Wednesday, May 10, 2017

معرفی مهم ترین ابزار باغبانی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/Gardening-tools-1.jpg
ابزار باغبانی که شما طی سال ها جمع آوری کرده اید همانند دانشی که شما با تجربه باغبانی طی همان سال ها جمع نموده اید بسیار با ارزش است. ابزار باغبانی به منظور کارهای اولیه در امر باغبانی مورد استفاده قرار می گیرند، این ابزار برای کارهایی نظیر: حفر گودال، هرس و برش، جمع آوری و یا آب دهی استفاده می شود. اگر شما باغبانی خود را به تازگی شروع کرده اید، به فکر اعمال کارهایی پر سود باشید، ابزار اولیه باغبانی را کم کم به انبار ابزار خود برای کسب تجربه های متفاوت اضافه کنید.



ابزار حفاری

حفاری یکی از مهم ترین کارهای باغبانی می باشد، و اگر حفاری نباشد عمل کاشت هیچ معنایی ندارد، ممکن است شما برای حفاری بخواهید از دست و یا یک تکه چوب استفاده کنید. با استفاده از یک بیل بزرگ باغبانی و یا یک بیلچه باغبانی می توانید یک گودال برای پیوند گیاهان و یا کاشت درخچه حفر کنید. بیلچه ها معمولا لبه های مسطح دارند که برای شکستن بافت خاک و یا ریشه های کوچک مناسب هستند، در حالی که بیل های بزرگ یک نوک تیز دارند که تنها برای کندن خاک به کار می آید. بیلچه ها برای حفاری های سطحی استفاده می شوند، اما بیل های بزرگ برای حفر گودال های عمیق برای کاشت درخت مناسب هستند. بیلچه ها برای کاشت پیازها، شل کردن خاک برای بذر گیاهان، و مهیا کردن بستر خاک برای گلزار ها مناسب هستند.



ابزار باغبانی برای هرس و برش

هرس و برش شاخه گیاهان یکی از مهم ترین کارهای باغبانی می باشد که اگر به آن بی توجهی شود گیاهان رشد بی رویه خواهند داشت. هرس کردن به وسیله یک قیچی باغبانی با تیغه های قوی منحنی مانند منقار پرنده، انجام می گیرد، تیغه بالایی به وسیله پیچ میانی در هنگام بسته شدن به تیغه صاف پایینی می رسد که این عمل همانند یک سندان در قطع شاخه ها عمل می کند که این عملکرد با عملکرد قیچی های معمولی متفاوت است. هرس برای همه گیاهان یک باغچه یکسان نیست، یک باغبان ممکن است با هرس کردن یک بوته گل رز را مرتب کند، شاخه ها را قطع کند و یا رشد گیاهان را در پایان فصل رشد متوقف کند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید:طریقه ی استفاده و نگهداری قیچی باغبانی[/fruitful_dbox]

تیغه های و یا قیچی های باغبانی اندازه های متفاوتی دارند، برخی از مدل های بزرگ برای قطع شاخه هایی به قطر دو اینچ ساخته شده اند. هرس کردن شاخه های پرچین به شما اجازه شکل دادن به پرچینتان را می دهد. اره های هرس در مدل های کوتاه و بلند هستند، به وسیله آن شما می توانید شاخه های ضخیم درختان که راه باغ را مسدود کرده اند، ببرید و یا شاخه های ضخیم درختان که به وسیله قیچی باغبانی بریده نمی شوند را قطع کنید. اره های دسته بلند برای بریدن شاخه های درختان که تا حدودی از دسترس دور هستند ساخته شده اند.



شنکش ها

یک شنکش استاندارد برای جمع آوری و مرتب سازی سطح باغچه مناسب است. یک چنگک بوته همانند یک چنگک چمن و یا چنگک برگ به نظر می رسد، اما فاصله بین دندانه های آنها متفاوت می باشد. این نوع چنگک برای جمع آوری بوته ها و شاخه های طراحی شده اند که این کار را نمی توان با چنگک های مخصوص جمع آوری برگ و چمن انجام داد. یک شنکش معمولی چنگکی با دندانه های نازک دارد که تا حدودی برای جمع آوری شاخه ها و برگ ها مناسب است. یک شنکش معمولی برای جمع آوری سنگ و مابقی چیزهای روی خاک و همچنین برای شل کردن و درست کردن بستر خاک پیش از کاشت مورد استفاده قرار می گیرد.



ابزار آبیاری

اگر شما در یک منطقه بارانی زندگی نمی کنید؛ ممکن است باغچه گیاهان و خاک آن منطقه به آب بیشتری نسبت به حالت طبیعی که آن دارد، نیاز داشته باشد. برای آبیاری یک باغچه کوچک شما می توانید یک ابزار قابل حمل همچون آب پاش را داشته باشد اما برای باغچه های بزرگ تر شلنگ آب نیاز دارید. سری های آب پاش و یا شلنگ های یک سره هر کدام کارایی خود را دارند برای نم دار کردن و طراوت بخشیدن به گیاهان باغچه از سری شلنگ و برای خیس کردن خاک باغچه از شلنگ یک سره استفاده می شود. یک نازل یا سری شلنگ خروجی های متفاوتی را برای خروج آب ارائه می دهد برای مثال قطرات آرام و کم فشار برای آب پاشی و نم دار کردن سطح گل ها و خروج با فشار آب برای شست و شوی را ارئه می دهد.

نگهداری درست و تمیز کردن ابزار باغبانی کار مهمی است که در افزایش طول عمر آنها موثر است. ابزار باغبانی پس از استفاده باید تمیز شده و در جای مناسب و محفوظ از باد و باران قرار گیرند.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/10/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%ba%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c/

No comments:

Post a Comment