Sunday, June 25, 2017

بررسی کنترلر جدید Gear VR سامسونگ

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/06/Gear-VR-controller-1.jpg
Gear VR سامسونگ یکی از معروف ترین و محبوب ترین پلتفورم های VR است. اما برای کنترل چیزها به وسیله Gear VR شما نیاز به استفاده از یک صفحه لمسی غول پیکر بر روی سر خود دارید. برای ساخت یک کنترلر جدید Gear VR ، سامسونگ با Samsung-Oculus همکاری کرده است و یک پلت فورم مشابه Google Daydream View را تولید کرده است. این کنترلر VR جدید همانند مدل پیشین چندان از قدرت بالایی برخوردار نیست اما می تواند جادویی که Gear VR انتظار دارد را فراهم کند.

کنترلر جدید Gear VR آخرین به روز رسانی 29 مارس انجام شد، کنترلر جدید Gear VR به صورت رسمی در 21 آوریل به قیمت 40 دلار عرضه گردید و همچنین جدیدترین پکیج هدست Gear VR با قیمت 130 دلار ارائه شد.

کنترلر بی سیم Gear VR همانند کنترل از راه دور Google Wii که Daydream View را کنترل می کند، کنترل می شود، اما مجموعه دکمه های آن بزرگتر هستند: برای ولوم دکمه ای اختصاص داده شده است همچنین دو دکمه دیگر در بالای آن وجود دارد، یک پد گرد لمسی برای کلیلک کردن روی آن قرار دارد. این کنترل تا حدودی همانند کنترلر HTC Vive به نظر می رسد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید: معرفی ۱۰ مورد لوازم جانبی جالب موبایل[/fruitful_dbox]

در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا، شرکت سازنده سعی زیادی کرد تا با اندازه دکمه ها موافقت شود. آنها به اندازه کافی کوچک و سبک هستند و در دست به راحتی قرار می گیرند، همچنین اندازه آنها به گونه ای در نظر گرفته شده است که بتوان با چشم های بسته نیز دکمه ها را پیدا کرد. اما هیچ دمویی از آن گرفته نشده است، بنابراین کارکرد VR هنوز به صورت عملی آزمایش نشده است. لمس پد دایره ای بسیار آسان بوده و دکمه ها همگی در جای مناسبی قرار گرفته اند.

طبق بررسی های Oculus و تولید کنندگان، آنها چگونگی تغییر عملکرد VR را دریافتند. Oculus می گوید بیش از 70 عنوان در حال توسعه هستند و تمام برنامه های کاربردی لمسی موجود در مغازه های تلفن همراه، سازگار خواهند بود. کنترلر جدید Gear VR در حال حاضر 550 برنامه Gear VR دارد که به زودی راه اندازه خواهند شد، اما حرکات آنها کاملا تحت کنترل نخواهد بود برای کنترل آنها می توان تنها از پد لمسی Gear VR استفاده کرد.

همراه با این کنترلر جدید هدست Gear VR نیز به بازار عرضه شد، این کنترلر جدید با مدل های پیشین Gear VR نیز کار می کند. Gear VR جدید اساسا با Gear VR که در سال 2016 تولید شده است چندان تفاوتی ندارد: این دستگاه به همراه یک کابل USB-C و یا میکرو USB به Galaxy Note 5،  S6 و S6 Edge متصل می گردد و به نظر می رسد که Galaxy S8 نیز سازگار است.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/06/25/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-gear-vr-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/

No comments:

Post a Comment