Tuesday, June 6, 2017

همه چیز درباره ی آیفون 7 پلاس

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/06/iPhone7Plus3.jpg
امروزه بسیاری از مردم فکر می کنند که به روز رسانی و نوآوری تلفن های همراه دیگر بیش از این امکان ندارد و نمی شود که در سال های بعد پیشرفته تر از این شود اما حقیقت این است که به سختی در اشتباه اند و تکنولوژی به راه خود ادامه می دهد و هر روز بهتر از دیروز خود می شود. در این ضمینه اپل پیشگام بوده وبا درایت کامل آیفون 7 را طوری طراحی کرده است که پاسخوی نیاز های آینده باشد برای مثال دوربین های موبایل باید بتوانند به صورت سه بعدی دنیای پیرامون را تصور کنند و مانند کامپیوتر شخصی کاربرد داشته باشند واز دیگر کاربرد ان حذف کابل ودرگاه هدفون است. کار بعدی که اپل انجام داده اضافه کردن یک دوربین دیگر به آیفون 7 پلاس و حذف کردن دکمه فیزیکی Home و اضافه کردن یک دکمه لمسی است .

ما با کمی دقت در آیفون 7 این موضوع را کاملا درک میکنیم که اپل توانسته تمام خواسته های بشریت را در یک گوشی موبایل هوشمند بگنجاند و اگر شما هم عاشق تکنولوژی و اتفاق های جدید و هیجان انگیز هستید من به شما  iPhone 7 Plus را پیشنهاد میکنم و مطمئن هستم که با ورود به دنیای تکنولوژی پیشرفته از خرید خود نهایت لذت را خواهید برد .

طراحی آیفون 7 پلاس

کابران آیفون فکر می کردند که اپل بعد از سه سال یک تغییری اساسی و چشمگیر در نحوه طراحی و ساختار فیزیکی آن ایجاد می کند اما جنین نشد . البته حق هم دارند چون در سال های گذشته اپل تغیرات زیادی در ساختار گوشی های خود ایجاد میکرد و هر کدام یک گروه طرفدار داشتند یک عده  بسیار دوست داشتند و یک عده از تغیرات حاصله رضایت نداشتند.

اما با طراحی آیفون 7 با تغییرات اندک شاید نتوانست برخی توقعات کاربران را برطرف کند بیشترین انتقادات به آیفون ۷ پلاس را شاید بتوانیم در بخش طراحی بدانیم چراکه بسیاری از کاربران انتظار داشتند یک طراحی کاملا جدید بعد از سه سال ببینند اما این چنین نشد. با تغییر نکردن ظاهر آیفون ما این موضوع را در می یابیم که تغییر نباید تنها در ظاهر باشد بلکه تغییر اساسی و کاربردی باید در ساختار درونی ان باشد که بتواند کار امد تر از دوره ی گذشته خود را به کاربران نشان دهد .

آیفون 7 پلاسشرکت اپل دو رنگ دیگر اضافه کرده است اولی مشکی مات  که اپل ان را Black  نام گزاری کرده است و فک میکنم باب سلیقه افرادی است که شاید خیلی به دنبال ان بوده اند و رنگ دوم می‌نامد، همان رنگی است که احتمالا بسیاری از کاربران بعد از سالها به دنبال آن بودند. بدنه همان حس آلومینیومی دیگر آیفون‌ها را القا می‌کند و در عین حال جذابیت‌های خاص خودش را هم دارد. رنگ بعدی Jet Black  است که سطح ان براق و شیشه ای و حساس است .

اگر شما ادم حساسی هستید باید بگوییم که این نوع اپل سطحی بسیار حساس دارد و با گذاشتن و برداشتن در جیب ممکن است خط و خطوطی روی ان بیفتد پس پیشنهاد میکنم که از محافظ هایی که وجود دارد استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید .

یکی از تغییرات به وجود آمده در طراحی آیفون ۷پلاس مربوط به بخش دوربین های بیرون زده از دستگاه می باشد .

اپل در سال بعد تصمیمات بسیاری در مورد آیفون و تغییرات ان گرفته است و می خواهد در جشن دهمین سالگرد شوکوفایی خود این تغییرات را جهانی کند و اگر بتواند هر ساله برخی از طرفداران خود را غافلگیر کند و راضی نگه دارد دیگر نگرانی نخواهد داشت . البته ناگفته نماند که نسل جدید از این تغییرات بسیار استقبال خواهند کرد .

اما حالا باید بدانیم که واقعا دکمه ی هوم جدید این تلفن همراه هوشمند چگونه است ؟ اگر شما قبلا هم از محصولات آیفون استفاده کرده باشید با استفاده از این دکمه یک حس غریب و ناآشنایی برایتان ایجاد می شود اما پس از مدتی عادت می شود و حس رضایتمندی را حس می کنید و دیگر نگران خراب شدن دکمه ی هوم نمی باشید .

