Friday, May 5, 2017

تعمیر و عیب یابی ماوس و دلایل خرابی آن

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/tamir-mous2.jpg
یکی از تجهیزات ورودی کامپیوتر، ماوس می باشد که در سیستم عامل ویندوز نقش برجسته ای را ایفا می کند به گونه ای که عملکرد کامپیوتر بدون ماوس تقریبا برای تمامی کاربران سخت و دشوار و یا حتی غیر ممکن می باشد . ماوس های معمولی دارای و دکمه ی راست کلیک ، چپ کلیک و یک غلطک یا همان اسکرول می باشد که از طریق پورت USB به کیس متصل می گردد . در این مقاله می خواهیم به آموزش تعمیر و عیب یابی ماوس و معرفی انواع آن بپردازیم .

ماوس ها برای استفاده در کامپیوتر ها دارای یک هدف اصلی و بسیار مهم می باشد که آن هدف تبدیل حرکت و چرخش های دست و تبدیل آن به سیگنال هایی که توسط سیستم قابل شناسایی است ، می باشد .

ماوس ها با استفاده از یک حسگر مادون قرمز و یا یک غلطک که در زیر ماوس قرار گرفته دستورات وارد از جانب دست شما به ماوس را دریافت می کند و طبق دستور وارده عمل می کند .

جدید ترین ماوس های موجود در بازار عبارت اند از :

  • ماوس های چرمی

  • ماوس های خورشیدی

  • موس های تخت

  • ماوس های تاشو

  • ماوس های ضد لرزش


در بخش تعمیر و عیب یابی ماوس ها برای این که شما به راحتی بتوانید ماوس های خود را در صورت بروز مشکلات متفاوت تعمیر کنید ابتدا باید با انواع ماوس ها و طرز عملکرد آن ها آشنایی کامل داشته باشید سپس دست به تعمیر و عیب یابی ماوس بزنید .

تعمیر و عیب یابی ماوسبهترین و رایج ترین ماوس در بازار جهانی ماوس های نوری می باشد که فقط در سطوح صاف قابل استفاد است که دارای یک لامپ LED می باشد سپس نور تولید شده در یک حسگر CMOS تابیده می شود و ماوس شروع به اعمال دستورات می کند .

جالب است بدانید که ماوس های نوری نسبت به سایر مدل های ماوس عملکرد و طول عمر بهتر و بیشتری دارند .

دلایل درست کار نکردن ماوس های نوری

در بخش تعمیر و عیب یابی ماوس باید بگوییم که ماوس های نوری دارای یک حفره که در آن لامپ LED و یک دوربین قرار گرفته است می باشد که شما وقتی ماوس را بر روی سطح صاف حرکت می دهید دوربین شروع به عکس گرفتن از سطح می کند و سیستم بر اساس اطلاعات دریافتی از جانب ماوس بر روی صفحه نمایش دستورات ورودی دیده می شود .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : چگونگی ریست کردن CMOS

[/fruitful_dbox]

حاا اگر شما ماوس خود را بر روی شیشه و یا سطح ناهموار حرکت دهید این عکس های گرفته شده برای اعمال دستور به کار نمی آیند و ماوس نمی تواند دستورات شما را به خوبی نمایش دهد .

 راهکارهایی برای تعمیر ماوس

ماوس ها ساختار بسیار ساده ای دارند و کمتر دچار ایراد و مشکل می شوند اما در اکثر مواقع دلیل از کار افتادگی آن ها وجود قطعی در کابل مرتبط کننده ی آن با کیس می باشد در چنین شرایطی شما می توانید با باز کردن کابل بخش قطع شده ی آن را مجددا متصل سازید و دوباره مورد استفاده قرار دهید .

امروزه نسل جدیدی از ماوس ها به صورت بی سیم وارد بازار شده است که بسیار مقاوم و کاربردی می باشند از این نوع ماوس ها قابل استفاده برای انواع کامپیوتر ، لپ تاپ و تبلت ها می باشد .

در ماوس های بی سیم دیگر شما مشکل قطع شدن سیم را ندارید و این ماوس از طریق یک دریافت کننده ی USB که به کیس متصل می شود و با استفاده از منبع تغذیه ی باتری که در زیر ماوس ها معمولا تعبیه شده است قابل استفاده می باشد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/06/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%88-%d8%b9%db%8c%d8%a8-%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%85%d8%a7%d9%88%d8%b3-%d9%88-%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%ae%d8%b1%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a2%d9%86/

No comments:

Post a Comment