Tuesday, May 23, 2017

چند نکته ی مهم برای مراقبت از تابلو فرش

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/moraqebat-az-tablo-farsh2.jpg
تابلو فرش ها همان فرش هایی هستند که با طرح ها و نقش های زیبا تر که بیشتر منظره و آثار تاریخی و ... می باشد ، بافته می شوند. تابلو فرش ها در دنیای امروز به دو گونه ی دستی و ماشینی بافته می شوند که همانطور که می دانید ، نوع دستبافت آن ها ارزش و بهای بسیار بیشتری نسبت به نوع ماشینی آن دارد . تابلو فرش همان گونه که از نامش پیداست ، جنبه ی تزئینی و زیبایی بخشیدن به دیوار منازل و اماکن مختلف را دارد پی روش های نگهداری خاص خودش را هم دارد حالا شاید خیلی از افراد روش های مراقبت از تابلو فرش را ندانند .

ما در این مقاله چند نکته ی مهم در مورد مراقبت از تابلو فرش را بیان می کنیم این نکات در نگهداری تابلو فرش های مختلف یکسان است اما بیشتر در مورد مراقبت از تابلو فرش های دسبافت کاربرد دارد .

در بخش نگهداری و مراقبت از تابلو فرش باید بدانید که به هیچ عنوان تابلو فرش را بر روی دیوار کچی و آهکی بدون قاب آویزان نکنید زیدا این گچ و آهک آسیب های زیادی را به بافت فرش می زند . قاب موجود در دور تابلو فرش هم باعث جلوگیری از انواع آسیب ه حاشیه فرش می شود و همچنین جلوه و زیبایی خاصی ب فرش شما می بخشد .پس حتما از تابلو فرش با قاب دور استفاده نمایید .

مراقبت از تابلو فرشنکته 1 : توجه داشته باشید که هرگز نباید قاب را شیشه بیاندازید زیرا ار ب فرش هوا نرسد می پوسد پس تنها به یک قاب دور اکتفا کنید .

مورد بعدی که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که هرگز با میخ تابلو فرش بدون قاب را با کوبیدن میخ بر روی آن و وصل نمیدون به دیوار نکنید زیرا سوراخ ایجاد شده باعث خراب کردن بافت فرش می شود و میخی که در بافت فرش فرو رفته است امکان دارد به مرور زمان زنگ بزند و لکه ی زنگی بسیار بدی بر روی تابلو فرش شما ایجاد کند .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : رجشمار فرش و تابلو فرش های نفیس ایران [/fruitful_dbox]

مورد سوم در بخش مراقبت از تابلو فرش این است که فرش را در جای مرطوب و همچنین در جایی که کولر آبی به صورت مستقیم به آن می خورد نگذارید زیرا رطوبت با عث پوسیدی بافت تابلو فرش شما می شود .

نکته 2 : برای اینکه هرگز رطوبت جذب فرش شما نشود می توانید از قرص نفتالین استفاده نمایید .

ححالا شاید برایتان این سوال پیش آید که تابلو فرش جگونه شسته شود تا آسیب نبیند ؟

در بخش مراقبت از تابلو فرش بهترین گزینه سپردن آن به دست مراکز قالی شویی معتبر است زیرا آن ها در این زمینه متخصص هستند و می دانند که چگونه و چطور باید آن را بشورند تا آسیب نبند .

اما اگر خودتان قصد شستن دارید ابتدا قاب آن را باز نمایید سپس آن را ب روی زمین بگسترانید و با جاروی برقی خاک رو ی آن را به خوبی جمع کنید حالا با مقداری شامپو فرش و یک اسفنج رو آن را به آرامی تمیز نمایید .

نکته 3 : آبی که شامپو فرش را در آن حل می نمایید حتما سرد باشد .

نکته 4 : برای نظافت روزانه تابلو فرش از برس گردگیر استفاده نمایید .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/24/%da%86%d9%86%d8%af-%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%db%8c-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88-%d9%81%d8%b1%d8%b4/

No comments:

Post a Comment