Saturday, May 27, 2017

معرفی مدل های بیل باغبانی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/types-of-shovels-0.jpg
از انقلاب نوسنگی در تاریخ پیدایش بشر، او زمین را حفر می کرده است که این امر به 12000 سال پیش باز می گردد. کشاورزان اولیه از اشیاء ابتدایی مانند استخوان حیوانات بیل می ساختند برای مثال شانه حیوانات یک انتخاب معمول برای این کار بوده، و بعد از آن از بیل هایی با جنس های دیگر مانند سنگ، چوب و فلز با طراحی ها مدرن تر استفاده می کردند، و همچنین سر بیل ها هدفمند طراحی شده اند برای مثال برای کارهایی نظیر حفاری، کاشت نهال یا دانه و شل کردن خاک استفاده می شوند. در ادامه به معرفی مدل های بیل باغبانی می پردازیم که هشت مدل رایج با کارکردی که دارند را معرفی می کنیم.

این توضیحات نشان می دهد که استفاده از ابزار در صنعت بسیار گسترده بوده است، ساخت ابزار فولادی کارخانه ای، کشاورزی، ساخت و ساز و معادن، به همان اندازه که استفاده از آنها در جهان فراگیر شد، از مواد مختلفی در تولید آنها استفاده شد. در واقع کسب و کار مربوط به بیل ها در اواخر قرن 19، هنگامی که صنعت حفاری با اسب بخار امکان پذیر بود، رونق گرفت. این صنعت توسط فردریک وینسلو تیلور توسعه یافت و او بود که از سال 1910 تا 1980 از علوم مربوط به حفاری دفاع می کرد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید: ابزار باغبانی و کشاورزی و کاربرد آن ها [/fruitful_dbox]

پس از تجزیه و تحلیل دقیق حرکات مورد نیاز برای کار بیل باغبانی و صنعتی، او به دفاع از سرمایه گذاری در تولید بیل باغبانی و بیل مکانیکی با مواد جدید و همچنین به افزایش بهره وری کارگران پرداخت. در حالی که ایده او بلافاصله توسط سرمایگذاران به رسمیت شناخته نشد، اما تلاش های او باعث شد تا بیل های مکانیکی جدیدی طراحی شود و کار آن که به اصول مدیریت علمی معروف است توسعه یابد.

امروزه بیل ها هزاران شکل، اندازه و عملکرد دارند.

بیل باغبانیبیل حفاری

بیل های حفاری تنها برای کار حفاری طراحی شده اند. آنها خمیده، گود هستند و لبه های برگشته دارند، و نوکی صاف یا تیز دارند. سر تیز آنها برای حفاری و کاشت مناسب است، نوک و لبه های تیز آن خاک را می شکافد، بیل های سر مربعی بیشتر برای حفاری در خاک های سفت و سخت که به اعمال نیروی زیادی نیاز دارند استفاده می شوند. بیل های سر مربعی همچنین می توانند تمام کارهایی که بیلچه باغبانی انجام می دهد مانند، کاشت نهال ها و درختان کوچک، برش گیاهان و ریشه های کوچک، شل کردن خاک و حفر گودال را انجام دهند. به دنبال بیل هایی فولادی و بادوام تر از آلمینیومی باشید. معمولا دسته های آنها از جنس چوب، کامپوزیت و فلز است.

بیل باغبانیبیل حفر گودال

این بیل ها برای حفر گودال و پاکسازی سطح زمین طراحی شده اند. آنها یک سر نوک تیز با گوشه های مربعی برای تولید دیواره های تمیز در حفاری و کم کردن شکست های خاک دارند. آنها برای قرار دادن لوله های آبیاری، حفر گودال های کمپوست و ازبین بردن گیاهان پیر و ریشه دار مناسب هستند.

بیل باغبانیبیل تخلیه قلمه

بیل های تخلیه قلمه بسیار باریک هستند، کمی خمیده اند و نوک گردی دارند که برای کارهای ظریف و دقیق گل کاری، پیوند درختان و حفر گودال های کوچک مناسب اند.

بیل باغبانیکج بیل

سر های پهن با نوک مسطح دارند، کج بیل ها برای حفاری کاملا نامناسب اند اما برای جابه جا کردن مواد سست مانند سنگ، زغال سنگ، برف و دانه های مناسب اند. نمونه های فولادی کج بیل ها نسبت به نسخه های آلومینیومی سنگین تر است اما این مزیت را دارد که لبه های آنها پیچ و تاب نمی خورد و یا حالت نمی گیرد.

بیل باغبانیبیل های زداینده

بیل های زداینده همانقدر که برای انتقال یخ و مواد روی سقف و یا جاده ها مناسب هستند، برای تخته کوبی و سیمان کاری بام ها هم مناسبند. این بیل ها برای از بین بردن علف های هرز و تمیز کاری چمن ها مناسب هستند.

بیل باغبانیبیل های شکافنده

این دسته از بیل ها تخصصی هستند و شباهت کمی به نمونه های پیشین خود دارند. این ابزار برای ایجاد شکاف و تکه تکه کردن مواد مانند برش زن پیتزا عمل می کند. همانطور که از نام آن پیداست، از این بیل برای تمیز کردن مرزها، راه ها و شکاف ها استفاده می شود.

بیل باغبانیبیل حفر سوراخ

برای ایجاد گودال و یا سوراخ های کوچک کارآمد است. این بیل ها اساسا دو بیل هستند که با یک لولا به یکدیگر متصل شده اند. آنها برای نفوذ به مواد شل برای کشت که معمولا خاک نرم هستند (پس از اینکه خاک با بیل شکسته و نرم شده) استفاده می شوند. مطمئن باشید که در هنگام کار با این نوع بیل به شانه ها و کمر خود آسیب نرسانید.

بیل باغبانیبیل های خاک انداز

شما برای انجام کارهای باغبانی همیشه به کیسه ای پر از خاک و یا یک بیل باغبانی بزرگ نیاز ندارید. برای تعویض گلدان، کاشت دانه، و کارهای جانبی دیگر در باغچه مانند جابه جایی خاک و صاف کردن سطح کوچکی مانند خاک گلدان به این نوع بیل ها نیاز دارید. این نوع بیل ها فاقد دسته های بلند و تیغه های بزرگ هستند. همچنین برای کار حفاری جزئی و یا کاشت نهال ها مناسب اند.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/27/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d8%ba%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c/

No comments:

Post a Comment