Saturday, May 6, 2017

خواص درمانی دمنوش سیر و زنجبیل

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/SIR-O-ZANJEBIL.jpg
دمنوش سیر و زنجبیل یکی از بهترین و پر خاصیت ترین دمنوش ها در طب سنتی می باشد که برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرما خوردگی و فشار خون بالا بسیار مناسب و کاربردی است .

برای مصرف دمنوش سیر و زنجبیل بهتر است که از سیر و زنجبیل تازه استفاده نمایید که خواص درمانی این دو به صورت تازه چندین برابر است که خوردن آن به صورت منظم باعث درمان و یا کنترل فشار خون بالا می شود .

نکته ی مهم : توجه داشته باشید که اگر داروی خاصی برای درمان فشار خونتان استفاده می نمایید حتما قبل از مصرف دمنوش سیر و زنجبیل با پزشک خود مشورت نمایید .

سیر و زنجبیل از پر خاصیت ترین گیاهان می باشند که خواص درمانی فوق العاده ای دارند در اینجا به معرفی برخی از خواص فوق العاده ی این دو گیاه می پردازیم :

سیر

سیر را می توان به صورت یک مکمل غذا برای کاهش فشار خون بالا و همچنین تنظیم کننده ی کلسترول خون استفاده کرد همچنین خاصیت ضد قارچی و آنتی بیوتیکی ان برای همکان مشخص است .

خواص درمانی دمنوش سیر و زنجبیلدر سیر ترکیب سولوفور وجود دارد که در پزشتی بسیار از آن استفاده می شود و تحقیقات بسیاری بر روی این ترکیب سیر انجام می شود یکی از این مطالعات خاصیت ضد سرطانی سیر است که به علت همین ترکیب سولوفور می باشد .

توجه داشته باشید که وقتی سیر خرد و یا له می شود به سرعت این ترکیب به صورت گاز از ان خارج می شود .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : دمنوش های معتدل و ضد صفرا  [/fruitful_dbox]

زنجبیل

از گیاه زنجبیل از قدیم الایام در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می شده است که عیارت اند از :

  • اختلالات گوارشی

  • تهوع

  • از دست دادن اشتها


همچنین این گیاه پر خاصیت با افزایش میزان کلسیم ، به کاهش فشارخون بالا کمک می کند.

دمنوش سیر و زنجبیل

همان طور که در بالا اشاره شد از دمنوش سیر و زنجبیل برای درمان سرما خوردگی نیز استفاده می شود اما این دمنوش پرخاصیت در مقابل برخی از آنفولانزا ها شیوه ی درمانی بسیار خوبی را دارد .

همچنین این دمنوش قابلیت درمان سردرد های مختلف و درمان حالت تهوع را دارد .

دمنوش چای سیر و زنجبیل بسیار طعم خوب و مطبوعی دارد اما برای بهتر و خوشمزه تر شدن آن بهتر است مقداری آبلیمو ی تازه و مقداری عسل نیز با ان مخلوط نمایید و از طعم دل نشین آن لذت ببرید .

دمنوش سیر و زنجبیل ممکن است با داروهای آسپرین، وارفارین، تیروئید و داروهای فشارخون تداخل داشته باشد، در صورت مصرف این داروها پیش از نوشیدن آن، حتماً با پزشک مشورت کنید.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/06/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d9%85%d9%86%d9%88%d8%b4-%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d9%88-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84/

No comments:

Post a Comment