حالا اپل برای مطمئن کردن کاربر بعد از هر بار فشار دادن دکمه ی هوم موتور ویبره ای در آن قرار داده است که با هر بار فشار دادن آن سه لرزش ایجاد می شود تاکاربر متوجه شود که دستور عمل کرده است .

جالب است بدانید که این ویبره قابل تنظیم است و شما می توانید از منوی تنظیمات شدت و صدای این ویبره را مطابق سلیقه ی خود تنظیم نمایید .

مقاوم آیفون 7 پلاس در برابر آب و گرد و غبار

این تلفن همراه را نمی توان جز دسته ی گوشی های ضد اب دسته بندی کرد اما مقاومت بسیار قابل قبولی در برابر ا دارد به گون ای که شما به راحتی در زیر باران از ان استفاده نمایید بدون اینکه کوچکترین مشکلی برای تلفن همراهتان ایجاد شود .

آیفون 7 پلاسهمچنین همانند نمونه ی قبلی آیفون اگر این لفن همراه داخل آب تا عمق یک متر قابل استفاده است اما سعی نکنید این موضوع را خودتان امتحان کنید به طور کلی اگر تلفن همراه شما در داخل آب بیوفتد تا عمق یک متر به راحتی و بدون استرس می توانید آن را خارج نمایید و مجددا ا ان استفاده نمایید .

همچنین لام به ذکر است که آیفون ۷ و ۷ پلاس دارای گواهی IP67 هستند که به این معنی است که هر دو مورد قابلیت ضد گرد و خاک را دارند .

صفحه نمایش آیفون 7 پلاس

به طور کلی در صفحه نمایش آیفون ۷ پلاس، دو طیف رنگی جدید DCI-P3 و همین طور sRGB / Rec.709 اضافه شده که با دقت نمایش ۱۰۲ و ۱۰۴ درصد در این طیف‌های رنگی، عملکرد بسیار خوبی را از این صفحه نمایش شاهد هستیم .

همچنین شما در هر شرایطی حتی نور مستقیم آفتاب به راحتی می توانید این صفحه نمایش را ببینید و دیگر خبری از سایه روشن هایی که بر روی صفحه در زیر نور ایجاد می شده است ، نیست .

صفح نمایش ایفون 7 پلاس بعد از این که این گوشی وارد بازار شد توسط موسسه معتبر Display Mate بررسی و به عنوان بهترین نمایشگر موبایلی معرفی شد.پس به جرات می توان گفت که یکی از بهترین صفحه نمایش های موجود در بازار بر روی آیفون 7 پلاس موجود است .

دوربین آیفون 7 پلاس

در نگاه اول فکر می کنید که دوربین سری جدید ایفون با مدل قدیمی تر آن یعنی آیفون 6 هیچ تفاوتی ندارد اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید زیرا در دوربین نسل جدید آیفون ها یک سنسور به کار رفت است و لنز استفاده شده برای این دوربین نیز گشادگی دیافراگم F/1.8 دارد که در عکاسی در نور کم تاثیر گذار خواهدبود.

مورد دیگر در باره ی دوربین این سری از آیفون ها استفاده از لرزشگیر است که به طور کلی این آیفون را از نمونه های قبلی متمایز می کند .

علاوه براین، در لنز دوربین آیفون ۷ پلاس یک لایه جدید اضافه شده تا میزان شارپ بودن گوشه‌های عکس بیشتر از آیفون‌های قبلی شود.

آیفون 7 پلاستمامی این قابلیت ها وابسته به آن سنسوری هستند که در دوربین این سری از ایفون ها به کار رفته است هرچقد توانایی و قدرت آن بالا تر باشد ، عملکرد دوربین هم به کمک سایر قطعاتش بهتر و با کیفیت تر می شود .

سنسور استفاده شده در دوربین آیفون ۷ پلاس می‌تواند طیف‌های رنگی گسترده‌تری ثبت کند. این یعنی دوربین آیفون ۷ پلاس می‌تواند در دریافت رنگ‌های سبز، قرمز و آبی دقت بسیار بالاتری داشته باشد و رنگ‌ها را بیشتر و بهتر ثبت کند که در نتیجه، عکس‌هایی با رنگ‌های واقعی‌تر ثبت می‌شوند.

در مجموع اپل به خوبی توانسته نسبت به دو آیفون قبلی، دوربین آیفون ۴.۷ اینچی را بهبود ببخشد و از این نظر باید بگوییم دوربین آیفون امسال کاملا راضی کننده است.

آیفون 7 پلاستمامی قابلیت های دوربین ایفون توسط خود شرکت اپل طراحی و ساخته شده است که یک ویژگی بسیار مثبت برای این کمپانی محسوب می شود . به طور کلی دوربین های آیقون 7 و آیفون 7 پلاس نمره ی قبولی را از نظر کاربران می گیرند و طی صحبت هایی که با بعضی از کاربران شده است نتایج رضایت بخشی در مورد دوربین این سری از محصولات اپل به گوش رسیده است .

