Thursday, June 8, 2017

معرفی ویژگی های iOS 10 از کمپانی apple

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/06/iOS10-1.jpg
iOS 10 یکی از جدید ترین دستاورد های کمپانی معتبر و صاحب نام اپل می باشد که به عنوان جدید ترین نسخه ی این شرکت طراحی و عرضه شده است به گونه ای که کمپانی اپل iOS 10 را به دلیل قابلیت هایی که دارد به یک الماس زیباتشبیه کرده است ؛ در این مقاله ب طور کلی به بررسی ویژگی های iOS 10 ساخته شده توسط یکی از معتبر ترین و با کیفیت ترین کمپانی های جهان پرداخته ایم.

ویژگی های iOS 10 همانند ورژن های قبلی می باشد و تغییرات چندانی ر این نسخه به چشم نمی آید فقط اپ تلاش کرده است که در ویژگی های iOS 10 نسبت به iOS8 و iOS 9 قابلیت هایی بیافزاید و همچنین عملکرد آن ها را نسبت به نسخه های قبلی بهبود بخشد.

به طور کلی ویژگی های iOS 10 همانند سایر نرم افزار ها دارای نکات مثبت و منفی متعددی می باشد که برخی از این نکات عبارت اند از :

نکات مثبت در ویژگی های iOS 10 :

  • ترفندهای ریز و درشت برای راحتی کاربر

  • بازطراحی نرم افزار Messages

  • هوشمندتر شدن نرم افزار Photos

  • استفاده بهتر از لمس 3 بعدی یا 3D Touch

نکات منفی در iOS 10 :
  • سیری در بسیاری از موارد دقیق نیست

  • بازطراحی اساسی در سیستم عامل رخ نداده است


به طور کلی شاید در نگاه اول متوجه تغییرات ویژگی های iOS 10 نشویم ولی وقتی از آن استفاده می نماییم تازه به قابلیت های فوق العاده ای که در آن به کار رفته است پی می بریم .

 طراحی صفحه قفل

یکی از ویژگی های iOS 10 طراحی به کار رفته در صفح ی قفل آن می باشد در این حالت دسترسی های شما به برخی از کارایی های گوشی بسیار آسان تر از نسخه های قدیمی تر شده است .

ویژگی های iOS 10 در زمانی که صفحه شما قفل می باشد اگر دست خود را بر روی صفحه بگذارید و آن را به سمت راست بکشید وارد صفحه وارد کردن رمز و یا الگو می شوید که قابلیت اضافه کردن رمز ای بیشتر برای امنیت بالا تر هم دارد .

همچنینی از این راه شما خیلی راحت و سریع می توانید به ویجت های مختلفی دسترسی اسان داشته باشید .

برخی از ویجت هایی که قابلیت دسترسی آسان دارند عبارت اند از :
  • هواشناسی

  • آخرین اخبار

  • قرارهای ملاقات

  • و...


در این بخش شما هم می توانید ویجت های پیش فرض را مشاهده نماید و هم می توانید ویجت هایی راکه خودتان نیز ساخته اید هم ببینید.

حالا اگر در همان حالت اول دست خود را بر روی صفحه نمایش ایفو خد قرار دهید و صفحه را به سمت چپ بکشید به سرعت وارد دوربین می شوید که واقعا قابلیت عالی محسوب می شود زیرا در نسخه های قدیمی تر این گزینه در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش بود و باز کرد ن آن هنگامی که می خواهید به سعت از یک سوژ عکس بگیرید بسیار سخت بود اما الا در این نسخه در کسری از ثانیه دوربین برای شما با می شود و این جز بهترین ویژگی های iOS 10 محسوب می شود .

Control Center مفیدتر از قبل

Control Center یکی از بهترین و جدید ترین و همچنین با قابلیت ترین برنامه های موجود در iOS 10 می باشد در این بخش شما در هر منو ای ک باشید وقتی صفحه نمایش را از پایین بالا می کشید به این بخش دست پیدا می کنید که بعد از باز کردن آن متوجه می شوید که تغییرات زیادی نسبت به گذشته کرده است ؛ یکی از این ویژگی ها دو بخشی شدن منوی Control Center می باشد به گونه ای که در منوی سمت راست این بخش شما یک سری از اطلاعات را می بینید و مابقی دسترسی ها را در منوی سمت چپ می بینید .

ویژگی های iOS 10 برخی از قابلیت های قابل دسترسی از طریق Control Center :
  • بلوتوث

  • WiFi

  • حالت هواپیما

  • بدون مزاحم

  • چراغ قوه

  • زمان سنج

  • قفل چرخش نمایشگر

3D Touch کاربردی شده است

3D Touch یکی از جدید ترین فناوری هایی می باشد که توسط کمپانی اپل برای اولین بار در جهان در آیفون 6S استفاده شد این ویژگی برای جهانیان واقعا فوقالعاده بود که عملکردی شبیه به راست کلیک در PC دارد .

