Tuesday, June 13, 2017

انواع شیرآلات بهداشتی و کاربرد آن ها

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/06/shiralat-behdashti.jpg
به طور کلی باید انواع و جنس مناسب شیرآلات بهداشتی را بشناسیم. شیرآلات بهداشتی از بخش اصلی تشکیل شده اند که به پوسته ی داخلی و پوشش خارجی معروف اند . پوشش خارجی شیرآلات بهداشتی معمولا از آلیاژ های متفاوتی ساخته می شود که محبوب ترین این آلیاژ ها در بین سازندگان شیرآلات از برنج یا سرب می باشد .

اما خب سرب بر اساس مسائل بهداشتی خیلی مورد پسند مردم قرار نرفت به همین دلیل از این الیاژ بسیار کمتر استفاده می گردد اما آلیاژ برنج بسیار پر طرفدار است .

حالا دلیل این که سرب برای روکش خیلی توصیه نمی شود چه می باشد ؟ سرب در مجاورت آب به مرور زمان خورده می شود و با اب مخلوط می شود و آب اشامیدنی را آلوده می کند .

در بخش خارجی یا همان پوشش خارجی شیرهای ساختمانی نیز که توجه اکثر ما را به خود جلب می‌کند، معمولا کارخانه‌ها از فلزاتی همچون برنج، برنز، مس یا استیل استفاده می‌کنند که رایج ترین نوع آبکاری استیل است .
حالا در این بخش میخواهیم به معرفی انواع شیرآلات بهداشتی ساختمانی و موارد استفاده ی آن ها در فضاهای مختلف را بررسی نماییم.

شیرآلات اهرمی برای کدام فضا مناسب است؟
شیرآلات بهداشتیشیرآلات اهرمی مدت هاست که در بسیاری از مناطق دنیا مورد استفاده قرار گرفته است و دیگر استفاده از شیرهای قدیمی مخللوط رایج نمی باشد یکی از دلایل استفاده از شیر های اهرمی بهداشت بالای آن می باشد همچنین استفاده از این نوع شیر ها و تنظیم دمای آب برای مصرف کننده بسیار راحت تر از مدل های دیگر شده است .

به گفته فروشندگان مراکز عمده شیر‌آلات، شیرهای تک اهرمی با قابلیت جدا شدن سرشیر (شیلنگی) برای سینک آشپزخانه و شیرهای تک اهرمی ایستاده برای روشویی سرویس های بهداشتی استفاده می‌شوند و دیواری‌های اهرمی محبوب سرویس بهداشتی هستند.

شیرآلات ایستاده مناسب برای آشپزخانه ها
شیرآلات بهداشتیطریقه ی نصب شیرآلات بهداشتی به دو گونه رواج دارد یکی به صورت ایستاده بر روی کانتر و دیگری نصب ب روی دیوار .

اما به گفته ی بسیاری از طراحان و کارشناسان استفاده از شیر ای دیواری برای اآشپزخانه ها توصیه نمی شود مگر این که این مدل با توجه به سلیقه ی صاحب خانه سفارش داده شده باشد اما به طور معمول شیر مناسب برای برای اشپزخانه نوع ایستاده می باشد که بر روی کانتر یا سینک ظرفشویی نصب می گردد .

شیر های ایستاده اکثرا مناسب برای آشپزخانه و روشویی سرویس بهداشتی است و شیر های دیواری مناسب برای توالت و حمام می باشد .

شیرآلات چشمی برای صرفه جویی بیشتر در مصرف آب
شیرآلات بهداشتیبه طور کلی اساس کار شیرآلات دارای چشمی به این گونه است ه باید یک جسم ثابت جلوی میدان دید چشمی شیر قرار بگیرد تا با موجهای مادون قرمز اب به جریان بیوفتد همچنین این شیر الات یک قابلیت منحصر به فرد دیگر هم دارد که به صرفه جویی مصرف اب بسیار کمک می کند ؛ شیرالات بهداشتی دارای چشمی مجهز به یک وبلاتور می باشند که کار این وبلاتور مخلوط کردن آب و هوا می باشد تا حجم آب کمتری از شیر خارج شود و در مصرف اب صرفه جویی شود .

