Friday, June 9, 2017

بررسی دقیق ساعت موتو 360 موتورولا

اگر در گروه افرادی قرار می گیرید که به طور مداوم به گوشی خود نگاه می کنید و یا لحظه ای از چک کردن اعلان ها و نوتیفکیشن های خود غافل نمی شوید ، داشتن یک ساعت هوشمند اگر امری ضروری نباشد بسیار می تواند زندگی را برای شما آسان کند. ساعت موتو 360 موتورولا یکی از گجت هایی است که علاوه بر کارایی بالا و کاربری ساده از ظاهر شکیل و بسیار زیبایی هم برخوردار است. در ادامه به شرحی در خصوص ساعت موتو 360 موتورولا می پردازیم.

در میان گجت هایی که روز به روز به بازار کالاهای دیجیتال افزوده می شوند شاید بتوان ساعت های هوشمند را دسته ای از این گجت ها دانست که با سرعت بسیار بالاتری در حال پیشرفت هستند و سال به سال تجهیز تر و متنوع تر می شوند. بی شک ساعت موتو 360 موتورولا را می توان یکی از موفق ترین گجت های تولید این شرکت دانست که در میان هم رده های خود نیز زبانزد است. بدنه ی فلزی با حاشیه ای باریک و ظریف این ساعت را بسیار شیک کرده است به نوعی که می توان آن را در ظاهر بی نظیر دانست. این ظاهر شیک و زیبا در کنار کارایی ها و مشخصات فنی آن موتو 360 را به عنوان یکی از بهترین های اندوریدی بازار معرفی کرده است.

یک ساعت هوشمند در وهله ی اول باید زمان را نمایش بدهد و ظاهری زیبا به عنوان یک ساعت و یک وسیله ی پوششی داشته باشد که این نکته را معمولا سازندگان این ابزار ها فراموش می کنند و بیشتر تمرکز خود را روی هوشمند بودن و کارایی های نرم افزاری ساعت هوشمند معطوف کرده اند. اما موتورولا قدم اول را در تولید موتو 360 به درستی برداشته است و ساعتی با کیفیت ساختاری و ظاهری زیبا تولید کرده است. در خصوص بررسی بخش های دیگر ساعت موتو 360 موتورولا با ما همراه باشید.

طراحی و سخت‌افزار

در انتخاب یک ساعت هوشمند سلیقه های مختلفی وجود دارد. علیرغم اینکه مدت زیادی از تولید این گجت ها نگذشته است اما تنوع و گوناگونی بسیاری در بین برند ها و مدل های مختلف مشاهده می شود. یکی از بهترین کمپانی هایی که می توان در زمینه طراحی و ساخت این ابزار های کاربردی از آن یاد کرد موتورولا می باشد که با تولید ساعت موتو 360 طراحی بی نظیر ، زیبایی ظاهری و کارایی یک ساعت هوشمند را توامان با هم دارا می باشد. موتورولا نکته ای را که اکثر سازندگان این گجت ها فراموش می کنند را از یاد نبرده است. در ساخت موتو 360  به خوبی توجه شده است که پیش از هر چیز این دستگاه باید یک ساعت با ویژگی های مربوط به خود باشد. باید علاوه بر جای گیری مناسب بر روی مچ دست ، شیک و زیبا هم باشد.

ساعت موتو 360 موتورولا از سردمداران اندرویدی گوگل با صفحه نمایشی گرد است. وقتی این ساعت را با ساعت های هوشمند دیگر در بازار مقایسه می کنید به اهمیت و خاص بودن این گرد بودن پی خواهید برد. این طراحی ، ساعت موتو 360 موتورولا را به شدت به شکل ساعت های معمولی و شیک بازار در آورده است. گفتنی است که علاوه بر شکل ظاهری ، موتورولا توجه به خصوصی به جنس بدنه ، شgk,

پردازنده این ساعت هوشمند از نوع Texas Instruments OMAP 3 است و با رم 512 مگابایت و هارد 4 گیگابایت عملکرد خوبی را به نمایش می گذارد.

صفحه نمایش 1.65 اینچی ساعت موتو 360 موتورولا از نوع LCD IPS با وضوح تصویر 320 در 290 پیکسل می باشد.

باتری با توان 320 میلی آمپر ساعت وظیفه تامین انرژی این ساعت را به عهده دارد.

جالب است بدانید ساعت موتو 360 موتورولا دارای سنسور های متنوع و زیادی از جمله ژیروسکوپ ، شتاب سنج ، قطب نما ، گام شمار ، ضربان قلب سنج نوری و ... می باشد که همه ی این ها بر روی سیستم عامل Android Wear تعبیه شده اند. بلوتوث LE 4 ، سازگاری با اندروید 4.3 به بالا ، میکروفون دوگانه جهت دریافت دستورات صوتی از دیگر مشخصه های این گجت هوشمند است.

