Monday, June 5, 2017

نقد و بررسی آیفون 6

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/06/iphone_6_review_1.jpg
در بررسی آیفون 6 به مزایا و معایب و تمامی ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری این گوشی می پردازیم.

مزایا: یک صفحه نمایش بزرگ به اندازه 4.7 اینچ را ارائه می دهد، سرعت بی سیم را بهبود بخشیده است، فوکوس بهتری برای دوربین قرار داده و فضای ذخیره سازی را تا 128GB بالا برده است.  iOS به عنوان برترین سیستم عامل بهترین اکونومی برنامه ها را ارئه می دهد و Apple Pay در آن بهتر است، و سیستم پرداخت، امن شده است.

معایب: عمر باتری نسبت به آیفنو 5S چندان بهتر نیست. همچنین نیمی از فضا به هدر رفته است: یک صفحه نمایش بزرگ تر هم همان اندازه کار انجام می دهد. آیفون 6 یک گوشی تقربیا استثنایی است که به جز عمر باتری آن باقی ویژگی ها همچون: باریک بودن، سرعت و ویژگی های بسیار خوب سیستم عامل  iOS را در بر می گیرد. بهترین گوشی است که در سال 2014 ساخته شده است.

در سال 2014 اپل هم زمان با معرفی نسل بعدی گوشی های خود- آیفون 6- خط تولید خود را افزایش داد و ارائه نسخه های بزرگ آیفون مانند آیفون 6 را آغاز کرد. آیفون 6 به استثنای عمر کوتاه باتری که دارد، گوشی خوبی است. آیفون 6 پلاس نیز قابل توجه است، بزرگتر و باریگتر از دیگر مدل های آیفون بوده و همچنین دارای ظرفیت بیشتر برای شارژ در مقایسه با رقیبان هم سایز و کوچکتر خود می باشد.

هنگامی که در حال انتخاب بین آیفن 6 و 6 پلاس هستید، سلیقه شخصی شما چالش ایجاد می کند. افرادی زیادی هستند که آیفن 6 پلاس را با ظاهر بزرگ تر و عمر باتری بهتر دوست دارند. اما برخی دیگر نیز هستند که آیفون 6 را می پسندند. ظاهر باریک و زیبای آن نقش بسیار مهمی دارد و به صورت قابل توجهی از 6 پلاس ارزان تر است. با همین دلایل می توان علت محبوبیت آیفون 6 کوچک را فهمید.

بررسی-آیفون-6بررسی آیفون 6 -طراحی

باریکی و زیبایی فلز آیفون 6 باعث می شود تا طرح براق آن محبوبیت جهانی داشته باشد. این گوشی نسبت به مدل های پیشین تنها کمی باریک تر است، اندازه بزرگ و طراحی منحنی آن تغییر کرده است. شیشه سطح صفحه در گوشه ها منحنی شده است. و همانند یک آیفون اصل می ماند که طراحی گرد دارد. اما آیفون 5 کمی گرد و کوچک بود و این حس را القاء می کرد که سنگ گرد در دستان هست. آیفون 6 نازک و بزرگ است.

هنگامی که آیفون 6 را در دست دارید، زیبایی، سطح صاف، پشت فلزی و صفحه نمایش آن حس خوبی می دهد. ولی آن تجلی کننده شکننده بودن است، ظاهر باریک آن و یا گلس بزرگ آن شکنندگی را القا می کند. گزارش های اولیه درباره آیفون نشان داد که موفق بوده است. گزارشات کاربران نشان می دهد که آیفون 6 نسبت به آیفون 5، LG G3، و سامسونگ Galaxy Note 3 بهتر است، اما از نظر کیفی همتای HTC One M8 است. به عبارت دیگر، دقیقا به همان ظرافت نیست اما همانند گوشی های دیگر می تواند خراب شود پس آن را با دقت حمل کنید و یا یک قاب برای آن تهیه نمایید.

لنزهای دوربین پشت کمی جلو آمده که کمی برای قرار دادن بر روی سطوح به ویژه سطوح کمی زبر نگران کننده است. حتما برای رفع نگرانی ها از قاب برای این گوشی استفاده نمایید.

بررسی-آیفون-6دکمه های ولوم که در مدل های پیشین آیفون گرد بودند در آیفون 6 کشیده هستند و همانند دکمه های iPod Touch و iPad هستند. دکمه power/sleep در قسمت راست قرار دارند و کار با آنها را راحت می کند.

