Tuesday, May 30, 2017

معرفی و بررسی اپل واچ (Apple Watch)

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/applewatch.jpg
همان طوری که می دانید پیشرفت تکنولوژی امری است که به هیچ عنوان نمی توان از آن جلوگیری کرد و روز به روز در حال رشد و نمو می باشد به خصوص در بخش تلفن های همراه هوشمند و گجت ها و همچنین لوازم جانبی آن ها سرعت این پیشرفت بسیار بیشتر می باشد . وقتی گجت جدیدی وارد بازار می شود همه ی مردم با دید منفی ای به آن نگاه می کنند که چه کاربردی دارد و آیا این محصول با کیفیت و کاربردی است یا خیر اما اگر همان محصول توسط یک کمپانی معتبر و سرشناس تولید و وارد بازار شود دیگر خیال همه راحت می شود و از آن استفاده می نمایند . امروز می خواهیم یکی از جدیدترین گجت های تولید شده توسط شرکت اپل را به شما معرفی نماییم این محصول با نام اپل واچ (Apple Watch) در بازار جهانی شناخته شده است و ابزاری بسیار کاربردی و با کیفیت می باشد.

پیش از تولید اپل واچ کمپانی های مختلفی مانند سونی، سامسونگ، موتورولا، ال‌جی و... دست به تولید ساعت های هوشمند زدند که هر کدام در نوع خود کیفیت قابل قبولی را داشتند اما همچنان تولید و ساخت ساعت های هوشمند به تکامل کامل از هر لحاظ نرسیده است ولی کمپانی اپل با تولید جدید ترین گجت خود یعنی اپل واچ سعی کرد تا تمامی نواقص ساعت های هوشمند را تا حد امان برطرف نماید.

هدف کلی شرکت های سازنده ی اسمارت واچ ها این است که این وسیله به یک گجت ضروری برای تمامی افراد تبدیل شود و تا کنون که دوسال از تولید اولین اپل واچ می گذرد فروشی نزدیک به ۳۶ میلیون واحد داشته است .

 طراحی و کیفیت ساخت اپل واچ

به صورت کلی اپل واچ در سه نسخه‌ تولید شده که عبارت اند از:

  • اپل‌ واچ

  • اپل‌ واچ اسپورت

  •  اپل‌ واچ ادیشن


تمامی مکانات این سه نسخه کاملا مشابه یکدیگر می باشد و تنها در جنس بدنه ی فیزیکی آن تفاوت هایی وجود دارد . جاللب است بدانید که اپل واچ ها در دونوع زنانه ( 38 میلی متری ) و مردانه ( 48 میلی متری ) تولید شده است که نوع زنانه ی ان بند باریک تر و صفحه نمایش کوچکتری دارد به همین علت استفاده از آن برای کاربر کمی سخت می باشد .

اپل واچ

ارزان ترین نوع اپل واچ ، نوع اسپورت 38 میلی متری آن است که ما در ادامه ی این مقاله به معرفی ان می پردازیم .

مزیتی که این مدل نسبت با سایر اسمارت واچ ها دارد این است که دارای بند قابل تعویض می باشد و شما با تعویض بندتان می توانید زیبایی قابل بولی را به اپل واچ ببخشید .

بدنه ی کلی این اپل واچ از آلومینیوم مرغوب می باشد که بسیار مقاوم و شکیل می باشد حتی در بخش هایی هم که بدنه ی آن از پلاستیک فشرده ساخته شده است پلاستیک آن بسیار با کیفیت می باشد  و از عرق کردن مچ دست شما جلوگیری می نماید.