ساعت موتو 360 موتورولا ضد آب و ضد گردو غبار است و در این راستا استاندارد IP67 را هم دریافت کرده است. دارای دو رنگ مشکی و نقره ای با وزنی در حدود 49 گرم انتخابی مناسب برای شیک پوشان هم محسوب می شود.

در بین بند های چرمی این ساعت تنوع رنگ مشاهده می شود که پیرو سلیقه ی خود می توانید یکی را انتخاب کنید.

موتو ۳۶۰

موتو 360 با قطر 46 میلیمتر با اتصال بند چرمی در ضخامت به 11.5 میلیمتر می رسد. با این ابعاد و اندازه ها این ساعت بر روی انواع دست ها به زیبایی می نشیند اما حتما هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید که ساعت به راحتی بر روی دست شما جای گیرد. صفحه نمایش موتو 360 نسبت به بدنه ی فلزی ساعت مقداری برامدگی دارد که می توان این مورد را نکته ای منفی در خصوص این ساعت دانست.

برآمدگی موتو 360

با توجه به تصاویر متوجه خواهید شد که در قسمت پایینی صفحه نمایش ساعت موتو 360 موتورولا با قسمتی سیاه موجه هستیم. به گفته ی موتورولا این کار برای به حداکثر رساندن اندازه ی صفحه نمایش انجام شده است و ادعا می کند که برای کاهش ضخامت و اندازه حاشیه ی دستگاه ، تجهیزات و سنسور ها را در این قسمت جاسازی کرده است.

اگر طراحی به این گونه ای که هست ، نبود به گفته ی مهندسان طراح این ساعت برای ساخت آن مجبور به استفاده از حاشیه ای ضخیم می شدند.

صفحه‌ نمایشگر

صفحه نمایشگر گرد ساعت موتو 360 موتورولا بارز ترین مشخصه ی این ساعت است چرا که تداعی کننده ی ساعت های گرد کلاسیک است و به نوعی این صفحه نمایش کل ساعت را پوشش داده و قسمت جلویی را به خود اختصاص داده است.

moto 360 display

رزولوشن نمایشگر موتو 360 در بین نمایشگر های با وضوح خیلی خوب جای نمی گیرد. 320 در 290 پیکسل وضوح تصویر این ساعت است که 205 پیکسل در اینچ را در خود جای می دهد. درست است که این نمایشگر از بهترین نمایشگر های موجود نیست اما با توجه به کوچک بودن آن و تفکیک رنگ و زاویه دید و هم چنین سطح نوردهی می تواند از کاربران نمره ی قبولی را دریافت کند.

البته گفتنی است که رابط کاربری اندروید ور به آن صورت که باید و شاید با صفحه نمایش گرد این ساعت سازگار نیست.

این عدم سازگاری در بخش هایی نظیر نمایش متون و اسکرول در لیست ها بروز پیدا می کنند که تصویر از حالت دایره ای به شکل مربعی در می آیند. اما دور از انتظار نیست که این ایرادات به زودی و با ارائه نسخه های جدید برطرف شود. چرا که موتورولا در محصولات خود ثابت کرده است که در بخش نرم افزاری همیشه به روز است.

موتو 360 را می توان اولین ساعتی دانست که مبتنی بر این سیستم عامل است که به سنسور تشخیص نور محیط مجهز شده است که بر خلاف نمونه های دیگر در شرایط متفاوت به شکل اتوماتیک نور صفحه را تنظیم می کند.

موتو ۳۶۰

گفتنی است که عملکرد سنسور یاد شده کاملا با خصوصیت ambient screen متفاوت است که می توانید آن را در منوی تنظیمات بیابید. این ویژگی ای است که می توانید آن را فعال کنید. با این کار ساعت فقط در هنگامی که جلوی صورت قرار دهید و زمانی که برای کار کردن با آن به حرکت در آورید ، روشن می ماند. با فعال سازی این گزینه هنگامی که از ساعت استفاده نکنید به طور خودکار خاموش می شود.

نرم‌ افزار و قابلیت‌ ها

مشهود ترین تغییری که پس از خرید ساعت هوشمند موتو 360 موتورولا احساس خواهید کرد این است که کمتر به گوشی هوشمند خود نگاه خواهید کرد.

