Sunday, May 28, 2017

راهنمای خرید آیفون - بخش 1

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/iphone-5s-iphone-6-iphone-6-plus-backs.jpg
برای خرید آیفون چقدر باید هزینه کنید؟ ما به خریداران آیفون توصیه می کنیم تا هر چقدر که می توانند برای خرید آیفون بپردازند. دلایل مختلفی برای این توصیه وجود دارد. اول اینکه اگر شما رم کافی در هنگام شروع نداشته باشید خیلی زود از کار کردن با گوشی کلافه می شوید- در گذشته امکان اضافه کردن مموری بیشتر به گوشی ها نبود و هیچ درگاهی برای قرار دادن میکرو SD مانند گوشی های اندروید امروزی بر روی گوشی ها وجود نداشت. در این مقاله به این که چه میزان حافظه برای گوشی های آیفون خود نیاز دارید، پاسخ خواهیم داد و نکاتی درباره خرید آیفون را شرح خواهیم داد.

هنگامی که در حال بررسی گوشی ها برای خرید آیفون هستید توجه داشته باشید قیمت هایی که برای گوشی های آیفون توسط اپل ارائه می گردد قیمتی است در بازار نیز وجود دارد. می توانید به جای خرید از بازار به راحتی گوشی خود را آنلاین سفارش دهید و دیگر دردسر های خرید حضوری را نداشته باشید.

ابتدا با هم مروری بر قیمت گوشی های آیفون در ایران می اندازیم :

آیفون 7: 3,200,000 تومان

آیفون 7 پلاس: 3,750,000 تومان

آیفون 6s: 2,270,000 تومان

آیفون 6s پلاس: 2,400,000 تومان

آیفون اس ای : 2,000,000 تومان

بهترین اندازه صفحه نمایش برای آیفون کدام است؟

هنگام خرید آیفون، اندازه صفحه نمایش یک معیار است که برای بسیاری از افراد مهم است. سه اندازه متفاوت برای صفحه نمایش آیفون وجود دارد که در حال حاضر در دسترس هستند: 4 اینچی، 4.7 اینچی و 5.5 اینچی هستند. بعید به نظر می رسد که شرکت اپل آیفونی با اندازه صفحه بزرگ تر بسازد و دلیل آن "تعادل برای کیفیت صفحه نمایش"، کاهش راحتی و ارگونومیکی هنگام استفاده از صفحه بزرگ تر می باشد. (اپل به وضوح به این واقعیت رسیده است که صفحه 4 اینچی به این دلیل که به راحتی در دست جای می گیرد بسیار ایده آل است.)

اندازه آیفون 7 و 7 پلاس با آیفون 6 و 6 پلاس که در سال 2015 به بازار عرضه شدند یکسان است و از صفحه نمایش 4 اینچی آیفون SE که در سال 2016 به بازر عرضه شد بزرگ تر است.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید: آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس – شباهت ها و تفاوت ها [/fruitful_dbox]

اپل می گوید مطمئن است که iPhone های بزرگ تر به دلیل سطح بزرگی که به نمایش می رساند و به لطف برنامه های که ارائه می دهند، راحت تر هستند، برای مثال قابلیتی وجود دارد که (Reachability) یا همان قابل دسترس بودن سیستم نامیده می شود. Reachability قابلیتی است که با دوبار ضربه زدن به دکمه Home فعال می شود و کارکرد کاربر با پایین صفحه را کم می کند و بالای صفحه را به شست دست نزدیک تر می کند. این باعث می شود تا اجزاء گوشی هنگامی که با یک دست با آن کار می کنید راحت تر قابل دسترس باشند البته کمتر پیش می آید که کسی از این قابلیت استفاده کند.

مدل ios 8 برای رسیدن به قابلیت صفحه نمایش بزرگ تر طراحی شده است، برای مثال کیبورد در پلاس کلید های بزرگی دارد، که شامل دکمه های cut، copy و paste هم می شوند. و همچنین در پلاس برنامه های پیام، ایمیل و تقویم از یک حالت اسپلیت برای نمایش اطلاعات استفاده می کنند. مدل های ios 9 و ios 10 ویژگی های بسیار دیگری دارند که شامل صفحه نمایش بزرگ تر نیز می شود.

بهترین اندازه صفحه نمایش هنگام خرید آیفون یک مسئله شخصی است. ممکن است شما دستان کوچکی داشته باشید و آیفون 7 پلاس و آیفون 6s پلاس برای دستانتان بزرگ باشد. ممکن است شما بخواهید هنگام انجام دادن کاری از آیفون خود با یک دست استفاده کنید که به ویژگی Reachability بر می گردد و در این هنگام استفاده از صفحه نمایش آیفون راحت نیست. یا ممکن است شما پس از دیدن یک گوشی اندروید صفحه بزرگ در دست دوست خود بخواهید از قابلیت بزرگی صفحه نمایش لذت ببرید و در انتظار نمونه های بزرگ باشید.

برنامه های مختلفی وجود دارد که از یک صفحه نمایش بزرگ تر مفید تر هستند. ممکن است شما در درجه اول از آیفون خود برای مطالعه مقالات و یا تماشای فیلم استفاده کنید که صفحه نمایش بزرگ تر ایده آل است. اگر شما فردی هستید که از اسناد مربوط به کار و ایمیل ها در آیفون خود استفاده می کنید، یک صفحه کلید بزرگ به ویژه با دکمه های اضافی می تواند بسیار کار آمد باشد. از سوی دیگر اگر شما یک آیپد دارید به یک آیفون بزرگ نیاز نخواهید داشت.

