Monday, May 1, 2017

معرفی نوعی از درخت گوجه

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/derakhte-goje.jpg
درخت گوجه ای که می خواهیم به معرفی آن بپردازیم نوع دیگری از خانواده ی پر جمعیت آلو می باشد. گونه های آلو متنوع و مهم ترین آن ها ، آلوی آمریکایی ، آلوی اروپایی و آلوی شرقی می باشند که هر یک با دیگری در طعم و شکل متفاوتند.

میوه ی آلوی آمریکای شمالی داری گوشتی طلایی رنگ و پوستی سخت است و در مقابل سرما مقاومت بالایی دارد. آلو های اروپایی در این دسته مهم ترین آلو ها به شمار می روند چرا که از آن ها در مصارفی چون خشکبار و کمپوت سازی علاوه بر مصرف آن به صورت تازه ، استفاده می شود.

زادگاه آلوهای شرقی ، ژاپن می باشد از این رو به آن ها آلو ژاپنی نیز می گویند. این میوه ها پوستی خشن دارند و به شکل مخروطی می باشند. درخت گوجه و انواع آلو هایی که نام برده شد به سرماهای شدید تا -35 درجه سانتی گراد هم مقاوم هستند. ذاتا در زمره ی درختان مناطق معتدل و سرد به حساب می آیند هرچند که در نمونه های آلو های شرقی مقداری از مقاومت در برابر سرمایشان کاسته می شود.

پیش از ظاهر شدن برگ ها در درخت گوجه ، گل های آن خودنمایی می کنند. جوانه هایی از گوجه که توانایی باروری را دارند به شکل 2 یا 3 تایی بر روی شاخه ها قرار می گیرند. هر یک از این جوانه ها 1 تا 3 گل را به وجود می آورند. در برخی از گونه ها ، درخت گوجه خود ناسازگار هستند و به گونه ی گرده دهنده برای باروری نیاز دارند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : آشتی با میوه‌ های درخت میوه هسته دار [/fruitful_dbox]

مشکلی که در حین رسیدن میوه ایجاد می شود پوسیدگی قهوه ای در مرحله ی گلدهی است. درخت گوجه و انواع آمریکایی و اروپایی آلو در حدود 1000 تا 1600 ساعت به سرما نیاز دارند که این مقدار در مورد آلو های ژاپنی رقمی کوچکتر است.

در کاشت ارقام گوناگون درخت گوجه بر پایه های بذری باید فاصله ی 5 تا 6 متری بین درختان را رعایت نمود.

این میوه به خاک لومی شنی با مواد آلی نیاز دارد و نسبت به دیگر میوه های هسته دار تحمل بیشتری در برابر خاک های سنگین و خیس دارد.در تکثیر درخت گوجه از پایه های متفاوتی استفاده می شود. در خاک های سنگین و مرطوب از پایه های بذری و در خاک های مرطوب از پایه های میروبالان استفاده می شود.

باغبانان در نوع زهکشی شده ی خاک از بذرهای هلو و به طور خاص از نوع نماگارد بهره می برند. استفاده از پایه بادام در کنار گوجه در خاک خشک امکان پذیر است اما باید توجه داشته باشید که امکان دارد باعث ایجاد ناسازگاری با گوجه شود. از پایه زرد آلو می توانید در خاک مدل آهکی و نوع خشک خاک که دارای نماد است بهره ببرید. اما تجربه نشان داده که پایه های زرد آلو در اکثر موارد با گوجه سازگاری پیوندی ندارند. شکل مطلوب در رشد گوجه و آلو به صورت جامی می باشد و این گیاه تا رسیدن به سن 12 سالگی بدون نیاز به هرس رشد می کند. اما بعد از این سن ، شما باید نسبت به هرس اقدام نمایید تا از ایجاد تراکم در تاج جلوگیری کنید.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/01/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%da%af%d9%88%d8%ac%d9%87/

No comments:

Post a Comment