Monday, May 29, 2017

بررسی آیفون 6 پلاس

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/iPhone-6-Plus-review-1-1.jpg
در این بررسی آیفون 6 پلاس به نقاط قوت و ضعف این گوشی می پردازیم همچنین آن را با مدل های دیگر آفون و اندروید مقایسه می کنیم.

مزایا: باتری بزرگ آن دوام خوبی دارد و صفحه نمایش 5.5 اینچی آن نه تنها بزرگ است بلکه بسیار روشن است و کنتراست بالایی دارد. تثبیت کننده نور تصویر، عکاسی در نور کم را به صورت عالی امکان پذیر می کند.

معایب: اندازه آیفون 6 پلاس برای هر کسی مناسب نیست و طراحی کلی آن تفاوت کمتری نسبت به مدل های پیشین دارد.

آیفون 6 پلاس برای کسانی که پول خوب و جیب بزرگ دارند بسیار مناسب است اما برای کاربرانی که به دنبال قدرت و انعطاف گوشی هستند باید گفت که این گوشی به خوبی Galaxy Note 4 است.

در سال 2014 اپل هم زمان با معرفی نسل بعدی گوشی های خود- آیفون 6- خط تولید خود را افزایش داد و ارائه نسخه های بزرگ آیفون مانند آیفون 6 را آغاز کرد. آیفون 6 پلاس نیز قابل ملاحظه است، بزرگتر و باریگتر از دیگر مدل های آیفون بوده و همچنین دارای ظرفیت بیشتر برای شارژ در مقایسه با رقیبان هم سایز و کوچکتر خود می باشد.

به دلیل اینکه آیفون 6 پلاس یک گوشی بزرگ است برای هر کسی مناسب نیست. یکی از ویژگی های بارز و مشخص این گوشی اندازه آن می باشد، که یک اندازه میانگین بین آیفون 5s 4اینچی و آیپد مینی 7.9 اینچی دارد. درحالی که آیفون 6، 4.7 اینچ است و به راحتی قابل حمل است، آیفون 6s پلاس برای کسانی که می خواهند از یک صفحه نمایش بزرگ استفاده کنند و همچنین برای کسانی که ios را به اندروید ترجیح می دهند، مناسب است.

بررسی آیفون 6 پلاس نشان می دهد که یک صفحه نمایش 5.5 اینچی ممکن است در ابتدا در شما این حس را ایجاد کند که غول پیکر است اما چنین احساسی درست نیست.

طراحی

با توجه به مواردی که گفته شد، آیفون 6s پلاس از طول 6.22 اینچ و از پهنا 3.06 اینچ ( 158 میلی متر در 78 میلی متر) است. با وزن 6.07 اونس (172 گرم) نسبت به Galaxy Note 4 کمی سبک تر است اما به صورت محسوسی باریک تر است که قطر این گوشی 7.1 میلی متر است و در مقایسه با Galaxy Note 4 که 8.5 میلی متر است باریک بحساب می آید. در ادامه جدولی از بررسی آیفون 6 پلاس با مدل های دیگر آورده ایم.









































 آیفون 6 پلاسآیفون 6LG G3Samsung Galaxy Note 4
اندازه صفحه نمایش و وضوح تصویر5.5-اینچ 1,920x1,080 IPS - 401ppi4.7- اینچ 1,344x750 IPS - 326 ppi5.5- اینچ Quad HD 2,560x1,440 IPS - 538 ppi5.7- اینچ 2,560x1,440 Super AMOLED - 515 ppi
پردازنده1.38GHz Apple A8 – 64 bit1.39GHz Apple A8 - 64 bit2.5GHz Qualcomm Snapdragon -Krait 4002.7GHz Qualcomm Snapdragon 805
رم1GB1GB3GB3GB
حافظه داخلی16GB, 64GB, و 128GB16GB, 64GB, و 128GB32GB32GB
ارتقاء حافظه (حافظه جانبی)نداردندارددارد

(microSD)
دارد

(microSD)
شبکه802.11ac wireless, Bluetooth 4.0, NFC802.11ac wireless, Bluetooth 4.0, NFC802.11ac wireless, Bluetooth 4.0, NFC802.11ac wireless, Bluetooth 4.0, NFC
سیستم عاملiOS 8iOS 8Android 4.4.2Android 4.4.2

آیفون 6 پلاس با ابعادی که دارد بهتر از سری Note در دست قرار می گیرد. مانند آیفون های پیشین از آلومینیوم مات ساخته شده است اما خطوط ضد خش پشت iPhone 5 و لبه های مورب متقارن آن را ندارد، iPhone 5  گوشی خشن است و یک حس صنعتی ایجاد می کند، اما آیفون 6 پلاس به راحتی در دست قرار می گیرد.

نکته اینجاست که شکل گرد آن – که لبه های گرد با گلاس آن در هم می آمیزند- ظاهر آن را کمتر متمایز می کند. شیشیه منحنی برای کسانی که یک گوشی Nokia Lumia داشته اند آشنا می باشد، و خطوط پلاستیکی پشت آن یاد آور گوشی HTC One می باشد. اگرچه آیفون 6 پلاس عالی به نظر می رسد، با این حال ظاهر منحصر به فردی را ندارد.

