Thursday, June 1, 2017

نقد و بررسی تمامی ویژگی های آیفون 7

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/06/Iphone7.jpg
کمپانی اپل تا به امروز هر دو سال یکبار نمونه های بسیار جالبی را از ایفون به بازار جهانی معرفی کرده است و هر دو سال یکبار تغییرات قابل توجهی در سیستم عامل و همچنین ظاهر آیفون ها ایجاد کرده است اما این بار با تولید آیفون 7 در شرایطی که همه ی طرفداران این کمپانی در انتظار این بودند که ببینند نسخه ی جدید ایفون با نام آیفون 7 به چه شکل می باشد بعد از این که روانه ی بازار شد با تعجب همگان رو به رو شد که چرا هیچ تغییر اساسی ای از لحاظ ظاهری با نمونه ی قبلی ندارد این حرت کمپانی اپل تنها می تواند دو دلیل داشته باشد یکی این که دیگر طرح های طراحان اپل به پایان رسیده است و کالای جدید تر و زیبا تری نمی توانند طراحی و تولید کنند و یا می خواهند طرح فوق العاده ای که در نظر دارند را در نسخه ی بعدی به مناسبت دهمین سالگرد معرفی آیفون به بازار جهانی معرفی نمایند . حالا برای آشنایی هر چه بیشتر با تقریبا آخرین محصول حال حاضر کمپانی اپل در بخش تلفن های همراه هوشمند در این مقاله به معرفی برخی ویژگی های آیفون 7 پرداخته ایم .

طراحی آیفون 7

همانطور که در بالا اشاره شد از نظر طراحی ظاهری ویژگی های آیفون 7 با نسخه ی قبلی بسیار مشابه است فقط اگر کسی خیلی نگاه ریزبینانه و با دقت داشته باشد متوج تغییرات جزئی ای در آن می شود یکی از بارز ترین این تغییرات در کلید Home آیفون 7 می باشد که دقیقا در سر جای خودش قرار گرفته است ولی به هیچ عنوان فزیکی نمی باشد .

در بالای تلفن همراه در کنار محل خروجی صدای مخاطب ، سنسور نوری و دوربین جلو قرار گرفته است در قسمت سمت راست بر روی لبه ی آیفون کلید فیزیکی پاور و محل سیمکارت قرار گرفته است با نگاه کردن به لبه ی سمت چپ آیفون متوجه کلید های کم و زیاد کننده ی صدا می شوید و همچنین یک کلید هم به عنوان کلید سایلنت در کنار همین کلید های کم و زیاد تعبیه شده است .

یکی از ویژگی ای آیفون 7 این است که در بالا و پایین گوشی همراه  شما بیشترین تغییرات ظاهری را مشاهده می نمایید زیرا خبری از کلید و یا سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا نمی باشد.درگاه ارتباطی نیز همان لایتنینگ است و دو پیچ مخصوص که همیشه حضور داشت نیز اینجا دیده می‌شود.

[gallery columns="4" size="medium" td_select_gallery_slide="slide" link="file" ids="17377,17378,17379,17380"]

یکی دیگر از ویژگی های آیفون 7 به خوبی در قاب پشتی قابل مشاهده است . در نگاه اول شما هیچ تفاوتی بین این نسل و نسل قبلی نمی بینید اما با کمی دقت متوج می شوید که خط های سفید رنگ که در آیفون 6 در قاب پشت وجود داشت اکنون به ه لبه بالا و پایین قاب پشتی منتقل شده‌اند و به یکدست‌تر شدن قاب پشتی کمک کرده‌اند.

همچنین تفاوت دیگر در لنز دوربین است که در نسل قبلی دوربین بیرون بوده است اما اکنون می توان گفت لنز دوربین با قاب پشتی تقریبا هم سطح شده اند .

[gallery link="file" columns="2" size="medium" td_select_gallery_slide="slide" ids="17381,17382"]

به‌هرحال آیفون 7 مانند نسل‌های قبلی خوش‌دست و خوش‌ساخت است و به‌خوبی حس گوشی لوکس را به کاربر القا می‌کند. با وجود اندازه 4.7 اینچی صفحه‌نمایش به‌راحتی می‌توانید با یک دست با آن کار کنید و هیچ مشکلی بابت حمل‌ونقل آن نخواهید داشت.

کلید Home

کاربران آیفون همیشه استرس خرابی کلید Home را داشته اند اما امروز این مشکل دیگر به صورت ریششه ای حل شده استزیرا یکی از ویژگی های آیفون 7 این است این کلید در آن به صورت کاملا لمسی کار می کند و دیگر نیاز به فشار دادن آن نیست و فقط با حرارت دست شما کار می کند .

برای این که کاربر بعد از فشار دادن کلید Home لمسی متوجه شود دستور القا شده است اپل یک موتور Taptic قرار داده است که دارای سه درجه تنظیم می باشد و با هر بار لمس دکمه ی Home ین موتور فعالیت می کند و یک ویبره ی بسیار کوچک به دست شما وارد می شود .

[gallery size="medium" td_select_gallery_slide="slide" columns="2" link="file" ids="17383,17384"]

خاصیت ضدآبی آیفون 7

یکی از ویژگی های آیفون 7 که بسیار خاص و ویژه است مجهز شدن آن به لایسنس IP67 می باشد . حالا شاید برایتان این سوال پیش آید که لایسنس IP67 به چه معنی ای می باشد باید بگویم که 6 در این عبارت به معنی این است که این گوشی ضد گرد و غبار است و عدد 7 داخل عبارتنشان دهنده ی خاصیت ضد آبی این آیفون می باشد .