یک دکمه گرد home در زیر صفحه نمایش قرار دارد، یک فشار کوچک بر روی قسمت اثر انگشت خوان، قفل صفحه را باز می کند و بیشتر اوقات به خوبی کار می کند. در حالی که این ویژگی چندان هم نوین به نظر نمی رسید، Touch ID یک نمونه بهتر و سریع تر و قابلیت تشخیص اثر انگشت مطمئن تری نسبت دیگر گوشی های هوشمند دارد. همچنین با iOS 8 شما می توانید تشخیص اثر انگشت را برای برنامه های زیادی به جز قفل صفحه و iTunes Store تخصیص دهید.

بررسی-آیفون-6یکی از مشکلات مربوط به طراحی گودی اطراف صفحه نمایش است. نسبت به بسیاری از گوشی های اندروید بزرگ تر است که به این معنی است، آیفون 6 با صفحه نمایش 4.7 اینچی همانند گوشی های با صفحه نمایش 5 اینچی است. برای مثال آیفون 6 به بزرگی و پهنای Nexus 5 است که این گوشی صفحه بزرگ تر 5 اینچی دارد، همچنین از Moto X 2013 بزرگ تر است که صفحه نمایش 4.7 اینچی و بدنه جمع و جور تر دارد. (اگر چه هر دو گوشی Moto X و Nexus 5 ضخیم تر هستند.) اندازه های آیفون 6، 5.4 در 2.6 اینچ است و ضخامت آن 0.3 اینچ است (138 در 67 در 69 میلی متر). وزن آن 4.5 اونس و یا 128 گرم است.

بررسی-آیفون-6اگرچه آیفون 6 خوش دست به نظر می رسد (حتی بیشتر از آیفون 6 پلاس)، این گوشی ویژگی نرم افزاری مفید با نام Reachability را دارا می باشد که نیمی از بالای صفحه نمایش را برای نمایش موارد بالای صفحه به پایین می کشد که این اتفاق با دو ضربه آرام بر دکمه Home برای دسترسی آسان می افتد.

بررسی-آیفون-6بررسی آیفون 6 -صفحه نمایش

آیفون همیشه صفحه نمایش فوق العاده با روشنایی و کیفیت رنگ عالی داشته است. در تست باتری CNET به این پی برده شده که صفحه نمایش آیفون 6 و 6 پلاس نسبت به آیفون های پیشین سطوح سیاه و سفید و کنتراست بهتری دارند.

اگرچه گوشی هایی با صفحه نمایش OLED مانند Samsung Galaxy S5، کنتراست زنده تر و کمی غنی تر را ارائه می دهد،اما اگر دقت و رنگ در صفحه نمایش IPS آیفون 6 کمتر باشد می توان گفت که زنده و غنی بودن تصاویر بسیار بهتر است. رزولوشن 1344 در 750 صفحه نمایش از نسل پنجم گوشی های آیفون که 1136 در 640 می باشد، بیشتر است، اما تراکم پیکسل در هر اینچ آیفون 6 برابر با 326 می باشد که با مدل های پیشین یکسان است.

شبکه ای از برنامه های شش در چهار حوضه، با سری پلاس سازگار شده اند که در کل 28 می باشد ولی برای صفحه نمایش 4 اینچی آیفون 5، 24 بوده اند. برخلاف آیفون 5 پیکسل های عمودی و افقی بیشتری وجود دارد. به این معنی است که اندازه 16 در 9 می باشد و فیلم ها و صفحات وب مقیاس مشابه ای دارند.

بررسی-آیفون-6برنامه های اصلی فوق العاده به نظر می رسند و برنامه های جانبی نیز مناسب اند، بازی ها و سرویس های ویدئویی برای یک صفحه نمایش کوچک تر طراحی شده اند که با صفحه نمایش سازگار شده و متون را واضح تر نشان می دهند. تصور می شود که بیشتر افراد متوجه مناسب سازی های مربوط به عملکرد صفحه نمایش شده اند. قابل توجه است که وضوح تصویر صفحه نمایش آیفون 6 یک پله پایین تر از سطح ایده آل است.

بررسی-آیفون-6بررسی آیفون 6 -عملکرد

آیفون 6 جزء سریع ترین گوشی های در حال حاضر است. این گوشی با پردازنده های دو هسته ای A8 64 بیتی تجهیز شده است که اپل 25 درصد سرعت آن را افزایش داده و همچنین گرافیک این گوشی را نسبت به آیفون 5s، 50 درصد افزایش داشته است.

