Tuesday, May 2, 2017

مراحل تیونینگ و تفاوت های آنها

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/tuning-stages.jpg
دنیای تنظیم موتور اغلب به تفاوت های در مراحل اشاره می کند.ممکن است شنیده باشید که شرکت های تنظیم موتور و افراد تنظیم کننده موتور معمولا درباره مراحل 1 ، 2 و 3 برای تنظیم موتور، صحبت می کنند. تفاوت های مراحل تیونینگ چیست و معنی آنها چه می باشد؟

اگر قدرتی را در موتور ماشین اعمال کنیم و نتوانیم توضیح دهیم که چه میزان موتور افزایش قدرت داشته است، کمی بی معنا می شود و تا حدودی باعث تغییر تصورات شما درباره تیونینگ می باشد. هیچ تفاوتی نامتناقضی از سوی سازندگان بین دسته بندی مراحل تیونینگ (مرحله 1، 2 و مرحله 3) نمی باشد.

اگر نکاتی وجود دارند که در ذهن حمل بر این می شود که بین هر مرحله تفاوت های "کلی" وجود دارد.

تغییرات مرحله 1

تغییراتی که در مرحله 1 است می توانند به صورت مجزا اضافه شوند. به این معنی است که با تغییرات درستی که در مرحله 1 اعمال می شود نیازی به هیچ گونه تغییرات دیگری در موتور نیست. مراحل دیگر می تواند به بالا بردن دستاوردهای نیروی و تحقق بخشیدن به پتانسیل کامل موتور کمک کند که چندان الزامی نیستند. اینها مراحل تمام کننده تیونینگ هستند که با اعمال اینها شما به منافعی که بدنبالش بودید می رسید.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید: نکاتی پیرامون تیونینگ ماشین [/fruitful_dbox]

مرحله 1 به صورت کلی برای یک کار DIY مناسب است و باید بر روی یک موتور استاندارد که در شرایط خوبی است اعمال می شود.

برخی از نمونه کارهای مرحله 1 شامل کیت ها، پنل فیلتر هوا، اگزوز اسپورت، تنظیم کننده فشار سوخت، یک نقشه مجدد ساده موتور و یا متغیر زمان، دریچه سوپاپ و یا چیز های شبیه به این ها می باشد.

تغییرات مرحله 2

مرحله 2 نیروی بیشتر از مرحله 1 را بر روی موتور اعمال می کند اما اگر می خواهید به خوی کار کند، معمولا به کار اضافی و یا قسمت های دیگر نیاز دارد. برخی از مواردی که برای مرحله 1 گفته شد می تواند در صورت تمایل شما، در مرحله 2 هم اعمال شوند. علاوه بر یک توربوی بزرگ تر و یا ترکیبی (به یک نقشه مجدد و سوخت گیری و همچنین تقویت موتور به صورت بلقوه نیاز دارید) کامپیوتر سریع ( به پیاده کردن موتور نیاز دارد و به یک لیفتر/تقویت کننده و غیره نیاز دارد اما برای این که به آنچه که می خواهید برسید موتور به یک نقشه مجدد نیاز دارد)، کیت سوپر شارژر ( به مصرف هوا، اگزوز و نقشه کشی پیش از تغییرات نیاز دارد که می تواند بسیار موثر باشد.)

تغییرات مرحله 3

اصلاحاتی که در مرحله 3 انجام می گیرد اصلاحات به روز هستند. مانند همه مراحل تیونیگ به یک سری عملیات مراحل پیشین برای حمایت از کارهای این مرحله نیاز دارد اما گفته شده است که تیونینگ مرحله 3 معمولا برای رانندگی در جاده ها مناسب است.

برای مثال بیایید ترمز ماشین های مسابقه را بررسی کنیم. می توانند درجه حرارت بسیار زیادی را تحمل کنند اما این مورد در حالتی که آنها سرد هستند کاملا بی فایده است. در جاده ها برای ترمز خودرو باید صبر کنید. کلاج سنگین ممکن است که طبیعت آنها را خاموش و یا روشن کند و حرکت ماشین در ترافیک آهسته را غیر ممکن کند.

ماشین مسابقه اصلاح شده با مرحله 3 هم به صورت منظم نیاز به بررسی، نگهداری و سرویس دارد. کارهای اضافی اعمال شده بر روی موتور ماشین به فرسودگی زود رس موتور منجر می شود و اگر از یک ماشین بر اساس نیاز های روزانه استفاده شود ممکن است به مرور دچار مشکل شود. مراحل تیونینگ چندان تمایزی با یکدیگر ندارند و در جهت تکمیل یکدیگر و اعمال نیرو برای ماشین ها می باشند.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/03/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d8%aa%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d9%86%da%af-%d9%88-%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86%d9%87%d8%a7/

No comments:

Post a Comment