به غیر از مواردی نظیر حرکت دادن ساعت یا قرار دادن آن در مقابل صورت ، روش های دیگری برای فعال کردن صفحه نمایش وجود دارند که به آن ها اشاره می کنیم. شما می توانید دکمه ی قرار گرفته در سمت راست ساعت را نیز فشار داده و منتظر پاسخگویی ساعت بمانید. هم چنین با پایین نگهداشتن این دکمه نیز به منوی تنظیمات خواهید رفت. تپ کردن و نگهداشتن انگشت بر روی صفحه نمایش نیز طرح های مختلف ساعت را به شما نمایش می دهند. گفتنی است که این طرح برای ساعت موتو 360 موتورولا سفارشی سازی شده اند.

موتو ۳۶۰

گوگل برای جلوگیری از چندپارگی در اکوسیستم اندروید وِر در حال حاضر امکان سفارشی سازی چندانی در اختیار سازندگان ساعت‌های هوشمند قرار نمی‌دهد که به همین دلیل امکانات اغلب این دستگاه‌ها شبیه به یکدیگر است. در حقیقت نقطه تمایز اصلی موتو 360 با سایر ساعت‌های هوشمند نه در خصوصیات و امکانات، بلکه در همان طراحی دستگاه است. در هر صورت اگر قابلیت‌های اندروید ور را به خوبی به خاطر ندارید در ادامه نگاهی بر توانایی‌های موتو 360 خواهیم داشت که به لطف اکوسیستم گوگل فراهم آمده‌اند.

جدای از مشخص کردن زمان و مسائل مربوط به آن، پلتفرم اندروید ور هرآنچه در گوشی هوشمند شما حائز اهمیت باشد را به مچ دستتان انتقال خواهد داد. در صورت اجازه‌ی شما، همه چیز از ایمیل‌ها و توییت‌ها گرفته تا نوتیفیکیشن‌ها و یادآوری‌ها و کارت‌های گوگل ناو بر روی ساعت هوشمند به نمایش در خواهند آمد. در نتیجه‌ی این حالت ممکن است چک کردن تمام نوتیفیکیشن‌ها اندکی دردسرساز شود خصوصا با در نظر گرفتن اینکه نادیده گرفتن اعلان‌ها بر روی ساعت به سادگی نادیده گرفتن آن‌ها بر روی گوشی هوشمند نیست. همانند سایر ساعت‌های مبتنی بر اندروید ور، کاربر در موتو 360 نیز عموما از طریق کشیدن و تپ کردن با دستگاه تعامل برقرار می‌کند، اما یکی از اجزای کلیدی تعامل با دستگاه، دستورات صوتی است. دستورات صوتی در نظر گرفته شده برای اندروید ور در حقیقت همان مواردی است که در گوگل ناو وجود دارد بنابراین نیاز به آموختن شیوه‌ی جدیدی از تعاملات صوتی برای بهره بردن از ساعت هوشمند نخواهد بود.

موتو ۳۶۰

فراتر از اندروید ور، موتو 360 به مجموعه‌ای از قابلیت‌های اختصاصی نیز مجهز شده که ارزش ذکر کردن دارند. اپلیکیشن Motorola Connect برای پیگیری وضعیت سلامتی، شمارش گام و ضربان قلب در نظر گرفته شده که داده‌های خود را از گام‌شمار و سنسور تشخیص ضربان قلب داخلی موتو 360 دریافت می‌کنند. همانند Gear Live، برای بهره گرفتن از قابلیت تشخیص ضربان قلب لازم است بدون حرکت بایستید تا سنسور جای گرفته در قسمتی از ساعت که با مچ دستتان در تماس است کار خود را به خوبی انجام دهد. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت‌ها ویدیو اختصاصی زومیت از موتو ۳۶۰ را تماشا کنید.

اپلیکیشن تعبیه شده در موتو 360 سطح فعالیت روزانه‌ی کاربر را نیز به خوبی تحت نظر قرار می‌دهد و در صورتی که کاربر وضعیت عمومی خود نظیر قد و وزن را در آن وارد کند، برنامه‌ی مذکور تلاش خواهد کرد سطح فعالیت را در سه دسته‌ی «غیرفعال»، «فعال» و «بسیار فعال» دسته‌بندی نماید. هدف موتورولا در این سیستم، فعالیت تقریبی شما برای مدت نیم ساعت در روز و 5  روز در هفته بصورت معتدل است. ساعت موتو 360 در خصوص نزدیکی شما به هدف تعیین شده برای سطح فعالیت اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام خواهد داد. بر اساس تجربه‌ی ما، با موتو 360 دستیابی به این هدف 30 دقیقه‌ای روزانه کار بسیار ساده‌ای خواهد بود. کافی است به همین صورت به گردش در خانه یا مغازه‌ها و خیابان‌های اطراف ادامه دهید تا سلامت شما در سطح مدیریت شده‌ای قرار گیرد.