ابزار برنامه نویسی اپل تا حدودی به اجرای بازی ها کمک می کند و حتی بهتر از سطح استاندارد می باشد. بازی هایی که با آیفون 6 سازگار شده اند برای بازی و سرعت در اجرا، بسیار عالی به نظر می رسند، اما تفاوت آنها چندان هم حائز اهمیت نمی باشد.

بررسی-آیفون-6بررسی-آیفون-6بررسی-آیفون-6آیفون 6 ویژگی وای فای  802.11ac دارد و آنتن های LTE خود را ارتقاء داده است که به پردازنده وب هم در وای فای و هم در LTE سرعت بیشتری می دهد.

اتصال به اینترنت در آیفون 6 سریع تر است. مرورگر LTE بر AT&T آیفون 6 در موقعیت های مختلف (به ویژه در سان فرانسیسکو، نیو یورک، مونت کلیر، نیوجرسی، گرین بی و ویسکانسین) سرعت دانلود بالایی را ساپورت می کند که نسبت به مرورگرهای LTE که بر AT&T آیفون 5s قرار داشتند سریع تر است و سرعت آپلود آن به صورت چشمگیری زیاد است.

بررسی-آیفون-6بررسی آیفون 6 -کیفیت تماس

آیفون 6 کیفیت صدای بالایی را ساپورت می کند و می تواند مسیر تماس ها را از شبکه وای فای هنگامی که ارتباط ضعیف است ارتقاء دهد. عملکرد آن به محل و حمل کننده صدا بستگی دارد.

پیش از این، کاربران ورایزون آیفون نمی توانستند از برنامه دیتا و صدا استفاده کنند، اما از زمانی که هر دو مورد با VoLTE سازگار شده اند، کاربران می توانند از دیتا و صدا استفاده کنند.

تماس های FaceTime در آیفون 6 نسبت به آیفون 5 بهتر به نظر می رسند زیرا که با ارتقاء اپل، دوربین جلوی آن نیز بهتر شده است. تماس های صوتی واضح تر شده اند، و تا حدودی از آیفون 5s بهتر به نظر می رسند.

بررسی-آیفون-6بررسی آیفون 6 -دوربین

ویژگی های دوربین آیفون 6 شامل دوربین 8 مگاپیکسلی iSight می باشد. اگر چه این دوربین مگاپیکسل، فلش و فوکوس خودکار یکسان نسبت به مدل های پیشین دارد، فوکوس خودکار برای عکس و فیلم برداری ارتقاء یافته است. اپل می گوید سنسورهای جدید آن از "فوکوس پیکسل ها" استفاده می کند. ( آیفون 5s عکس های خوبی می گیرد، اما گاهی اوقات برای اجرای فوکوس زمان زیادی طول می کشد.)

بررسی-آیفون-6دوربین جلو و عقب آیفون 6 مگاپیکسل (در پشت 8 و در جلو 1.2)، LED فلش و لنز های یکسانی نسب آیفون 5 دارد. دوربین آیفون 6 ویدئوی فوق العاده ای می گیرد.

بررسی-آیفون-6سرعت ضبط ویدئوی آیفون 6 می تواند 60 فریم در ثانیه باشد که به سرعت بالای آن کمک می کند. ضبط ویدئو حرکت آهسته می تواند برابر با 240 فریم بر ثانیه باشد، نتایج نشان می دهند که اندازه فایل ها بزرگ هستند اما این کلیپ ها تا حدی جذاب اند که احساس صحنه های فیلم "ماتریکس" را می دهند. حالت پاناروما عکس های واضح 43 مگاپیکسلی می گیرد که به شما اجازه زوم بیشتر برای دیدن جزئیات عکس را می دهد.

عکس های FaceTime دوربین جلو ویژگی عکس های دریچه f2.2، سنسورهای HDR و حالت سریع پشت سر هم را دارد (که این ویژگی برای اولین بار به دوربین پشت آیفون 5s داده شد). این به طرز محسوسی برای سلفی گرفن در تماس های  FaceTime می تواند بسیار خوب باشد. دوربین FaceTime در سمت چپ بلندگوها قرار دارد، که به شما برای تصویر بردای از صورت در حالت افقی کمک می کند.

