Saturday, May 27, 2017

مرحله به مرحله با تولید فرش ماشینی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/marahel-baft2.jpg
در سال های اخیر یکی از اصلی ترین رقیب های فرش دستبافت ایرانی ، فرش های ماشینی می باشند که بعد از تولید فرش ماشینی در طرح ها و رنگ های جدید و بسیار متنوع افراد زیادی مشتاق خرید این نوع فرش ها شده اند .

همان طور که مشخص است هیچ کدام از فرش های ماشینی دارای کیفیت فرش های اصل ایرانی یستند اما تولید فرش ماشینی توسط شرکت های معتبر نیز با همان کیفیت فرش دستبافت می باشد و به جرات می توان گفت که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند .

در این مقاله توضیح مختصری در مورد چگونگی تولید فرش ماشینی داده ایم تا با چگونگی تولید این کالا بیشتر آشنا شوید .

تولید فرش ماشینیبرای تولید یک فرش ماشینی مرغوب باید از الیاف طبیعی استفاده شود مرحله ی اول بافت فرش ماشینی ، این است که الیاف طبعی و مرغوب وارد کارخانه ی فرش بافی می شود و به بخش رنگرزی می رود و به خوبی این الیاف آغشته به رنگهای متنوع مرسوم در فرش بافی می شوند سپس تحویل واحد ریسندگی نخ و با نمره های متفاوت به نخ هیت ست  تبدیل می شوند .

در بخش ریسندگی نخ مورد نیاز برای فرش بافی تهیه می شود که معمولا فرش های ماشینی از سه دسته نخ به نامهای نخ تار از جنس پنبه ، پلی استر و نخ پود از جنس جوت و نخ خاب یا ریشه که از جنس آکریلیک یا پلی پروپیلن یا پلی استر و در بعضی موارد ویسکوز بافته می شود.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : بافت اولین فرش ماشینی ایران [/fruitful_dbox]

بعد از آماده سازی در بخش ریسندگی وارد مرحله ی بافندگی می شویم که در این مرحله نخ ها به دستگاه های فرش بافی تحویل داده می شود و طبق الگو در کنار هم بافته می شوند .

تولید فرش ماشینیبرخی از دستگاه های تولید فرش ماشینی عبارت اند از :

  • CRX

  • ASR

  • VTR

  • HCP


سپس بعد از بافته شدن فرش توط دستگاه ، فرش به مرحله تکمیل می رود که در آن مراحلی مثل آهار زنی پشت فرش ، پرداخت سطحفرش ، برش طولی و عرضی فرش ، کنترل کیفیت بر روی آن انجام می شود .

در نهایت فرش ها رول و بسته بندی می شوند و روانه ی بازار می شوند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/27/%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86%db%8c/

No comments:

Post a Comment