بازده و عملکرد

پردازنده‌ی نسبتا قدیمی اما بازده‌ی قابل قبول

موتو ۳۶۰ از یک سیستم-روی-یک-چیپِ OMAP 3 بهره می‌برد که ساخت کمپانی تگزاس اینسترومنت است. این پردازنده در مقایسه با Snaprgaron 400 که در اکثر ساعت‌های هوشمندی اندروید به کار رفته، نه‌تنها قدیمی‌تر است، بلکه ضعیف‌تر نیز عمل می‌کند. با این حال به ندرت اتفاق می‌افتد که در موتو ۳۶۰ با کندی روبرو شوید و حتی می‌توانید در آن برخی از بازی‌های سازگار با اندروید ور را نیز اجرا کنید. البته به شرطی که به شارژر دسترسی داشته باشید چرا که اجرای بازی‌ها در ساعت، مصرف انرژی را به شدت افزایش می‌دهد. وقتی ساعت را روشن می‌کنید، در لحظه‌ی که قرار است از حالت کم‌مصرف و استندبای خارج شود، با کمی لگ و تاخیر روبرو می‌شوید که البته چندان آزار دهنده نیست.

moto 360

این ساعت هوشمند همچنین از ۴ گیگابایت حافظه‌‌ی ذخیره سازی از نوع eMMC و ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد.

موتورولا برای کاهش مصرف انرژی در زمان جفت شدن ساعت با تلفن از بلوتوث 4.0 LE بهره برده است.

باتری و شارژر بی‌سیم

ممکن است در خصوص نحوه‌ی شارژ کردن موتو 360 در ذهن‌تان سؤال ایجاد شده باشد. ساعت هوشمند موتورولا جایگاهی برای اتصال کابل شارژر ندارد و در عوض از استاندارد القای مغناطیسی Qi پشتیبانی می‌کند.  کافی ست دستگاه را بر روی شارژر بی‌سیم قرار گرفته درون جعبه‌ی دستگاه قرار دهید تا عملیات نیرو رسانی آغاز شود. زمانی که موتو 360 را در حالت شارژ قرار دهید صفحه‌ی ساعت ضمن نمایش زمان، به شکل زیبایی مقدار شارژ دستگاه را بصورت دایره‌ای نمایش می‌دهد.

شارژ بی‌سیم

طول عمر باتری، چالش اصلی ساعت‌های هوشمند

موتو ۳۶۰ از یک باتری ۳۲۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. طول عمر باتری یکی از چالش‌های اصلی ساعت‌های هوشمند است که حتی اپل نیز نتوانست در اپل‌واچ بر آن چیره شود. موتو ۳۶۰ در استفاده‌ی روزمره و عادی یک روز را دوام می‌آورد اما در انتهای روز باید حتما آن را روی شارژر بی‌سیمش قرار دهید. اما اگر مدام در حال کار با ساعت باشید و صفحه نمایش آن را روشن نگاه دارید، آن‌وقت طول عمر باتری به حدود ۱۳ ساعت کاهش می‌یابد.

از آنجایی که ظرفیت باتری موتو ۳۶۰ بسیار کم است در کمتر از ۱ ساعت شارژ کامل می‌شود و از این بابت حتی اگر شارژ ساعت تمام شود به سرعت می‌توانید آن را شارژ کرده و مجدد استفاده کنید.

جمع بندی

موتورولا بهترین راه برای متمایز کردن ساعت هوشمند خود را در استفاده از طراحی گرد یافت. این کمپانی ساعت هوشمندی را تولید کرد که بیشترین شباهت را به ساعت‌های کلاسیک دارد. موتو ۳۶۰ به لطف استفاده از اندروید ور، امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد که تا به‌حال در ساعت مچی خود تجربه نکرده‌اید. این امکانات باعث می‌شوند تا کمتر از قبل مجبور به روشن کردن و نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی هوشمند خود باشید. اما در عوض با موتو ۳۶۰، طول عمر باتری ۱ یا چند ساله‌ی ساعت مچی شما به یک روز کاهش می‌یابد. ساعت هوشمند موتورولا تجربه‌ی جذاب و جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد که تا به حال نداشته‌اید.

موتو ۳۶۰

با وجود اینکه موتو ۳۶۰ اولین تجربه‌ی موتورولا در دنیای گجت‌های پوشیدنی است، اما در زمینه‌ی طراحی، کیفیت ساخت و کارایی، این ساعت در سطح بسیار خوبی قرار دارد. تنها دغدغه‌ی باقی مانده در ساعت‌های هوشمند طول عمر باتری است که به نظر می‌رسد برای حل آن باید چند سالی صبر کرد.

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/06/10/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%af%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88-360-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d9%88%d9%84%d8%a7/

No comments:

Post a Comment