ویژگی تثبیت کننده تصویر آیفون 6 پلاس برای عکس و ضبط ویدئو می باشد و این در صورتی است که آیفون 6 تنها تثبیت کننده دیجیتالی عکس ها را فراهم می کند. البته در عمل چندان تفاوتی هم ندارند. دوربین آیفون 6 نسبت به آیفون 5s بهتر است، به ویژه فوکوس خودکار دارند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید: معرفی سامسونگ Galaxy S7 edge [/fruitful_dbox]

بررسی آیفون 6 -افزایش فضای ذخیره سازی: پردازنده و iCloud

حداکثر فضایی که اپل با گوشی آیفون 6 ارائه می دهد 128GB است. یک آیفون 6 که قیمت پایین دارد فضای ذخیره سازی 16 را ارائه می دهد که اگر شما با گوشی خود چندان فیلم برداری و عکاسی نمی کنید خوب است. مدل 64GB کمی گران تر بوده و مدل 128GB بیشترین قیمت را دارد. قیمت آیفون هایی که فضای ذخیره سازی iCloud، که به شما اجازه بک آپ آنلاین از ایمیل ها، اسناد و عکس ها را می دهد، کاهش یافته است. 10GB اولیه آزاد است، و شما می توانید برای 1GB اضافه تر هزینه اش را بپردازید. فضاهای ذخیره سازی ابری ارزان تری نیز در بازار موجود است، iCloud به صورت فزاینده ای با Dropbox در حال رقابت است.

بررسی آیفون 6 -iOS 8

پیش از اینکه اپل iOS 9 را به بازار عرضه کند، برای کاربران آیفون iOS 8 دردسترس بود که می توانستید آن را بر روی 4S، iPod Touch نسل پنجم و iPad جدید نسل 2 و قبل از آن نصب نمایید. سیستم عامل همانند پردازنده می ماند، iOS 7، در عمل فوکوس عمق بیشتری دارد، کیبورد های جانبی، پلاگین ها، نوتیفیکیشن ها و برنامه Health جدید که هدف آنها اندازه گیری و گزارش موارد پزشکی از طریق برنامه و منابع دیگر را دارند، اتصال هوشمندانه ای به منبع HomeKit ( که احتمالا برای استفاده از سرویس های آن به یک تلوزیون اپل نیاز خواهید داشت) را دارند.

بررسی-آیفون-6بررسی آیفون 6 -رقیبان آیفون 6

آیفون 6 نمی تواند با مدل های منحصر به فرد رقابت کند و اکثرا مرزهای برای رقابت با گوشی های اندروید دارد. صفحه نمایش HD با وضوح بالا در Samsung Galaxy Note 4 وجود دارد. گوشی های Sony Xperia Z3 و Galaxy S5 ضد آب هستند. از باتری های تعویض شدنی گرفته تا کارت های میکرو SD و قلم های هوشمند، آیفون 6 کمبودهایی نیز دارد.

با این حال کیفیت در ساخت آیفون 6، کیفیت دوربین، سیستم کلی، سرعت گرافیک و یکپارچه شدن سخت افزارها و نرم افزارها بر طبق فرمول های سختی هستند. آیفون به صورت کلی با جایگزین ها در برندهای دیگر شکل گرفته است اما به همان راحتی می توان از آن ویژگی ها در آیفون نیز بهره برد.

بررسی آیفون 6 -عمر باتری

در تست باتری CNET در حین تماشای فیلم ، که گوشی در حالت هواپیما بود و روشنایی صفحه نمایش نرمال بود، باتری آن 10 ساعت و 38 دقیقه دوام آورد، که یک آیفون 5S با iOS 7 حداقل 11 ساعت دوام می آورد.

تفاوت های محسوسی بین این دو گوشی در حین دانلود کردن، جست و جوی وب، چک کردن رسانه های اجتماعی، عکاسی، فیلمبرداری و همه کارهای معمولی وجود دارد.

بنابراین نه خوب است و نه بد، آیفون 6 باتری خوبی را ارائه می دهد اما نه برای یک روز کامل. آیفون 6 با کابل های نوری یکسانی نسبت به مدل های پیشین، تا دو ساعت کل باتری را شارژ می کند. ( و این چیزی بود که آیفون برای عمر باتری بیشتر نسبت به نسخه های پیشین خود در iOS 9 که در سال 2015 به بازار ارائه شد، به آن توجهی نکرد.)

بررسی آیفون 6 نشان می دهد که پیشرفت های خوبی نسبت به مدل های پیشین خود برای کاربران آیفون داشته است. با صرف نظر از عمر باتری اگر می توانید آن را بخرید می توان گفت که یک گوشی هوشمند فوق العاده است. توجه داشته باشید که اگر می خواهید یک گوشی آیفون با طول عمر باتری خوب بخرید آیفون 6 پلاس که طراحی مجلل ، دوربین فوق العاده و یک سیستم عامل ساده مانند آیفون 6 را ارائه می دهد، یک انتخاب بسیار عالی است.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/06/06/%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-6/

No comments:

Post a Comment