Monday, May 1, 2017

معرفی درختچه ی آندورمدا و شرایط مناسب رشد آن

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/andormida.jpg
یکی از درختچه های همیشه سبز بسیار زیبا که در اول فصل بهار گل های بسیار زیبایی می دهد درختچه ی آندورمدا می باشد آندروما به علت داشتن برگ های جذاب نشاط آور است.

نام اصلی در زبان انگلیسی andormeda و نام علمی آن pieris japonica می باشد خاستگاه اصلی این درختچه از کشورهای ژاپن و تایوان و چین است. درختچه کاملیا از خانواده Ericaceae می باشد.

برگهای اندرومدای جوان به رنگ صورتی سایه دار جذابی است، به تدریج که گیاه بالغ می شود به سبز تیره تبدیل می شود .

ویژگی های ظاهری درختچه ی آندورمدا عبارت است از :

  • ارتفاع ۲ تا ۳ متر در زمان شرایط رشد مناسب

  • شکوفه سفید ، صورتی کم رنگ ، زرد و یا قرمز در اوایل فصل بهار


اگر شما به دنبال نوع مرغوب این درختچه هستید پیشنهاد می کنم که در فصل بهار به دنبال آن بروید تا تنوع محصولی بیشتر باشد تا گیاه دلخواهتان را راحت تر بیابید .

درختچه ی آندورمدا اگر در شرایط مناسب رشد قرار بگیرد ، بعد از گذشت پنج سال به تکامل می رسد وو از آن برای زیباسازی باغ از طریق کاشت آن د لابه لای بوته های مختلف در باغ پرداخت و یا به صورت واحد در گلدان آن را پرورش داد.

درختچه ی آندورمداشرایط مناسب رشد درختچه ی آندرومیدا:

شرایط مطلوب برای رشد این گیاه به این صورت است که از نظر آب و هوا به جز در ساعات اولیه صبح باید در سایه و به دور از تابش مستقیم آفتاب باشد و شر وزش باد در امان باشد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی درختچه ی آکوبا و روش نگداری آن [/fruitful_dbox]

بهترین خاک برای این درختچه خاکی مملو از مواد عالی پوسیده و با زهکشی مناسب است.

برای ابیاری این درختچه باید به این نکته توجه داشت که در طول فصل تابستان آبیاری ها عمیق و منظم باشند.

درختچه آندورمدا نیاز چندانی به هرس ندارد و معمولا هم دچار بیماری و یا آفت نمیگردد و نگهداری از آن تا حدودی آسان می باشد.

بهترین روش برای پرورش و تکثیر این گیاه روش قلمه می باشد که در این روش قلمه ها را در فصل تابستان و یا اوایل پاییزجدا کنید و به خوبی پرورش دهید و ان را در فصل بهار در خاک مناسب بکارید و به خوبی آبیاری کنید تا به بلوغ رسد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/01/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa%da%86%d9%87-%db%8c-%d8%a2%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%85%d8%af%d8%a7-%d9%88-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%b1/

No comments:

Post a Comment