Monday, May 8, 2017

نکات مهم برای خرید کاکتوس

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/cactus-1.jpg
بهتر است پیش از هرگونه اقدامی برای خرید کاکتوس ، آن را از نظر گیاه شناسی تعریف کنیم. یک گیاه از مجموعه کاکتوس ها نوعی ساکولنت معمولی و یا سکولنت آبدار است. آنها این نام را از این جهت بر روی ساکولنت های آبدار نهاده اند که در برگ های گوشتی و ساقه های خود آب زیادی را ذخیره می کنند. این ویژگی باعث می شود تا ساکولنت ها و کاکتوس ها در مناطق خشک و بی باران باقی بمانند و یا به خوبی در خاک های سست زنده بمانند.



فرق بین کاکتوس ها و ساکولنت ها

درست است که همه کاکتوس ها نوعی ساکولنت هستند اما همه ساکولنت ها کاکتوس نیستند. بنابراین ویژگی های برجسته که فرق میان کاکتوس ها از ساکولنت ها (کاکتوس های آبدار) را مشخص می کند مهم است که در جدول زیر مشخص شده اند:













ویژگی هاکاکتوس هاساکولنت ها

(ککتوس های آبدار)
اصلیتتنها بومی آمریکا هستنددر سراسر جهان یافت می شوند
تیغ ها و یا بافت ساقهدارندندارند
برگ هابرگی ندارندبعضی گونه ها برگ دارند

 

دانستن آنکه چه چیزهایی برای نگهداری آنها لازم است اولین گام در خرید کاکتوس می باشد. همچنین دانستن نام ساکولنت های معمول که کاکتوس نیستند بسیار مهم است، ساکولنت هایی مانند: آلوئه، آگاو، درخت یوکای امریکایی، و استاپلیا.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید: توصیه‌ هایی برای پرورش کاکتوس خرگوشی [/fruitful_dbox]

تفاوت میان کاکتوس کویری و کاکتوس جنگلی

علاوه بر تفاوت های میان کاکتوس ها از ساکولنت ها، نکته بسیار مهم تر این است که بدانیم چه نوع کاکتوسی در دسترس ما می باشد. به طور واضح این گیاهان به دو دسته کاکتوس های بیابانی و کاکتوس های جنگلی تقسیم می شوند. کاکتوس کویر رایج ترین نوع شناخته شده است که ویژگی های همچون اندازه بزرگ، خارهای بزرگ و زیبا و گل های پیچیده دارند. هنگامی که اکثر مردم از اصطلاح "کاکتوس" استفاده می کنند، منظور آنها کاکتوس کویر می باشد. کاکتوس های جنگلی کمی رایج تر هستند و شامل کاکتوس هایی هستند که در نقاط گرمسیری و نیمه گرمسیری پرورش داده می شوند. این کاکتوس ها گیاهان رونده ای هستند که در حالت طبیعی به دیگر درختان می چسبند. کاکتوس محبوب کریسمس شامل این گروه می باشد.



کاکتوس را کجا بکاریم

با صرف نظر از نوع کاکتوس شما تصمیم به خرید آنها گرفته اید، نکته بسیار مهم این است که از کاکتوس خود چگونه با توجه با اقلیم آب و هوایی محل زندگیتان مراقبت نمایید. تمام کاکتوس ها بومی کشور آمریکا می باشند، اما نگهداری از آنها در داخل خانه کار بسیار ساده ای است. تنها باید به آب دهی و خاک مغذی برای آنها توجه نمایید.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/09/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3/

No comments:

Post a Comment