مشخصات فنی اپل واچ اسپورت
  • ابعاد مدل زنانه ۳۸ در ۳۳.۳ در ۱۰.۴ میلی‌متر، مدل مردانه ۴۲ در ۳۵.۸ در ۱۰.۴ میلی‌متر

  • وزن مدل زنانه ۲۵ گرم، مدل مردانه ۳۰ گرم

  • نمایشگر لمسی: مدل زنانه ۱.۳۲ اینچ با رزولوشن ۲۷۲ در ۳۴۰ پیکسل، مدل مردانه ۱.۵ اینچ با رزولوشن ۳۱۲ در ۳۹۰ پیکسل

  • مجهز به حافظه داخلی

  • سیستم عامل WatchOS (مبتنی بر iOS)

  • عمر باتری تا ۱۸ ساعت در استفاده معمول

  • اتصالات بلوتوث 4.0 (کم مصرف)، WiFi 802.11 b, g, n 2.4 GHz

  • رنگ‌بندی: مشکی، سفید، آبی، سبز، صورتی

اپل واچ بر روی صفحه نمایش مستطیلی آن هچ گونه کلید کنترل کننده ای مشاهده نمی کنید و صفحه تمام لمسی است و کلید های کنترل کننده در کنار سمت راست آن کارگذاری شده است و بندهااین ساعت همانطور که در بالا اشاره شد قابل تعویض هستند و به صورت کشویی در داخل لبه‌های بالا و پایین اپل واچ محکم می‌شوند .

روی لبه سمت چپ دستگاه شاهد شیار اسپیکر هستیم و پایین‌ تر از آن بخشی وجود دارد که میکروفون است.

اپل واچ

در قسمت سمت چپ حاشیه اپل واچ شما دکمه ای به نام Digital Crown را مشاهده می نمایید که به صورت چرخشی کارگذاری شده است که به گونه ای اصلی ترین کلید این ساعت هوشمند می باشد با فشار دادن این دکمه ی چرخشی می‌ توانید صفحه اصلی را مشاهده کنید همچنین اگر ان را دوبار پشت سر ه فشار دهید به آخرین اپلیکیشنی ک باز کرده بودید باز می گردید . اگر این دکمه را نگه دارید ، سیری فعال می‌شود و با چرخاندن آن بسته به این که در کجای رابط کاربری باشید یا چه اپلیکیشنی را اجرا کرده باشید ، می‌توانید زوم یا اسکرول کنید یا چیزی را تنظیم کنید.

کمی پایین تر از این دکمه ی چرخشی ، کلیدی به نام Side Button وجود دارد که شما به کمک آن می توانید تنظیم کنید که اطلاعات دوستان شما نمایش داده شود و یا خیر و یا با نگ داشتن آن می توانید اعت را خاموش و یا روشن نمایید .

اپل واچ سنسور ضربان قلبی که در پشت ساعت تعبیه شده است از روی نبض دست شما می تواند ضربان قلبتان را محاسبه کند و نمایش دهد .

اپل واچ

وزن اپل واچ در نسخه های مختلف یکسان نیست و با یکدیگر تفاوت دارند و تا هفتادو پنج گرم نیز می رسد البته وزن های سنگین تر آن برای اپل واچ های مردانه می باشد نوع زنانه ی آن معمولا به نسبت وزن کمتری را دارا می باشد .

اپل واچ

به طور کلی اپل واچ از نظر ارگونومی این ساعت در بالاترین استانداردها قرار دارد و به هیچ عنوان شما در دستتان احساس سنگینی نمی کنید و همچنین شکل مستطیلی ان کارایی بیشتری را نسبت به اسمارت واچ های دایره ای دارد .

اپل واچ

برخی دیگر از ویژگی های اصلی اپل واچ عبارت است از : 
  •  اتصال از طریق بلوتوث نسخه چهار

  • پشتیبانی از WiFi 802.11b/g/n

  • خاصیت ضد آبی تا عمق یک متر  به مدت نیم ساعت


پس اپل واچ به دلیل خاصیت ضد آبی ای که دارد این امکان را به شما می دهد که حتی در زیر باران هم از آن اتفاده نمایید بدون این که مشکلی در عملکرد آن پیش بیاید .

