Tuesday, May 23, 2017

سردرود ، پایتخت تابلو فرش جهان

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/paytakht-tablofarsh.jpg
شهر سردرود ، شهر کوچکی است که در مجاورت تبریز دقیقا در جنوب غربی این شهر قرار گرفته است و می توان به قطب اصلی بافت تابلو فرش های بسیار نفیس و ارزشمند و همچنین قالی بافی نسبت داد زیرا در این شهر بافت تابلو فرش های مختلف و با کیفیت بسیار رواج دارد و به همین دلیل به پایتخت تابلو فرش جهان تبدیل شده است و از تمامی نقاط ایران و جهان برای خرید تابلو فرش های با ارزش به این منطقه مراجعه می شود .

در شهر سردرود مراکز قالی بافی و بافت تابلو فرش بسیار زیاد می باشد که با نیرو های کار آمد و مواد اولیه ی فوق العاده در حال بافت تابلو فرش ها در ابعاد و طرح های متفاوت می باشند این شرکت ها محصولات خود را برای بازرگانان کشور های مختلف که برای هنر ایرانی ارزش قائل هستند و جز مشتریان پایتخت تابلو فرش جهان می باشند ، صادر می کنند .

پایتخت تابلو فرش جهان دارای 35000 نفر جمعیت می باشند که اکثر آن ها در مراکز قالی بافی و ساخت تابلو فرش ، مشغول به کار هستند .

پایتخت تابلو فرش جهانهم اکنون اگر در بازار های فرش سراسر ایران که قدم بگذارید ، می توانید تابلو فرش های نفیس و ارزشمند بافته شده توسط مردمان عزیز سردرود را مشاهده نمایید .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : تابلو فرش ایرانی ، نماد ایرانی [/fruitful_dbox]

جالب است بدانید که تنها چند سال است که این شهر ، به پایتخت تابلو فرش جهان تبدیل شده است و هدف آن اشتغال زایی برای طراحان ، رنگرزان و برجسته‌زنان حرفه‌ای تابلو فرش بوده است .

به علاوه نشان جغرافیایی تابلو فرش دستبافت سردرود از طریق مرکز ملی فرش ایران در سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی  و گردشگری کشور ثبت ملی شده است و ثبت جهانی آن در سازمان وایپو، سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO - World Intellectual Property Organization) در حال انجام می‌باشد.

همه ساله با برگزاری نمایشگاه های فرش در تهران هنرمندان سردرودی آثار هنری خود را در قالب های مختلف به این محل می آورند و هنر ساخت تابلوفرش سردرود را به نمایش می گذارند برکزاری این نمایشگاه ها فرصت بسیار خوبی برای علاقمندان برای انتخاب تابلو فرش مورد نظر خود در میان انواع تابو فرش‌های نفیس و پر نقش و نگار سردرود خواهد بود.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/23/%d8%b3%d8%b1%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%af-%d8%8c-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%ae%d8%aa-%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86/

No comments:

Post a Comment