Tuesday, June 6, 2017

چگونگی انتخاب کفپوش مناسب

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/06/parket0.jpg
یکی از مهم ترین انتخاب ها در طراحی دکوراسیون داخلی ، انتخاب کفپوش مناسب می باشد که تاثیر بسزایی در دکوراسیون و دیزاین منزل و یا محل کارتان دارد همچنین رنگ و لعاب بسیار زیادی را به فضا می بخشد و باعث جلوه دار شدن فضا می شود .

اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون و همچنین تعویض کفپوش منزل یا محل کارتان را دارید در ابتدا باید به خوبی با کلیه ی کفپوش های موجود در بازار آشنا شوید ویژگی های مختلف ان را بدانید و از بین تمامی موارد به انتخاب کفپوش مناسب با ویژگی های مدنظر خود بپردازید .

برخی از مواردی که در انتخاب کفپوش مناسب باید رعایت شود عبارت اند از : 

  • رنگ

  • سایز

  • ضخامت و سختی

  • میزان بودجه ی شما


که در این مقاله به صورت جدا گانه توضیح مختصری در رابطه با هر یک از این موارد می دهیم .

در ابتدا باید به خوبی بررسی کنید که کفپوش را برای چه فضایی در نظر دارید مثلا اگر اتاق شما کوچک است و قرار است بر روی کفپوش یک قالیچه پهن کنید پیشنهتاد می کنم برای جلوگیری از خرج اضافه از پارک های درجه دو یا سه استفاده نمایید زیرا چون در زیر فرش قرار می گیرند کمتر آسیب می بینند .

به طور کلی در بخش کفپوش های چوبی دو مدل کفپوش موجود است که عبارت اند از : 
  • پارکت

  • لمینیت


در بخش انتخاب کفپوش مناسب لازم است بدانید که پارکت ها کفپوش هایی هستند که از چوب اصل تهیه شده اند و زیبایی و جلوه ای خاص به کف خانه و یا محل کار شما می بخشد لمینیت ها هم از لحاظ ظاهری دقیقا همانند پارکت ها می باشند .

لمینیت ها روکش هایی با طرح انواع پارکت هستند که از نس چوب نمی باشند و تنها طرح چوب را دارند و به نسبت پارکت ها قیمت بسیار ارزان تری دارند و اگر شما نمی خواهید برای کفپوش کردن منزل و یا محل کارتان زیاد خرج کنید می توانید از همین لمینیت های طرح پارکت استفاده نمایید .

لازم به ذکر است که لمینیت ها جنس بسیار فوق العاده ای دارند و برای فضاهای پر تردد بسیار مناسب می باشند .

حالا به توضیح موارد اصلی در بخش اتخاب کفپوش مناسب برای انواع فضا ها می پردازیم .

 رنگ

رنگ پارکت شما تاثیر مستقیم در طراحی دکوراسیون شما دارد شما باید در ابتدا فضای خود را بررسی کنید که کوچک است یا بزرگ ، تاریک است یا روشن برای مثال اگر فضای شما دارای نور کم است باید از کفپوش هایی از چوب بلوط ، زرد کاج استفاده نمایید تا فضای خانه یا محل کار شما زرگ تر نشان داده شود اما اگر از کفپوش هایی با رنگ تیره استفاده نمایید ، فضای شما کوچکتر از حد ممکن هم به چشم می آید .

انتخاب کفپوش مناسبنکته : اگر شما می خواهید یک فضای معنوی داشته باشید، از رنگ های تیره تر برای کف پوش استفاده کنید کفپوش چوبی که تناژ قرمز، سبز یا آبی دارد برای فضاهایی با سبک روستیک مناسب است .سعی کنید رنگ کف پوش خود را با مبلمان و دیوارهای منزلتان مطابقت دهید.

 عرض کفپوش

به طور کلی پارکت هایی که برای اولین بار وارد ایران شدند ، ۲سانتی‌متر عرض، ۱۰ سانتی‌متر طول و ۱ سانتی‌متر ارتفاع داشتند اما امروزه با عرض ۵ سانتی‌متر، طول ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۲ سانتی‌متر در بازار ایران وجود دارند.

انتخاب کفپوش مناسبالبته پارکت هایی با سایز های بزرگتر نیز موجود است که برای فضا های بزرگ استفاده می شود مانند :
  • سالن بسکتبال

  • سالن والیبال

  • سالن تئاتر


پارکت های ایز کوچک هم برای فضای خانه و محل کار مورد استفاده قرار می گیرد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : مزیت پارکت لمینت ها نسبت به دیگر پارکت ها [/fruitful_dbox]

 سختی

همان طور که در بالا اشاره شد کفپوش های چوبی به دو صورت پارکت چوبی و لمینیت وجود دارد که پارکت های چوبی با رنگ های تیره دارای کیفیت و دوام بالا تری هستند .

این رنگ ها عبارت اند از : 
  • قرمز

  • آلبالویی

  • بنفش

  • شکلاتی

  • خردلی


توجه داشته باشید که اگر قصد دارید یک فضای بسیار پر رفت و آمد را کفپوش کنید از لمینیت استفاده نمایید زیرا هم راحت تر از پارکت تمیز می شود و م همان جلوه و زیبایی پارکت را دارد .

انتخاب کفپوش مناسباما برخی از لمینیت های بی میفیت هستند که در برابر رطوبت مقاوم نیستند و از بین می رند در هنگام خرید لمینیت ها نهایت دقت را به عمل آورید تا جنسی مرغوب و با کیفیت را خریداری نمایید .

فضا هایی که کفپوش لمینیت برای ان ها مناسب است عبارت است از : 
  • آشپزخانه

  • اتاق کودک

  • فضای بازی

  • هال خانه

 بودجه

در آخر باید بگوییم که در انتخاب کفپوش مناسب نهایت دقت را به عمل آورید و قبل از اقدام به خرید کفپوش ابتدا شما باید میزان بودجه ی خود را بررسی نمایید و با توجه به میزان بودجه ای که می خواهید صرف کفپوش منزلتان بکنید انتخابی مناسب را انجام دهید .

انتخاب کفپوش مناسببه طور کلی کفپوش های درجه یک از لحاظ شفافیت، میزان گره های طبیعی و دوام بالاترین کیفیت را دارند و گران ترین نوع هستند و به همین منوال کفپوش های درجه دو و سه از نظر کیفی در درجه پایین و پایین تری قرار دارند و به ترتیب ارزان تر از مدل پیشین خود می باشند که بهترین نوع پارکت ها ، پارکت هایی می باشند که از چوب بلوط می باشد .

لمینیت های طرح چوب و سنگ بسیار زیبایی و جلوه ی خاصی دارند و از لحاظ قیمت هم بسیار مناسب می باشند اما توجه کنید که لمینیت هایی که نا متعارف ارزان هستند کیفیت مطلوبی ندارند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/06/06/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%da%af%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%da%a9%d9%81%d9%be%d9%88%d8%b4-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8/

No comments:

Post a Comment