عملکرد گوشی و عمر باتری آیفون 7 پلاس

طراحان و مهندسان کمپانی اپل همه ساله سخت در تلاش اند تا محصولات با کیفیت تر و مورد نیاز تری را در داخل تفن های همراه طراحی نمایند در این سری از آیفون ها یک پیپست فوق العاده قدرتمند به نام A10 Fusion  کارگذاری شده است که واقعا فوق العاده می باشد .

این چیپست به طور کلی دارای چهار هسته می باشد که دو هسته برای کار های قدرتی و دو هسته برای کار های ضعیف تر تعبیه شده است که این دو هسته به هبود عملکرد باتری بسیار کمک می کند و عمر باتری را فزایش می دهد .

آیفون 7 پلاسوظایف به طور کلی بین این جفت هسته ها تقسیم می شود هین امر باعث بهبود عملکر گوشی می شود و دیگر به پردازنده ی گوشی فشار وارد نمی شود به طور کلی، اکثریت کارهایی که با آیفون ۷ پلاس انجام خواهید داد، با همان دو هسته ضعیف‌تر انجام می‌شود که یک پنجم دو هسته قوی‌تر انرژی مصرف می‌کنند. در عوض کارهایی مثل بازی‌های حجیم، با دو هسته قوی‌تر A10 Fusion به سادگی اجرا می‌شوند.

در مورد باتری این سری از آیفون ها باید بگویم که این باتری از نمونه های قبلی مانند آیفون 6 بزرگ تر و حجیم تر است اما عملکرد بسیار رضایت بخشی را دارد و به گفته ی مهندسان کمپانی اپل این باتری در حالت عادی دو ساعت بیشتر از نمونه های قبلی شارژ را نگه می دارد .

بلند گو و اسپیکر آیفون 7 پلاس

در ایفون 7 و ایفون 7 پلاس تغییرات زیادی در بخش بلند گو و به خصوص اسپیکر ها رخ داده است که این تغیرات برای برخی از کاربران قابل قبول نیست اما برای برخی هم بسیار شگفت انگیز بوده است .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : بررسی آیفون ۶ پلاس [/fruitful_dbox]

این تغییرات شامل به کار رفتن بلند گو های استریو و همچنین حذف جک هدفون می باشد .

شکت اپل همان طور که قبلا هم اشاره شد به دنبال این است که تلفن های هماه هوشمند برای کاربران تبدیل به یک وسیله ی همه کاره شود تا در هر مکان و زمانی بتواند از ان استفاده نماید . به کارگیری بلند گو هی استریو دراین سری از آیفون امری بسیار جالب و مورد پسند بود زیرا گوشی وسیله ای است که در تمام طول روز مورد استفاده قرار می گیرد پس استفاده از بلند گو های استریو در مکان های شلوغ بسیار تاثیر گذار خواهد بود و باعث می شود که کاربر کیفیت صدای بسیار بهتری را دریافت نماید .

در بخش پایینی گوشی اگرچه به نظر می‌رسد دو ردیف بلندگو قرار دارند اما در حقیقت تنها سوراخ‌های سمت راستی مربوط به بلندگو می‌شوند. بلندگوی دیگر نیز زیر بلندگوی تماس‌های تلفنی در بالای گوشی است و صدا را با حجمی زیاد و کیفیتی مطلوب به گوش کاربر می رساند .

آیفون 7 پلاستغییر شگفت انگیز دیگر در آیفون 7 پلاس حذف جک ۳.۵ میلیمتری هدفون می باشد زیرا به نظر مسئولین این کمپانی سیم ها دیگر باید از تکنولوژی حذف شوند و اپل این کار را با کنار گذاشتن هدفون های سیمی در آیفون 7 و 7 پلاس آغاز کرد ولی باز هم در داخل جعبه ی این گوشی یک هدفون و یک کابل تبدیل تعبیه شده است تا افرادی که ی خواهند با هدفون سیمی از گوشی استفاده نمایند .

اما رفته رفته باید به فکر استفاده از هدفون های وایرلس در نسخه های جدید آیفون باشیم  زیرا در نمونه های بعدی قطعا دیگر خبری از همان هدفون سیمی داخل جعبه و کابل تبدیل نخواهد بود .

اقدام به چنین عمل بزرگی یعنی حذف هندزفری ها ی سیمی از تلفن های همراه هوشمند تنها باید به دست یک کمپانی مطرح و معتبر انجام می گرفت که خوشبختانه کمپانی اپل اقدام به این عمل کرد . با توجه به نقد و انتقادات مختلف اپل توانس این عمل خود را به خوبی توجیح نماید .

سخن پایانی

در این مقاله آیفون 7 پلاس را به طور کلی آنالیز کردیم و نقاط قوت و ضعف آن را یان کردیم این تلفن همراه هوشمند یکی از بهترین و برترین تلفن های هوشمندی می باشد که در سال های اخیر روانه ی بازار شده است و نمونه ای واقعا قدرتمند و با کیفیت می باشد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/06/07/%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-7-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3/

No comments:

Post a Comment