Tuesday, June 6, 2017

راهنمای خرید کاشی سنگی - تفاوت تراورتن و مرمر

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/06/travertine-vs-Marble-1.jpg
اگر شما در حال برنامه ریزی برای نصب و یا تعویض کاشی و سرامیک کف خانه خود هستید، احتمالا با گزینه های کاشی و سنگ مانند کاشی های سنگی مرمر و تراورتن (سنگ آهک) مواجه می شوید. اگر چه هر دوی آنها سنگ های آهکی هستند و هر دو برای خانه بسیار عالی می باشند؛ اما دارای مزایا و معایبی نیز هستند. در این راهنمای خرید کاشی سنگی به بررسی تفاوت بین تراورتن و مرمر می پردازیم.

کاشی سنگ مرمر چطور به نظر می رسد؟

شما می توانید سنگ مرمر را به دلیل سختی و رگه های رنگی که درون خود دارد از دیگر سنگ ها مجزا بدانید. اگرچه سنگ مرمر گاهی اوقات تک رنگ، چند رنگ و یا رنگ زمینه ثابت با رگه های رنگی می باشد. رنگ های رایج دیگر این سنگ؛ مشکی، خاکستری، صورتی، آبی و یا سبز است. سنگ مرمر بافتی صاف دارد و پس از استخراج جلا داده می شود. این امر منجر به درخشش بسیار زیاد این سنگ نیز می شود.

کاشی سنگ آهک (تراورتن) چطور به نظر می رسد؟

این سنگ مشخصه متخلخل و یا پر منفذ را دارد که باعث می شود طبیعی و بافت دار به نظر برسد. سنگ تراورتن پس از سنباده زدن زیبا و صاف به نظر می رسد که برای نصب در قسمت هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی نیز مناسب است. رنگ های سنگ آهک طیف گسترده ای دارند و اغلب گرم می باشند، از رنگ سفید روشن یا کرم گرفته تا رنگ های بژ، طلایی، قهوه ای و حتی قرمز می باشند. تغییرات جزئی میان رنگ و الگوی کاشی ها باعث می شود تا یکنواخت به نظر برسند. این سنگ ها هم در هر نوعی از جمله؛ جلا دار، صاف، خاردار، منقطع و یا ناهموار وجود دارند.

راهنمای خرید کاشی سنگیمکان های مناسب برای سنگ های مرمر 

کاشی های سنگ مرمر معمولا برای دیوار، کف و کانتر حمام استفاده می شوند، زیرا که آنها مجلل و زیبا و در عین حال کاربردی به نظر می رسند. مرمر یک سنگ بسیار سخت است که در مقایسه با دیگر انواع کف ها در برابر دویدن و ضربه زدن کودکان و یا حیوانات مقاوم است. فقط مطمئن شوید که درزگیری بین کاشی ها را سالی یکبار برای جلوگیری از آسیب دیدن آنها انجام دهید.

راهنمای خرید کاشی سنگیمکان های مناسب برای سنگ های آهک

سنگ آهک اغلب برای فضاهای داخلی مانند کف سرویس بهداشتی استفاده می شود، اما می توان از آنها در آشپزخانه ها، فضاهای باز و طراحی و تزیین دیوار ها، سقف و یا کانتر استفاد کرد.

پیش از اینکه جلا داده شود، سطح این نوع کاشی ها اسطکاک بالایی دارد و برای استفاده در فضاهای خارجی برای جلوگیری از لغزندگی مناسب است. به همین خاطر، شما اغلب این سنگ ها را در اطراف استخرهای می بینید، و اگر سنباده نخورده باشند زیر کف پا کمی خشن حس می شوند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید: فرآیند تولید کاشی و سرامیک چگونه است ؟ [/fruitful_dbox]

هنگامی که سنباده زده می شوند سطح آنها کاملا صاف بوده و تمیز کردن آنها بسیار ساده می باشد تنها با یک پارچه مرطوب پاک می شوند. تنها موردی که باید درباره این نوع کاشی ها رعایت شود، درزگیری سالانه آنها می باشد. این به مقاوت کاشی های شما در برابر ساییدگی و خراش کمک می کند.

راهنمای خرید کاشی سنگی - کدام یک هزینه کمتری دارد سنگ مرمر و یا کاشی تراورتن؟

در این راهنمای خرید کاشی سنگی و بررسی تفاوت تراورتن و مرمر، قیمت آنها یکی از موارد آخری است که باید به آن توجه نمایید. سنگ آهک طبیعی نسبت به سنگ مرمر ساختگی هزینه زیادی دارد اما نسبت به سنگ مرمر طبیعی هزینه کمتری دارد. می توان گفت که قیمت سنگ ها به کیفیت آنها بر می گردد. هر چه کیفیت بهتر، هزینه آن نیز بیشتر می شود.

هر دو نوع این کاشی های سنگی بسیار سنگین هستند و به سختی می توان آنها را بلند کرد. همچنین به کارهای ویژه ای پیش ار نصب برای جلوگیری از تغییر رنگ و یا خراش نیاز دارند. یکی از توصیه های مهمی که در این راهنمای خرید کاشی سنگی می توانیم به شما کنیم این است که کار نصب کاشی های سنگی را به یک کاشی کار حرفه ای بسپارید.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/06/06/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d9%86%da%af%db%8c-%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%aa%d9%86/

No comments:

Post a Comment