توجه داشته باشید که طی آزمایش های کنترل شده ای که بر روی این گوشی انجام شده است قابلیتمقاوت در برابر آب نا عمق یازده متری دارد پس به راحتی شما وقتی گوشی از دستتان به داخل آب افتاد می توانید بدون هیچ نگرانی از اب آن را خارج کنید و دوباره استفاده نمایید .

ویژگی های آیفون 7صفحه‌نمایش آیفون 7

به طورکلی صفحه نمایش آیفون 7 تغییر زیادی با نمونه های دونسل قبل ندارد و دارای همان نمایشگر 4.7اینچی با کیفیت می باشد.

برخی از ویژگی های نمایشگر آیفون 7 عبارت است از :

  • کیفیت : 1134×750 پیکسل

  • دارای روشنایی بیشتر نسبت به نسخه های قبلی تا 25 درصد

  • وسعت رنگ بسیار بالا

  • دارای زاویه دید بسیار مناسب از هر جهت بدون تغییر رنگ

  • قابلیت مشاهده ی کامل و بدون ضد نور در زیر نوور مستقیم آفتاب

ویژگی های آیفون 7ویژگی 3D Touch نیز مانند نسل قبلی در این آیفون وجود دارد که البته هیچ تفاوتی ازنظر کارایی و عملکرد با آن نسل ندارد.

سخت‌افزار

بزرگ ترین تغییر در این نسل از آیفون تغییر در پردازنده ی آن است که یک پردازنده ی بسیار قوی و با کیفیت توسط کمپانی اپل بر روی این دستگاه نصب شده است که به پردازنده ی A10 فیوژن شهرت دارد .

یکی دیگر از ویژگی های آیفون 7 نسبت بع آیفون 6 به گفته ی خود کارشناسان اپل این است که قدرت پردازشگری چیپست آیفون 7 دو برابر آیفون 6 می باشد ک این امر واقعا حیرت آور است .

این پردازنده به طور کلی دارای چهار هسته است که دو هسته برای انجام کار های سنگین تعبیه شده اند و دو هسته برای انجام کار های سبک تر .پس دیگر با خیال راحت شما می توانید با این تلفن هوشمند بازی های مختلف کنید و همچنین بدون ایجاد هیچ مشکلی به اجرای برنامه های مختلف بپردازید .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : بررسی دوربین آیفون ۷

[/fruitful_dbox]

اپل دو سال قبل حافظه 32 گیگابایتی را از گوشی‌های آیفون حذف کرد، اما امسال با معرفی آیفون 7 بار دیگر شاهد استفاده از حافظه 32 گیگابایتی در آیفون هستیم. تفاوت اینجاست که دیگر خبری از حافظه 16 گیگابایتی نیست و در عوض حافظه 256 گیگابایتی به خانواده آیفون افزوده شده.

اسپیکر های آیفون 7 تغییرات بسیاری نسبت به سایر آیفون ها کرده است و طراحی جالبی هم دارد . اگر شما به لبه ی پایین گوشی نگاه کنید متوجه سوراخ های ریزی در دو طرف می شوید که در پشت سوراخ های سمت چپ ، یک اسپیکر بسیار قدرتمند و در پشت سوراخ های سمت راست میکروفن برای مکالمات تلفنی تعبیه شده است .

ویژگی های آیفون 7دوربین

از گذشته تا کنون دوربین های آیفون جز بهترین و با کیفیت ترین دوربین های تلفن همراه در میان سایر دوبین های تلفن همراه بوده است یکی از ویژگی های آیفون 7 هم دقیقا در همین دوربین می باشد که قابلیت های بسیار عالی ای دارد .

برخی از ویژگی های دورین آیفون 7 عبارت است از :
  • دارای سنسور دوازده مگاپیکسلی

  • دهانه ی دیافراگم f/1.8

  • دارای پردازشگر مجزا برای افزایش سرعت دوربین

  • ارتقا کیفیت دوربین جلو هفت مگاپیکسلی


به‌هرحال دوربین آیفون 7 دوربینی تکی با سنسور 12 مگاپیکسلی است و می‌خواهیم ببینیم در دنیای واقعی و فارغ از اعداد و ارقام کارکرد این دوربین در روز و شب چگونه است.

[gallery columns="2" link="file" size="medium" td_select_gallery_slide="slide" ids="17389,17388"]

دوربین‌های آیفون همیشه عکس‌های نزدیک به واقعیت می‌گیرند؛ اگرچه اشباع رنگ‌ها در عکس‌های گرفته‌شده با دوربین آیفون زیاد نیست، به آنچه چشم می‌بیند بسیار نزدیک است.

ویژگی های آیفون 7

کیفیت تصویر برداری در آیفون 7 بسیار بیشتر و بهتر نسبت به نسخه های قبلی می باشد و این کیفیت در تصویربرداری شب آن بیشتر مشخص است که وقتی شما در شب عکس و یا فیلم می گیرید متوجه این کیفیت در این نسخه می شوید .

درمجموع دوربین آیفون 7 بسیار خوب عمل می‌کند و می توان گفت رقیب بسیار خوبی برای دوربین گوشی‌هایی مانند Galaxy S7 و G5 رقابت کند و در برخی موارد آن‌ها را شکست دهد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/06/01/%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-7/

No comments:

Post a Comment