Thursday, June 22, 2017

بررسی هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/06/vr-shincone.jpg

امروزه با پیشرفت فناوری ها و ساخت لنز های متنوع تکنولوژی به سمت و سوی تصاویر سه بعدی رفته است. بعد سوم یا به عبارتی همان عمق تصاویر بسیار مورد توجه کاربران به خصوص گیمر ها قرار گرفته است. همین امر سبب شده است تا کارخانه ها و شرکت های مختلف به تولید انواع عینک های واقعیت مجازی و سه بعدی ساز در طراحی ها و رنگ های متنوع روی بیاورند و روز به روز به تولید خود بیافزایند.
برخی از این مدل ها معمولا برای گوشی هایی با برندی خاص مناسبند اما بسیاری وجود دارند که با اغلب گوشی های هوشمند سازگاری کامل دارند. یکی از این کمپانی هایی که عینک های واقعیت مجازی با کیفیتی را با امکان سازگاری به تمام گوشی های هوشمند را می ساز کمپانی شاین کن است. این شرکت چینی با تولید هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن با نام کامل VR Shinecon Virtual Reality Glasses علاوه بر ارائه ی یک محصول جالب توجه آن را در بین کالاهای ارزان قیمت بازار لوازم جانبی دیجیتال نیز قرار داده است.هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن


وزن کم ، کیفیت بالا

با توجه به نوع ساخت و قطعات عدیده ای که در عینک های واقعیت مجازی قرار گرفته اند بدیهی است که وزن این دستگاه ها بالا باشد ، در کنار آن با اضافه شدن گوشی به عینک وزن کلی دستگاهی که قرار است روی چشم خود قرار دهید بالا می رود. به همین علت یکی از مهم ترین ویژگی های یک هدست واقعیت مجازی داشتن وزن پایین است. هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن با حدود 240 گرم وزن آزار دهنده نخواهد بود با اضافه شدن گوشی هم به این مجموعه قطعا وزن آزار دهنده ای نخواهد داشت.

ابعاد هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن برای انواع گوشی های 4.7 تا 6 اینچی مناسب است. این ابعاد به صورت 190 در 130 در 90 در نظر گرفته شده است.هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن

جنس به کار رفته در ساخت هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن مواد پلاستیکی با کیفیت و کارای ABS است. اگر بخواهید بدانید باید گفت که از مواد ABS در ساخت بدنه ی لوازم خانگی استفاده ی بسیار زیادی می شود و این امر به این دلیل است که این پلاستیک از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است. طبق چیزی که گفتیم هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است که با استفاده ی مداوم هم از کیفیت آن کاسته نمی شود و تغییری در آن حاصل نمی گردد.

راحتی چشم

پس از وزن دستگاه یکی دیگر از مهم ترین فاکتور های یک هدست VR خوب توجه به راحتی چشم هاست. در جلوی هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن در اطراف لنز به کار رفته در آن پوشیده شده از ابر نرم و لطیفی است که علاوه بر کنترل فاصله چشم با لنز از پوست حساس اطراف چشم هم محافظت می کند. استفاده از این ابر ها سبب می شود که حتی در طولانی ترین زمان های استفاده ی مداوم هم احساس ناراحتی همراه شما نباشد.

این ابر پهن اطراف لنز ها علاوه بر حفاظت از چشم و مهیا کردن راحتی آن مانع عبور هر گونه نور محیط به داخل محفظه ی عینک نیز می شود که اگر این چنین نبود از کیفیت رنگ ها و نمایش آن چه باید نمایش دهد به شدت کاسته می شد.
هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن

در طراحی بند نگهداره از طراحی خاص و مواد با کیفیتی استفاده شده است که در تکان های ناگهانی و سریع به خوبی هدست را روی سر شما و در جای قرار گرفته نگه می دارد. پهنای مناسب و قابلیت تنظیم به سایز دلخواه باعث اعمال کمترین فشار بر روی سر کاربر را دارد. هم چنین طراحی مناسبی که هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن دارد از ایجاد هرگونه لغزش و سنگینی روی سر کاربر جلوگیر می کند.

تنظیمات جالب دیگری که برای این هدست در نظر گرفته شده است ، فاصله ی بین دو مردمک چشم است که روی عینک قابل تنظیم است.

پخش مناسب صدا

تصویر سه بعدی بدون بهره بردن از صدای استریو هیچ لطفی ندارد. کاربران تواما با استفاده از هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن می توانند صدای بازی یا فیلم مورد نظرشان را از اسپیکر هایی که در دو طرف هدست قرار گرفته است بشنوند. این گوشی ها هم با ابر های لطیفی که دورشان قرار گرفته است علاوه بر ایجاد فاصله مناسب بین بلندگو ها و گوش ، راحتی استفاده را چاشنی کار کرده اند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :هندزفری بلوتوث های LG[/fruitful_dbox]

مزیت دیگری که این ابر ها ایجاد کرده اند در پی پوشش کامل آن ها روی گوش حاصل شده است که آن ممانعت از ورود صداهای اضافی محیط به داخل است. این مزیت ، بهره بردن از صدای استریو 360 درجه است را برای شما تجربه ای لذت بخش می کند.
هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن

میدان دید وسیع

قطعا دستیابی به تصاویر وسیع و با کیفیت با هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن قابل حصول است. وسعت 90 تا 110 درجه ای این عینک VR شاید از بهترین ها نباشد اما در بین انبوه عینک های واقعیت مجازی میزانی قابل قبول است. این میزان از وسعت دید می تواند تجربه ای خوب در تماشای فیلم های سه بعدی در اختیارتان قرار دهد.

نکته ای که نباید از قلم بیفتد این است که رزولوشن و وضوح تصاویری که از هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن پخش می شوند مستقیما به رزولوشن گوشی هوشمندی مربوط می شود که در هدست از آن استفاده می شود. که طبیعتا هر چه این میزان بالاتر باشد تصاویر با کیفیت تر پخش خواهند شد.
هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن

همانطور که گفته شد کیفیت خروجی تا بخش عمده ای به رزولوشن گوشی مربوط است چرا که شاین کن با لنر های VR به کار گرفته است بخش مربوط به خود را کامل انجام داده و کار کیفیت را به بالاترین سطح خود رسانده است.

قرارگیری مطمئن گوشی

عاملی که برای کاربران هدست های واقعیت مجازی بسیار حائز اهمیت است سلامت گوشی موبایلشان در حین استفاده و پس از استفاده مداوم توسط هدست هاست. هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن دارای درپوشی بسیار مناسب و مطمئن است که در تکان های سر و بدن از گوشی شما به بهترین شکل محافظت می کند.
هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن

هدست واقعیت مجازی شاین‌ کن داری چهار شکل متفاوت است که برای انواع مختلف چشم ها و صورت ها طراحی شده است که کاربران می توانند با استفاده از شرایط و سلیقه ی خود آن ها را خریداری کنند.

ویژگی‌ های کلیدی
  • دارای لنز های متحرک با قابلیت تنظیم دستی

  • پخش صدای استریو به صورت 360 درجه

  • بند پهن و با کیفیت با قابلیت تنظیم اندازه برای راحتی در قرار گیری روی سر

  • هماهنگی با گوشی های دارای نمایشگر 4.7 تا 6 اینچی

  • ارائه ی میدان دید 90 تا 110 درجه


مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/06/22/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%87%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d9%88%d8%a7%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b4%d8%a7%db%8c%d9%86%e2%80%8c-%da%a9%d9%86/

No comments:

Post a Comment