Tuesday, May 9, 2017

کاکتوس ها چیزی بیشتر از گیاهان خاردار هستند

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/cacti-1.jpg

  1. آیا این کاکتوس ها نابود نشدنی هستند؟ اینطور نیست. اگر شما تا به حال کاکتوسی را از بین برده اید، باید بدانید که تنها نیستید. ساده ترین راه ها برای از بین بردن گیاهان خاردار آبیاری بیش از حد، زهکشی ضعیف و یا استفاده از کمپوست و کود اشتباه می باشند. کمپوست های معمولی آب را به خوبی در خود نگه می دارند، که یک نکته بسیار مهم برای همه گیاهان به جز کاکتوس ها می باشد، آنها به زهکشی خوب نیاز دارند. اگر می خواهید کاکتوس خود را زنده نگه دارید لازم است که از کمپوست مخصوص کاکتوس ها استفاده کنید.

  2. آیا آنها گل می دهند؟ تمام گیاهان خاردار گل می دهند، اما یک نکته وجود دارد که برخی از آنها گل های زیاد و برخی دیگر گل های کمتری می دهند، برای مثال کاکتوس های مامیلاریا (توپی)، ژیمنوکالیسیوم و پارودی به سادگی گل های رنگارنگ می دهند.

3.برای اینکه کاکتوس ها گل بدهند چه کاری باید انجام شود؟ این گیاهان خاردار رشد سریعی دارند، پس اگر کاکتوس شما برای چند سال بدون تغییر باقی مانده است، شانس بسیار کمی وجود دارد که گل بدهد. چه کاری باید انجام داد تا گیاهان خاردار در چرخه رشد طبیعی خود گل دهد. این گیاه نیاز دارد که در زمستان بخوابد و در بهار دوباره بیدار شود. بنابراین در طول زمستان آن را در جای سرد، خشک و با نور کافی قرار دهید و از آبیاری آن خودداری نمایید. در بهار تا جایی که ممکن است آن را در معرض نور خورشید قرار دهید و آبیاری آن را شروع نمایید.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید: خرید ساکولنت های مناسب برای خانه [/fruitful_dbox]

4. برای شروع، نگهداری از چه نوع کاکتوسی خوب است؟ کاکتوس ماه، سرهای رنگارنگی دارد که معمولا قرمز و یا زرد هستند. این سر رنگارنگ گل آنها نیست پس در سراسر طول سال رنگ دارند. کاکتوس گوش خرگوشی، یک کاکتوس خال خالی. این کاکتوس با خال هایی به رنگ زرد که بر روی یک زمینه سبز قرار دارند شناخته می شوند همچنین آنها مدرن و هندسی هستند. کاکتوس بالشت مادر زن یک نمونه بسیار رایج است، نگهداری از آن بسیار ساده است و گل های دوست داشتنی و کوچک صورتی رنگ دارند.

5. چطور می توان رشد این گیاهان خاردار را اداره کرد؟ مراقب باشید. برای بستن و جابه جا کردن آنها از یک دستکش بسیار زخیم و یا یک روزنامه تا شده استفاده کنید. رشد آنها را می توانید با بند های پلاستیکی هدایت کنید.

6. آیا تمام کاکتوس ها خار دارند؟ اینطور نیست. آن چیزی که معمولا به عنوان یک کاکتوس به ذهن ما می آید کاکتوس های کویر هستند، اما کاکتوس های جنگل معمولا بدون خار می باشند، با این حال تعداد کاکتوس هایی که برای نگهداری در منزل مناسب هستند انگشت شمارند.

7. کاکتوس ها چقدر عمر می کنند؟ یک کاکتوس به صورت طبیعی و در زیستگاه اصلی خود می تواند تا صدها سال عمر کند. یک کاکتوس در منزل می تواند تا 10 سال و یا حتی بیشتر هم عمر کند. مشکل یک کاکتوس پیر زدگی، خراش و لکه هایی بر روی آنها می باشد، پس هرچه پیر تر می شوند از جذابیت آنها کاسته می شود.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/09/%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3-%d9%87%d8%a7-%da%86%db%8c%d8%b2%db%8c-%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1/

No comments:

Post a Comment