Tuesday, June 6, 2017

شیرآلات ساختمانی مرغوب کدام اند ؟

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/06/shiralatsakhtemani0.jpg
یکی از مهمترین بخش های هر آشپز خانه و سرویس بهداشی ای شیرآلات آن می باشد که باید دارای بهترین و بالا ترین کیفیت و قابلیت باشد . شیرآلات ساختمانی مدل ها ، طرح ها و رنگ ها و از همه مهم تر کیفیت های بسیار متفاوتی دارد به همین علت در هنگام خرید باید نهایت دقت را به عمل آورد تا جنس مرغوب و با کیفیت خریداری شود .

در این مقال به طور کلی به معرفی جنس شیرآلات ساختمانی و همچنین برخی از ویژگی های یک شیر مرغوب می پردایم تا در هنگام خرید به مشکل بر نخورید .

شیرآلات ساختمانی عموما از دو جنس آلیاژ ساخته می شود که عبارت اند از :

  • آلیاژ برنج

  • آلیاژ سرب خشک


اما حالا شاید برایتان این سوال پیش آید که پس این هم  طرح و رنگ مختلف در شیرآلات ساختمانی به چه علت است ؟ باید بگوییم که این رنگ ها همه روکش هایی می باشد که بعد از ساخت بدنه شیر از آن ها استفاده می نمایند .

شیرآلات ساختمانیاز بین دو آلیاژی که در بالا نام بردیم آلیاژ برنج بسیار بهتر و مرغوب تر است و در هنگام خرید حتما سعی کنید که شیری که مطمئنا از آلیاژ برنج ساخته شده است تهییه نمایید زیرا آلیاژ سرب خشک بعد از مدتی در آب حل می شود و پوشیده می شود و موتدی که در اثر این پوسیدگی از بدنه ی شیر جدا شده است ، در آب مصرفی حل می شود و نوشیدن آن آب برای شما به شدت مضر است .

دومین مسئله ی بسیار مهم در بخش خرید شیرآلات ساختمانی مرغوب ، آبکاری شیر الات پس از از ساخت می باشد که تاثیر بسیار زیادی در طو عمر شیر دارد .

بهترین شیرآلات ساختمانی شیر الاتی ستند که از آلیاژ برنج ساخته شده اند و به خوبی آبکاری شده اند لازم به ذکر است که هر چقدر کیفیت آبکاری بالا تر باشد طول عمر استفاده از شیر هم بالا می رود .

در بخش آبکاری شیرآلات روکش هایی که برای شیر استفاده می شود متفاوت اند که برخی از این روکش ها عبارت اند از :
  • مس

  • برنج

  • برنز

  • استیل


اما از بین تمامی این روکش ها ، روکش استیل برای شیرآلات ساختمانی مناسب تر است . روکش های استیل نمونه ی فوق العاده ای به نام استیل استایلنس دارد که یکی از هترین و با کیفیت ترین روکش ها برای شیر می باشد که اگر در هنگام خرید بتوانید این روکش را بدست اورید شیر شما عمری بساری طولانی خواهد داشت  خواصیت دیگری که این روکش ها دارد این است که لکه های خشک شده بر روی شیرآلات با استفاده از این روکش بسیار کم مورد مشاهده قرار می گیرد .

شیرآلات ساختمانیبا توجه به این که امروزه تمامی شیرآلات چه ایرانی و چه خارجی تقریا دارای کیفیت و قیمت برابر هستند بیشر مردم در هنگام خرید تنها به شکل ظاهری و طراحی شیرآلات ساختمانی اهمیت می دهند و به دنبلا طرح ها و مدل های زیبا و خاص می باشند بیشترین طرح هایی که امروزه مورد توجه مشتریان قرار می گیرد طرح هایی بر رگفت از طبیعت و حیوانات می باشد .

شیرآلات ویژه ی ساختمان ها از گذشته تا به امروز تغییرات بسیاری از لحاظ ظاهری و همچنین مصرف آب کرده اند به گونه ای که در گذشته شیر آلات به دو مدل تقسیم می شدند که عبارت اند از:
  • شیرآلات توپی

  • شیرآلات پروانه ای


طراحی مدل شیرآلات امروزی به گونه ای است که کنترل آب خروجی راحت تر شده است وو از هدر رفتن آب جلوگیری می کند اما در گذشته در دو مدلی ک اشاره شد کنترل اب خروجی بسیار سخت بود و حجم آب زیادی در ر بار باز و بسته کردن شیر اب  اصراف می شده است .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : تاریخچه شیرهای ساختمانی و صنعتی [/fruitful_dbox]

نکته ی دیگری که خریداران در هنگام خرید شیر آلات به آن دقت می نمایند و گاهی دچار سردرگمی می شوند این است که از شیر الات ایرانی خریداری کنند یا خارجی ؟

به طور کلی در دنیای اموز می توان گفت که شیرالات خارجی و ایرانی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند حتی گاهی کیفیت جنس های ایرانی از خارجی نیز بهتر است زیرا امروزه اکثر کمپانی های خارجی سفارش خود را ه کارخانه های چینی می دهند و محصول تحت لیسانس همان کشور در چین ساخته می شود .

البته در ایران هم برخی شرکت ها هستند که سفارش کار خود را به کمانی های چینی می دهند اما کارخانه های معتبری نیز وجود دارند که در ایران ساخته می شود و کیفیت فوق العاده مرغوب و قابل قبولی دارند  که ما پیشنهاد می کنیم از این محصولات با کیفیت ایرانی خریداری نمایید .

شیرآلات ساختمانیچندی پیش محصول جدیدی برای سرویس حمام طراحی و روانه ی بازار شد که به شدت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت این محصول یک دوش حمام است که به موازات لوله ی اب چند دوش کوچک داخل دیوار کارگذاری شده است و مانند یک جکوزی می باشد که به دوش های ماساژوری معروف شده اند .

نکته ی پایانی که بسیار حائز اهمیت می باشد آن است که در هنگام خرید شیر الات بدون عیب و نقص نهایت دقت را بکنید و فریب ظاهر زیبا و فانتزی بر خی از شیرآلات را نخورید و به خوبی در مورد محصولی که می خوهید خریداری کنید تحقیق کنید سپس اقدام به خرید آن محصول نمایید .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/06/06/%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a2%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%ba%d9%88%d8%a8-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d9%86%d8%af-%d8%9f/

No comments:

Post a Comment