نمایشگر فوق العاده اپل واچ

به جرات می توان گفت که صفحه نمایش اپل واچ بسیار فوق العاده و بی نظیر است و دارای وضوح تصویر بسیار بالایی می باشد این صفحه نمایش دارای از یک پنل IPS با تراکم ۲۹۰ پیکسل بر اینچ می باشد که کیفیت تصویر عالی ای را به نمایش می گذارد .

بشترین مشکل برای کاربرانی که از اسمارت واچ استفاده می نمایند این است که در زیر نور آفتاب به راحتی نمی توانند صفحه نمایش را ببینند اما این مشکل در اپل واچ حل شده است .

اپل واچ برای دیدن صفحه نمایش شمانیازی نیست که کلید پاور ان را فشار دهید تنها کافیست همانند دیدن ساعت مچ دست را به سمت صورت خود بچرخانید تا صفحه نمایش به طور خودکار روشن شود سپسوقتی آن را از صورت خود دور نمایید صفحه خاموش می شود .

همچنین دیگر قابلیتی که این صفحه نمایش دارد ، قابلیت فورس تاچ است که می تواند فشار واردی دست شما به صفحه را بررسی کند و دستور العمل را اجرا کند مثلا اگر فشار زیادی به نمایشگر وارد کنید، می‌توانید همه نوتیفیکیشن‌ها را پاک کنید یا واچ‌فیس را تغییر دهید.

اپل واچ در این ساعت شما می توانید  واچ فیس های مختلفی را قرار دهید که توسط خود کمپانی اپل ساخته می شود و امکان ساخت آن برای هیچ فرد دیگر و یا شرکت دیگر وجود ندارد .

اپل واچ

قابلیت‌ها و نحوه کار با اپل واچ

به صورت کلی اپل واچ تفاوت زیادی با سایر ساعت های هوشمند ندارد و تقریبا همان گونه عمل می کند اما کمپانی اپل ویژگی های منحصر به فردی نیز در ان طراحی کرده است که از سایر اسمارت واچ ها متمایز باشد .

اپل واچ شما با فشار دادن دکمه دیجیتال کراون وارد صفحه اصلی دستگاه می‌شوید که در آن اپلیکیشن‌ها و امکانات ساعت در قالب یک رابط کاربری متفاوت با آیکون‌های دایره‌ای نمایش داده می‌شود.

برای بررسی نوتیفیکشن ها شما می توانید طبق عادت وزمره صفحه نمایش را به سمت پایین بکشید و آن ها را چک کنیدو در صورتی کهمی خواهید حذف شود آن ها را به سمت چپ بکشید تا از بین برود و اگر می خواهید به صورت یک جا همه ی نویفیکشن ها حذف شوند چند ثانیه دستتان را بر روی آن ها نگه دارید .

اپل واچ حالا اگر صفحه نمایش را ا پایین به بالا بکشید اپلکیشن های نصب شده بر روی اپلواچ را به طور کلی می توانید ببینید و از ان ها به راحتی استفاده نمایید مهمترین برنامه ی آن تست ضربان قلب است که این بخش برای ورزشکاران بسیار مفید خواهد بود. سنسور ضربان قلبِ اپل واچ دقت بسیار خوبی دارد و می توان به آن استناد کرد.

اگر نوتیفیکیشنی برای شما بیاید اپل واچ چند ویره می زند و صدا می دهد و تنها مشکلی که دارد این است که مانند تلفن همراه شما نم توانید  نوتیفیکشن را برای مدت مشخصی قطع کنید یا باید صدا و ویبره ی آن وصل بتاشد و یا به طور کلی قطع باشد .

اپل واچ بعضی از افراد بر این باور اند که چون تلفن همراه از طریق بلوتوث به این ساعت متصل است باتری تلفن زود تخلیه می شود اما باید بگویم که اصلا این طور نیست و استفاده از اپل واچ به دلیل بهره بری از بلوتوث کم مصرف دوام شارژ باتری شمارا نیز بیشتر می کند و برای چک کردن نوتیفیکشن ها دیگر نیازی نیست تلفن را در بیاورید و صفحه نمایش بزرگ آن را روشن کنید .