اگر شما از شیر های معمولی استفاده می نمایید و می خواهید مقداری هوا با آب خروجی شیر های شما شود تا مقدار آب کمتری مصرف شود باید بگویم که به راحتی می توانید از بازار سرشیر هایی که این قابلیت را دارند تهیه نمایید و بر سر شیر خود نصب کنید.

نکته : شیرالات بهداشتی دارای چشمی به وسیله ی برق و باتری کار می کنند و باتری آن در زمان قطع شدن برق فعال می شود .

شیرآلات پدالی مناسب برای فضاهای عمومی
شیرآلات بهداشتییکی از بهترین و کاربردی ترین انتخاب ها برای فضاهای عمومی مانند مساجد ، مدارس و ... استفاده از شیر الات پدالی و یا الکترونیکی است اما شیر الات پدالی چون به برق و باتری احتیاج ندارند و با فشار دادن پدال می توانید مقدار حجم اب خروجی را تعیین نمایید بسیار به صرفه تر می باشد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : مناسب ترین انواع شیر های آشپزخانه [/fruitful_dbox]

تنها کاری ک در هنگام استفاده از شیرالات بهداشتی پدالی باید انجام دهید باید مقداری پای خود را بر روی پدال بفشارید و میان آب  و دمای آب خوجی را تعیین نمایید .

از دیگر مزایای انواع پدالی و چشمی عدم تماس دست با شیر است که مانع انتقال بیماری های واگیردار عفونی و پوستی می‌شود و به خاطر سرعت قطع آب در میزان مصرف آب و حتی انرژی نیز صرفه‌جویی می‌شود. از این رو برای اماکن عمومی بهترین انتخاب هستند.

شیرآلات آسان نصب شو، بهترین گزینه برای فضای شما

شیرآلات بهداشتیهمان طور که می دانید تنوع تولید شیر الات ساختمانی بسیار زیاد است پس در نتیجه در بین این همه مدل های گوناگون شیرالاتی با ویژگی های خاص نیز یافت می شود مثانمونه ای از شیرآلات بهداشتی وجود دارد که قابلیت تصویه آب دارد و یا برخی از شیرآلات قابلیت این را دارند که در حین استفاده به طور هم زمان هم به یک سیستم تصفیه آب متصل شود .

کلیه ی ویژگی های خاصی که در انواع شیرآلات خاص به کار می رود به منظور ایجاد آسایش و راحتی برای فرد مصرف کننده است اما خب اگر این شیرآلات خراب شوند مشکلات خاص خودش را هم دارد و شاید این وسیله که قرار بود آسایش شما را تامین کند اکنون به یک دردسر تبدیل شود .

برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است یا از شیرآلات ساده و بی دردسر استفاده نمایید تا در زمان بروز مشکل به راحتی حل شود و یا اگر از یرآلات با امکانات خاص استفاده می مایید در هنگام خرید به خوبی تمامی روش های نصب و عوض کردن شیر را بپرسید تا اگر در زمان بروز مشکل متخصصی برای کمک به شما نبود به راحتی بتوانید مشکلتان را بر طرف کنید .

شرایط نگهداری شیر آلات پس از نصب

خیلی از افراد تصور می کنند که شیرهای اهرمی یک بار مصرف هستند و در صورت خرابی باید ان ها را دور بیاندازند و به سراغ شیر جدید بروند اما باید بگوییم که اصلا این گونه نیست و اگر شیر اهرمی شما دچار مشکل شد باید کارتریج آن عوض شود.

کارتریج شیرآلات بهداشتی اهری همانند همان مغزی شیر های مخلوط می باشد با این تفاوت که تعویض ان به ان سادگی نیست و نیاز به متخصص دارد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/06/13/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a2%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a2%d9%86-%d9%87%d8%a7/

No comments:

Post a Comment