بررسی آیفون 6 پلاسکاربرانی که از مدل های پیشین آیفون استفاده می کنند به دکمه ها با موقعیت های متفاوتی نیاز دارند، دکمه power و قفل آیفون 6 در لبه سمت راست قرار دارد، یک نکته خوب این است که اگر در قسمت بالایی قرار می گرفت دسترسی به آن کمی دشوار بود. دکمه های ولوم به جای اینکه گرد باشند پهن تر و مسطح تر هستند که در سمت چپ زیر دکمه زنگ/بی صدا قرار دارند. جک هدفون 3.5 میلی متری آن همانند آیفون 5 در زیر و نزدیک به 8 سوراخ کوچک اسپیکر قرار دارند.

همچنین دکمه Home در قسمت پایین و وسط صفحه نمایش قرار دارد که با شناسایی اثر انگشت به شما اجازه می دهد تا قفل صفحه را باز نمایید. ویژگی تشخیص اثر انگشت چندان جدید نیست زیرا که پیش از این بر روی Touch ID با قفل اطمینان و قابل تشخیص اثر انگشت و همچنین دیگر گوشی های هوشمند دیده شده است. همچنین با ios 8 شما می توانید از اثر انگشت برای برنامه های مختلفی در iTunes Store استفاده نمایید.

بررسی آیفون 6 پلاسبررسی آیفون 6 پلاس -دسترس بودن

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دکمه Home برای حسگر اثر انگشت، اپل دسترسی آسان تری را ارائه کرده است که با دوبار ضربه زدن به دکمه Home همه موارد در بالای صفحه، نمایش داده می شوند- آیکون برنامه، نوار آدرس URL و هر چیز دیگری است وجود دارد- از بالا تا پایین نشان داده می شود. دوبار ضربه آهسته به جای دوبار فشار برای اینکه صفحه باز شود موردی است که در نسخه های جدیدتر ios باز هم قرار خواهد گرفت. اگرچه این فرض وجود دارد که این کار آمد خواهد بود اما برای کاربران چندان مفید نیست.

برای مثال اگر شما می خواهید پوشه یک آیکون که در بالای صفحه نمایش قرار دارد را باز کنید، دو بار ضربه زدن پوشه را به پایین می آورد. بر روی پوشه ضربه بزنید و آن را باز کنید اما اسلاید دوباره به بالا بر می گردد. لازم است که شما مجددا دوبار برروی دکمه Home ضربه بزنید و برای بار دوم آیکون را انتخاب نمایید. واضح است که ضربه زدن به صورت مکرر کار آسانی است به ویژه برای کسانی که انگشت شست کوتاهی دارند و یا کسانی که در اتوبوس و قطار ایستاده اند و می خواهند هم زمان میله را بگیرند و با دست دیگر کار انجام دهند، این قابلیت بسیار مفید است.

بررسی آیفون 6 پلاس -حالت افقی

یکی دیگر از نرم افزارها گرفتن و کشیدن است که در سری پلاس هنگامی که در حالت افقی تنظیم می شود این قابلیت کار آمد است. ایمیل و پیام های شما مانند iPad نمایش داده می شوند، لیست پیام ها در سمت چپ و محتوای آنها در سمت راست قرار دارد.

با بررسی آیفون 6 پلاس به این رسیده ایم که اندازه دست شما و قابلیت رسیدن دست به گوشه صفحه نمایش نقش مهمی در این امر دارد که آیا آیفون 6 پلاس به درد شما می خورد یا خیر. با توجه به اندازه جیب شلوار و محتویات داخل آنها بهتر است که آن را در جیب پشتی شلوار در حین راه رفتن قرار دهید.

پیش از نشستن مراقب باشید و گوشی خود را از جیب دربیاورید. در تست جالبی که برای بررسی آیفون 6 پلاس  انجام شد بر روی آن چند بار نشستند و آن دچار هیچ گونه شکستیگی، خراش و ترکی نشد. به هر حال توصیه می شود که این تست را انجام ندهید.

بررسی آیفون 6 پلاسبررسی آیفون 6 پلاس -دوربین

آیفون 6 یک دوربین عقب 8 مگاپیکشسلی با تثبیت کننده نور تصویر دارد. در تستی که انجام شد شاتر این سری پلاس نسبت به سری 6 سرعت آهسته تری دارد، و قسمت های نورانی تصویر را شارپ می کند. هرچه نمایش تصویر طولانی تر باشد به این معنا است که ios آن پایین تر است و نویز تصویر به طرز محسوسی کمتربوده و رنگ آن بهتر است.