اپل واچ یکی از مهمترین بخش های یک ساعت هوشمند موتور ویبره ی آن است که باید به خوبی تنظیم و قابل تحمل باشد اگر این موتور خیلی قوی باشد لرزش دست بسیار ازار دهنده است و اگر خیلی ضعیف باشد امکان دارد کاربر متوجه آن نشود در اپل واچ این مشکل به خوبی حل شده است و برزش موتور ویبره ی آن بسیار منظم و متعادل و قابل تحمل می باشد .

اپل واچ

 اپلیکیشن‌ها

باید توجه داشته باشید که فقط برخی از اپلیکیشن های موجود در آپ استور قابل نصب در ال واچ می باشد بهترین کار برای اطمینان از این مسئله این است که قبل از دانلود در بخش توضیحات اپلیکیشن ببینید که آیا از اپل واچ پشتیبانی می کند یا نه سپس به دانلود آن بپردازید ؛ البت هاکثر اپلیکیشن های رایج بر روی ان به راحتی نصب می شوند این موضوع تنها برای برخی از برنامه های خاص بیان شد.

نکته ی دیگر این است که اگر بخواهید آیکون‌ ها روی اپل واچ را هم تغییر دهید باید از طریق آیفون اقدام کنید و امکان سازماندهی آنها از طریق خود ساعت وجود ندارد.

اپل واچ  نکته ی مهم این است که سیستم عامل WatchOS برای اپل واچ ها در نظر گرفته شده است که بر پایه iOS توسعه داده شده است.

عمر باتری

باتری اپل واچ اگر از بقیه ساعت‌های هوشمند موجود در بازار عمر کمتری نداشته باشد ، وضعیت بهتری هم ندارد. در بهترین حالت و در صورت استفاده کم از آن باید این گجت را هر شب شارژ کنید.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : ساعت هوشمند اندرویدی ZTE

[/fruitful_dbox]

به طور کلی طبق گفته ی کمپانی سازنده ، اپل واچ روزانه هجده ساعت توانایی کار کردن دارد اما اگر از آن بیش از حد استفاده نمایید شاید مجبور شوید در طول روز چندین بار عمل شارژ را انجام دهید .

اپل واچ تنها راه شارژ کردن اپل واچ از طریق کانکتور هایی که در بخش پشتی آن است انام می گیرید به گونه ای که شما باید این بخش را بر روی داک شارژر قرار دهید تا ه خوبی ساعت هوشمند شما شارژ شود ؛ شارژ شدن ساعت اپل هم زمان زیادی نمی‌گیرد. اپل واچ بعد از ۱.۵ ساعت تا ۸۰ درصد و بعد از ۲.۵ ساعت به طور کامل شارژ می‌شود.

اپل واچ جمع‌بندی

اپل واچ تحول بزرگی در بخش گجت های پوشیدنی تلفن های همراه هوشمند می باشد که تازه در ابتدای راه است و مطمئنا روز به روز پیشرفت های چشمگیری را از ان مشاهده می کنیم .

اپل واچ به طور کلی اپل واچ در دنیای امروز هنوز یک گجت ضروری نمی باشد اما اگر شما آیفون دارید و می خواهید برای آن ساعت هوشمند خریداری نمایید بهترین گزینه را انتخاب کرده اید .

تنها مشکل اپل واچ باتری ضعیف آن می باشد که حتما شما باید بعد از اتمام روز به همراه تلفن همراه و تبلتتان ساعت مچیتان را نیز شارژ نمایید .

اپل واچ نقاط قوت اپل واچ
  • کیفیت ساخت بالا

  • سبک و راحت

  • نمایشگر مناسب

  • بند قابل تعویض

نقاط ضعف اپل واچ
  • طول عمر کم باتری

  • قیمت گران


مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/30/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%88%d8%a7%da%86-apple-watch/

No comments:

Post a Comment