این ویژگی برای کسانی که از آیفون 6S استفاده می کردند واقعا عالی بود تا این که اپل به مرور از این ویژگی و اهداف ان دور شد و تنها یک حسرت برای دارندگان آیفون 6S به خاطر از دست رفتن یک امکان فوق‌العاده به وجود آمده بود.

ویژگی های iOS 10 اما خوشبختانه در ویژگی های iOS 10 همه چیز تغییر کرد و به گونه ای اپل کسری های گذشته ی خود را در این نسخه جبران نمود . وقتی شما از iOS 10 استفاده می نمایید متوجه می شوید که استفاده از سه بعدی تقریبا در همه جای آن امکان پذیر است .

در این حالت شما به راحتی می توانید بر روی گزینه ی مورد نظر خود انگشت خود را نگه دارید تا همانند راست کلیک آیکون های مورد نیازتان برای همان گزینه پیش رویتان باز شود .

این ویژگی منحصر به فرد در iOS 10 بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است این حالت همانند این می ماند که شما در بین یک کیف پر از سی دی دنبال سی دی مورد علاقه ی خود می گردید .

در ویدئو ی زیر می توانید شرح 3D Touch به طور کامل مشاهده نمایید .

نرم افزار Photos هوشمندتر شده

یکی دیگر از ویژگی های iOS 10 این است که در آن نرم‌افزار Photos بسیار یشرفته تر و با قابلیت تر شده است برای مثال شما می‌توانید کلمه کوه را جستجو نمایید و با تصاویری که در آن‌ها کوه وجود دارد رو به رو خواهید شد! این نرم افزار به صورت خودکار موارد مورد نظر شما را بررسی می کند و تمامی موارد را به شما نشان می دهد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : بررسی دوربین آیفون ۷  [/fruitful_dbox]

همچنین یک بخش جدید اضافه شده است که نام آن Memories است این بخش قابلیت این را دارد که تمامی تصاویر شما را به صورت آلبوم وار پش سر هم برایتان پخش کند این قابلیت را بلا در Google Photos هم دیده ایم اما Memories ترکیبی از تصاویر ثابت، زنده و ویدئوهای موجود در آرشیو شما می‌باشد. شما می‌توانید موسیقی پس زمینه و طول هر خاطره را تعیین نمایید.

بهینه سازی Music

یکی از بهترین ویژگی های iOS 10  تغییرات عمده در بخش Music آن می باشد ؛ اولین موردی که در این بخش مشاهده می شود مجموعه موسیقی‌های شخصی می باشد که بخش For You بهتر از همیشه به شما آهنگ پیشنهاد می کند .

ویژگی های iOS 10 همچنین این بخش شامل شامل رابط های کاربری با قابلیت های زیر می باشد :
  • دارای فونت بزرگ

  • رنگ‌بندی متفاوت و جذاب

  • قابلیت صفحه آرایی بی‌نظیر


یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد در این بخش دسترسی سریع شما به متن ترانه از طریق Apple Music در صفحه پخش موسیقی می‌باشد که واقعا ویژگیای فوق العاده محسوب می شود .

هوشمندتر شدن Siri

یکی از بهترین ویژگی هایی که در این نسخه پیشرفت کرده است هوشمند تر شدن Siri می باشد . همان طور که می دانید در نسخه های قبلی Siri عملکرد بسیار ضعیفی داشته است ب گونه ای که بسیار مورد اعتراض کاربان قرار گرقت و دیگر کسی از آن استفاده نکرد .

ویژگی های iOS 10 اما همه چیز در نسخه جدید تغییر کرد و Siri پیشرفت های قابل توجهی پیدا کرد و نظر کاربران را به سمت خود جلب کرد به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از کاربران از Siri به عنوان پر کاربرد ترین نرم افزار یاد می کنند هم اکنون شما می توانید ه وسیله آن از Uber ماشین کرایه کنید یا به وسیله Venmo برای دوستانتان پول حواله نمایید و یا یک رار ملاقات را به آن اعلام کنید تا در زمان مقرر ب شما یاد آوری نماید  و یا به شما کمک کند که چه زمان های در طول روز وقت آزاد دارید . همه این کارها تنها با چند فرمان صوتی امکان‌پذیر شده‌اند.

اما باز هم محدودیت هایی وجود دارد که قعا در نسخه ها و آپدیت ای آینده رفع می شود .

سخن پایانی

iOS 10 به عنوان جدید ترین نرم افزار طراحی شده توسط کمپانی اپل یکی از بهترین و با قابلیت ترین نسخه های iOS می باشد که بسیاری از ایرادات نرم افزار ها در آن گرفته شده و بسیاری از نرم افزار ها ارتقا یافته است به همین علت بسیار زیاد مورد توجه کاربران آیفون قرار گرفته است .

به طور کلی طراحی جدید صفحه قفل و Control Center توانسته کارها را بیش از پیش ساده و آسان کند . به احتمال فروان در سال های آتی شاهد بازطراحی iOS خواهیم بود ولی هم اکنون باید از iOS 10 نهایت لذت را ببریم.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/06/08/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-ios-10-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d9%85%d9%be%d8%a7%d9%86%db%8c-apple/

No comments:

Post a Comment