Tuesday, August 15, 2017

معرفی و بررسی خودروی رنو فلوئنس

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/08/Renault-Fluence.jpg
در این سری از راهنمای خرید خودرو به بررسی یکی از خودرو های خانواده ی مگان می پردازیم که تنها چهار ماه از عرضه ی آن به بازار می گذرد و قیمت پایین تری نسبت به نمونه های قبلی دارد.این موضوع حواشی متتعددی را به همراه داشت . به صورت کلی در طراحی ظاهری تشابهاتی میان رنو فلوئنس و نسل دوم آن دیده می شود و این تشابهات شامل:سایز نسبی موتور خودرو ،شکل کلیی ستون ها،ارتفاع صندوق عقب می باشد. خودروی رنو فلوئنس که نام دیگرش رنو سامسونگ SM3 است یکی از انواع سدان در خانواده مگان نسل سوم می باشد و در کشور های سراسر دنیا از جمله :آرژانتین ، روسیه ، هند و ترکیه عرضه می شود. شایان ذکر است این خودرو در کره ی جنوبی تحت نظارت کمپانی سامسونگ تولید می شود.در ایران خودروی رنو فلوئنس توسط شرکت نگین خودرو وارد بازار فروش می شود و توانسته رقبای کره ای خود را تا حدودی از میدان به در کند گرچه این خودروی شیک و جمع و جور توسط کره ی جنوبی تولید می شود اما طراحی آن کاملا اروپایی است.

طراحی و کیفیت رنو فلوئنس

خودروی رنو فلوئنس طراحی منحصر به فردی دارد . قسمت جلویی خودرو طراحی منحنی شکل با پستی و بلندی های زیبایی را شامل می شود بعلاوه خط پایینی پنجره های جانبی از ارتفاع پایین تری نسبت به اندازه ی استاندارد آغاز شده و با حالتی شیب دار به سمت صندوق عقب پیش رقته و گفته شد صندوق عقب نیز در ارتفاعی بلند تر قرار دارد . سقف  رنو فلوئنس نیز آیرودینامیک است که باعث میشود تا فضا باری سرنشینان عقب کمی کوچکتر شود اگرچه در تمامی جهات طراحی خودرو قابل قبول است اما چراغ های جلو و عقب با یکدیگر هماهنگ نیستند و تناسبی در آن دیده نمی شود .

خودروی رنو فلوئنسابعاد رنو فلوئنس نزدیک به خودروی سدان کامپکت می باشد اما طراحی مناسب این خودرو باعث شده تا فضا به اندازه ی کافی و قابل قبول در اختیار سرنشینان قرار بگیرد به صورت کلی فلوئنس نسبت به رنو مگان طراحی بزرگتر و شیک تری رادارد در قسمت داشبورد نیز طراحی ساده ای به کار برده شده که زیبایی چشم گیری را به فضای داخلی خودرو می دهد گرچه در فضای داخلی از اجناس مرغوبی استفاده نشده و خشکی پلاستیک ها به وضوح احساس می شود اما زیبایی آن غیر قابل انکار است سیستم صوتیه آن نیز با استفاده از سیستم کنترل از راه دور کنترل میشود که چندان با سیستم اصلی خودرو هماهنگ نیست البته میتوانید از دکمه های موجود بر روی کنسول مرکزی استفاده کنید این سیستم صوتی صدای بسیار خوب و قابل قبولی دارد و میتوانید از طریق بلوتوث با تفن همراه خود به سیستم صوتی این خودرو متصل شوید البته ممکن است هنگام استفاده از پنل ابزار خودروی رنو فلوئنس کمی با مشکل مواجه شوید چرا که پس از مدتی استفاده سرعت آن کند خواهد شد.

خودروی رنو فلوئنسمشخصات فنی رنو فلوئنس

درباره ی پیشرانه های خودروی رنو فلوئنس باید بگوییم این خودرو پیشرانه های محدودی را در اختیار دارد که شامل پیشرانه های :1.6 لیتری با قدرت 110 اسب بخار،2 لیتری با قدرت 140 اسب بخار ارائه می شود البته این پیشرانه ها نسل سوم مگان را نیز پشتیبانی می کنند .در نمونه ی ضعیف تر ینی پیشرانه ی 1.6 لیتری از گیربکس شش سرعته دستی استفاده شده در صورتی که نمونه 2 لیتری با گیربکس CTV پشتیبانی می شود که تنها همین نمونه وارد بازارهای کشور شده است .

خودروی رنو فلوئنساین نمونه ی رنوفلوئنس قادر است سرعت 0تا 100 را در 10 الی 11 ثانیه طی کند بنابراین می توان نتیجه گرفت فلوئنس چندان خودروی پرسرعتی هم نیست اما از نسل های پیشین خود قدرتمند و سریعتر است و نسبت به قیمت خود100 میلیون تومانخودروی مناسبی ست .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی و بررسی میتسوبیشی لنسر مدل ۲۰۱۴ [/fruitful_dbox]

فلوئنس از نظر مصرف سوخت هم در وضعیت مناسبی قرار دارد در تمام یک هفته ای که کمپانی برای آزمایش این خودرو صرف کرد مشخص شد دراین ماشین در هر 100 کیلومترحدود 9 لیتر سوخت می سوزاند.

 

تجهیزات و امکانات رفاهی رنو فلوئنس

امکانات رفاهی و آپشن های فلوئنس نسبت به سایر رقبا برتری زیادی دارد به عنوان مثال قابلیت ورود به خودرو بدون استفاده از کلید ، سیستم تهویه هوای خودکار، فرمان الکتریکی ، سنسورهای دنده ، سیستم گرمایشی صندلی جلو ، آینه بغل های برقی ، استارت کلیدی ، سیستمspid limiter

خودروی رنو فلوئنسهشدار میران باد لاستیک،سیستم سانروف،ورودی USB وipod چراغ راهنما استفاده از چراغ های زنون سیستم پاک کنندگی شیشه

ایمنی

  • سیستم کنترل کشش

  • ترمز ضدقفل الکتریکی

  • ترمز اضطراری

  • 6 ایربگ در جهات مختلف

خودروی رنو فلوئنسبه طور کلی خودروی رنو فلوئنس ازنظر ایمنی مناسب است به گونه ای که قیمت آن بسیار کمتر از امکانات ، آپشن ها و ایمنی آن است هدف اصلی کمپانی رنو فروش محصولات در تعداد بالا و حضور موثر در بازار های استرالیاست و در تلاش است تا جای خود را در نمایشگاه های ماشین سراسر جهان تثبیت کند. به این ترتیب شرکت رنو علاوه بر اینکه قیمت های پایینی که برای محصولاتش مشخص می کند خدمات پس از فروش زیادی را برای مشتریانش در نظر گرفته است به علاوه این خدمات تا پنج سال ادامه خواهد داشت.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/08/16/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%b1%d9%86%d9%88-%d9%81%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%86%d8%b3/

No comments:

Post a Comment