خرید آیفونکدام آیفون بهترین صفحه نمایش را دارد؟

همانطور که قبل تر ذکر کردیم، صفحه نمایش آیفون 7 پلاس مانند آیفون 6s پلاس می ماند، 1920 در 1080 پیکسل در صفحه نمایش 5.5 اینچی و نور پس زمینه LED با پیکسل های متراکم دارد، که این اندازه ای برای وضوح آن است، و در هر اینچ، 401 پیکسل وجود دارد. و از سوی دیگر آیفون 7 و 6 اس ، 1334 در 750 پیکسل با نور پس زمینه LED دارند. این حقیقت وجود دارد که صفحه نمایش 4.7 اینچی با 326 پیکسل در هر اینچ کار می کند که دقیقا مانند iPhone 5 و 5s می باشد. سری پلاس تعداد پیکسل بیشتر را در هر اینچ ارائه می دهد و اپل  صفحه نمایش های بزرگ آیفون ها را " Retina HD" می نامند. در واقع آنها به صورت کلی دو میلیون پیکسل را ارئه می دهند که در کل یک میلیون پیکسل بیشتر از آیفون 7 و 6s می باشد.

این نسبت کنتراست تفاوت بزرگی را ایجاد می کند: آیفون 5s اندازه 800:1 را ارائه می دهد و آیفون SE هم همین میزان را ارائه می دهد. آیفون 7 و 6s اندازه 1400:1 را دارند و 6s پلاس و 7 پلاس اندازه 1300:1 را ارائه می دهند. به این معنی است که مدل های پلاس 88 درصد نقاط بیشتر را به نمایش می گذارد و نسبت به 5s سه برابر پیکسل بیشتری را ارائه می دهند.

این اندازه ها در صفحه نمایش بسیار جذب کننده هستند اما به خاطر داشته باشید که مدل های پلاس یک میلیون پیکسل بیشتری را به نمایش در می آورند اما نکته اینجاست که ما درواقع نمی توانیم تمایزی میان آنها ایجاد کنیم، این صفحه نمایش ها به عنوان یک صفحه نمایش Retina هستند به این خاطر که پیکسل های بسیاری که چشم می تواند ببیند را ارائه می دهند.

با توجه به اطلاعاتی که تیم های بازاریابی آیفون 7 و 7 پلاس ارائه می دهند، آنها 25 درصد روشنایی صفحه بیشتری نسبت به مدل های پیشین خود دارند.

چه ظرفیت ذخیره سازی مناسب است ؟

با ارائه آیفون 7، اپل مموری های خود را ارتقاء داد- مدل های جدید خود را به جای اینکه از 16 گیگابایت شروع کنند با 32 گیگابایت شروع کرده است. به جز آیفون SE که همچنان با 16 گیگابایت در دسترس است. ( پیش از این اپل، مدل های 8 گیگابایتی را نیز ارائه می داد که آیفون های ارزانی نیز بودند اما آنها چند وقت پیش از رده خارج شدند_ همچنان تصور می شود که 16 گیگابایت نیز برای برخی از کاربران کم می باشد.)

گوشی های آیفون در ظرفیت های زیر موجود هستند :

  • آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با ظرفیت های 32 گیگابایت، 128 گیگابایت و 256 گیگابایت در دسترس هستند.

  • آیفون 6s و 6s پلاس با ظرفیت های 32 گیگابایت و 128 گیگابایت در دسترس هستند.

  • آیفون SEبا ظرفیت 16 گیگابایت و 64 گیگابایت در دسترس هستند.


هنگام خرید آیفون چطور تصمیم بگیریم که چه میزان ظرفیتی لازم است؟ نرم افزارها بزرگ تر می شوند، همچنین عکس ها و ویدئو ها تمایل به گرفتن مقدار زیادی حجم را دارند. به همین دلایلی که ذکر شد، به شما پیشنهاد می کنیم که تا جایی که می توانید حافظه ای با ظرفیت بالا داشته باشید.

خرید آیفوناگر شما در حال حاضر یک iPhone دارید، چک کنید که برنامه ها و دیتاهای شما چه میزان از ظرفیت را گرفته اند،

اگرچه شما نیاز ندارید تا هر برنامه جدیدی را به iPhone خود انتقال دهید. می توانید با گلچین کردن برنامه ها به جای استفاده از یک حافظه 64GB از یک حافظه 16GB استفاده کنید. همیشه می توان بعدا هم برنامه ها دانلود کرد، زیرا یک برنامه ای که پیش از این دانلود کرده اید را دوباره می توانید رایگان دانلود کنید، اپل می تواند این را تشخیص دهد.

همچنین خالی نگه داشتن یک حافظه 16GB به مدیریت زیادی نیاز دارد، بنابراین اگر عکس های زیادی می گیرید و یا فیلم های زیادی از iTunes  یا  iPlayer دانلود می کنید، از پر کردن حافظ گوشی تان خوددار نمایید.

با اینکه می توان این توصیه را کرد اما باید گفت که حتی حافظه 64GB نیز به درد نمی خورد زیرا برای برخی 64GB هم کافی نیست و آنها اشخاصی هستند که با گزینه 128GB بسیار خوشحال می شوند.

در سال 2014-2015 سطح تلفن های ارائه شده iPhone 5c 8 گیگابایتی بود، اما آنها هم کوچک به نظر می رسیدند- اگر شما می خواهید یک آیفون دیگر داشته باشید به شما توصیه می کنیم به دنبال مدل های 16GB و یا 32GB باشید (اگرچه اینها هم پس از چند سال قدیمی می شوند) زیرا که مدیریت 8GB که به ios های پیشین داده می شد بسیار دشوار به نظر می رسید. 8GB یک رم با ظرفیت مناسب برای کاربران iPhone نیست به همین منظور iPhone 5c یک مثال خوب برای اثبات آن است.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/29/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-1/

No comments:

Post a Comment