دوربین آیفون 6 پلاس هم تثبیت کننده فیلم را دارد، و همچنین یک افکت دیجیتال دارد که نتایج عکاسی را بسیار قابل توجه می کند. با انتخاب فیلمبرداری چندگانه در هنگام فیلبرداری، فوتیج آن صاف و بدون تحریف است، همچنین گاهی اوقات در هنگام فیلمبرداری تثبیت کننده های دیجیتال دیگری را مشاهده خواهید کرد. یکی از ویژگی های دوربین در هنگام فیلمبرداری این است می توان آن را بر روی حالت فوکس خودکار قرار داد و با این کار دیگر نیازی به ضربه زدن به صفحه نیست. دوربین این گوشی با کیفیت 1080p، در 30 تا 60 فریم در ثانیه و حرکت آهسته با 240 فریم در ثانیه فیلم برداری می کند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید: معرفی بهترین گوشی های سال ۲۰۱۶ [/fruitful_dbox]

دوربین جلوی آن فاقد تثبیت کننده می باشد اما دهانه f2.2 را ارائه می دهد، که اجازه می دهد نور بیشتری به سنسور های آن برسد که این باعث می شود در مکان های تاریک سلفی بهتری گرفته شود.

بررسی آیفون 6 پلاس - عمر باتری

بررسی آیفون 6 پلاس نشان می دهد برای کارهای روزانه بسیار سریع عمل می کند و پاسخ دهی آن سریع است. هر دو مدل آیفون 6 و 6 پلاس دارای پردازنده A8 می باشند؛ اگرچه تست جالب Geekbench گزارش می دهد که در آفون 6 پلاس یک پردازنده کندتر با عملکرد GHz 1.35 به جای  1.39GHz وجود دارد. با این حال نتایج تست های مقایسه ای انجام شده بین این دو مدل نشان می دهد که این دو مدل 10 تا 20 درصد سریع تر از نسل های پیشین خود هستند.

در آزمون عمر باتری آیفون 6 پلاس مشخص شد که عمر باتری این گوشی 13 ساعت 16 دقیقه است. با توجه به عملکرد چشمگیری که در دنیای واقعی دارد، با انجام کارهای طولانی و سنگین مانند جست وجو در وب سایت ها، بازی کردن، فیلمبرداری و استفاده از GPS، نیاز به شارژ چندباره وجود دارد و اغلب اگر کار سنگین با آن انجام نشود پس از دو روز استفاده، به شارژ مجدد نیاز پیدا می کند.

از نظر قدرت پردازش، آیفون 6 پلاس عملکرد مناسبی را Hرائه می دهد. بررسی آیفون 6 پلاس با دیگر مدل ها در زیر آورده شده است:

بررسی آیفون 6 پلاس

بررسی آیفون 6 پلاس

بررسی آیفون 6 پلاس

بررسی آیفون 6 پلاسبررسی آیفون 6 پلاس -صفحه نمایش

عمر باتری آیفون 6 پلاس به صورت مستقیم با اندازه نور صفحه نمایش 5.5 اینچی آن در ارتباط است. صفحه نمایش آن در نور مستقیم آفتاب به خوبی قابل مشاهده است، همچنین اگر با زاویه به آن نگاه کنید عدم کنتراستی وجود ندارد. وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل، آن را برای تماشی محتوای 1080p ایده آل می کند. هنگامی که به سراغ برنامه های عجیب غریب می رویم که با صفحه نمایش این گوشی هماهنگ نیست، اجزاء متحد کنند گوشی صفحه نمایش را با آن سازگار می کند.

آیفون 6 پلاس برخی نرم افزارهای آیپد و همچینین نرم افزارهای آیفون های کوچک تر را ساپورت می کند، فکر کنید برای شما تماشای برنامه از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با یک صفحه نمایش 7.9 اینچی و یا 3.5 اینچی هیچ تفاوتی ندارد.

تفاوت آیفن 6 با Galaxy Note 4

آیفون 6 پلاس با سیستم قوی که دارد با کدام مدل از اندروید می تواند رقابت کند؟ Samsung Galaxy Note 4؟ در کل آیفون 6 پلاس بسیار جذاب تر است، در دست احساس بهتری می دهد و باتری آن عمر بهتری دارد. Galaxy Note 4 بسیار بادوام تر است و بهره وری و قابلیت بسیار خوبی ارائه می دهد.

بررسی آیفون 6 پلاس -نتیجه گیری

آیفون 6 پلاس برای همه مناسب نیست. با توجه به ویژگی هایی که دارد، بزرگی آن می تواند یک ضعف باشد، در هر صورت این فاکتور برای کسانی که می خواهند بین مدل 6 و 6 پلاس یکی را انتخاب کنند، مهم است. اندازه بزرگ تر، قیمت بیشتری را در بر دارد، به ویژه هنگامی که عمر باتری زیاد است و دوربین فوق العاده خوبی دارد بالا بودن قیمت آن یک امر عادی است. آیفون 6 پلاس زیباترین فبلت حال حاضر بازار نیست ویژگی های چندان خاصی را نیز در بر نمی گیرد اما یکی از مدعیان بسیار خوب در بازار می باشد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/29/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-6-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3/

No comments:

Post a Comment