Tuesday, May 9, 2017

مهم ترین نکات پیش از خرید کاکتوس کدام اند؟

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/cacti-buy-guide-1.jpg
پیش از خرید کاکتوس، خریدار باید مطمئن باشد که گیاه مورد نظر او کاملا سالم است و هیچ گونه آسیبی ندارد. در حالت ایده آل کاکتوس قادر به رشد خواهد بود در هنگام خرید فرد باید در نظر داشته باشد که کاکتوس را برای داخل و یا خارج خانه می خواهد و باید شرایط مناسب را برای رشد گیاه در محیط جدید در نظر داشته باشد. به برچسب راهنمای خریدی که بر روی گلدان کاکتوس ها نوشته شده دقت نمایید تا مطلع شوید کاکتوس مورد نظر شما در محیطی که برای آن در نظر گرفته اید قادر به رشد و نمو باشد. یک خریدار آینده نگر باید پیش از خرید کاکتوس درباره نوع و اندازه کاکتوس تحقیق نماید.



پیش از خرید کاکتوس مورد نظر باید به صورت کامل بررسی شود. برآمدگی های کاکتوس نباید شکسته و یا آسیب دیده باشند. بافت آن نباید کبود ویا نرم باشد زیرا که این نشانه، اثری از پوسیدگی و یا آسیب های دیگر می باشد. پوسیدگی هنگامی رخ می دهد که گیاه بیش از حد آبیاری شده باشد. پیش از خرید کاکتوس بهتر است در صورت امکان یک قسمت از بافت آن را فشار دهید تا مطمئن شوید نرم نیست. در برخی موارد نیز یک کاکتوس فاسد به رنگ زرد در می آید که مورد مناسبی برای خرید نیست.

یک کاکتوس آلوده به آفتات نیز نامناسب است. حتما پیش از خرید کاکتوس، آن را از نزدیک وارسی کنید تا هیچ گونه حشره ای بر روی گیاه و یا خاک آن نباشد. یکی از رایج ترین آفات کاکتوس ها، عنکبوت های قرمز هستند که بسیار کوچک اند و شیره گیاه را می مکند. نشانه های دیگر از خرابی و بیماری گیاه شامل لکه های سیاه رنگ و یا قسمت های سفید رنگ بر روی آنها می باشد.

[fruitful_dbox]  حتما بخوانید: شیوه ی نگهداری کاکتوس و جلوگیری از آفت زدگی [/fruitful_dbox]

پیش از خرید شرایط نگهداری کاکتوس باید مشخص شده باشد. بیشتر کاکتوس ها در هنگام خرید یک برچسب توضیحات بر روی گلدان خود دارند که بر روی آن شرایط مناسب زیستی برای رشد آنها نوشته شده است. علاوه بر این برخی از کاکتوس ها به دمای گرم و نور نیاز دارند که میزان نور و گرما برای کاکتوس ها بسته به نوع آنها دارد.

بهتر است خریدار اندازه مناسب کاکتوسی که می خواهد را در ذهن خود داشته باشد. اگر قرار است گیاه را بر روی میز کار خود قرار دهید یک نمونه کوچک کافی است. اگر قرار است به عنوان یک نکته در طراحی اتاق باشد باید کاکتوس بزرگی را انتخاب کنید تا نکته کانونی اتاق باشد. تحقیق کردن درباره این که کاکتوس مورد نظر شما در خانه بهتر رشد می کند و یا در بیرون از خانه امری مهم است. همیشه به یاد داشته باشید یکی از نشانه های سلامت کاکتوس ها گل ها و یا جوانه های روی آن می باشند.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/09/%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d9%86/

No comments:

Post a Comment