Tuesday, May 2, 2017

گیاهان دارویی تقویت کننده ی اعصاب

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/taqviyat-asab5.jpg
یکی از مهمترین مهمترین مسائلی که هر فرد در زندگی باید رعایت کند ، رژیم غذایی می باشد . وجود ادویه جات و گیاهان دارویی پرخاصیت در رژیم غذایی هر فرد باعث سلامتی و مصون ماندن آن از بیماری های متعدد می باشد . در دنیای امروز با وجود مشغله های زیادی که افراد در زندگی دارند نیاز به مواد خوراکی ای دارند که آرامبخش و تقویت کننده ی اعصاب باشد تا روز بعدی خود را با ارامش و زبایی شروع نمایند . در این مقاله به معرفی چند نوع از گیاهان دارویی تقویت کننده ی اعصاب می پردازیم .

جعفری و آویشن

گیاهان دارویی تقویت کننده ی اعصابگیاه آویشن و جعفری جز گیاهان دارویی تقویت کننده ی اعصاب می باشند که به علت وجود فلاونوئید در ساختار آن ها باعث ارتباط بین نورون‌ها و سلول‌های بنیادی کوچک می شود به همین دلیل است که خواسیت آرامبخشی در این دو گیاه برای تقویت اعصاب بسیار مناسب می باشند .

با توجه به تحقیقاتی که دانشمندان داشته اند جعفری و آویشن یک داروی قوی ضد افسردگی و ضد آلزایمر می باشد پس مصرف آن به صورت دمنوش و یا ادویه در بین غذا بسیار توصیه می شود .

بابونه

گیاهان دارویی تقویت کننده ی اعصابیکی از بهترین گیاهان داروی تقویت کننده ی اعصاب بابونه است که مصرف ان به شدت باعث کاهش استرس هر فرد می شود . افرادی که در زندگی روزمره بر سر مساول مختلف دچار استرس مس شوند مصرف بابومه ب صورت دم کرده و ... به شدت توصیه می شود .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : چای های آرامش بخش [/fruitful_dbox]

زردچوبه

گیاهان دارویی تقویت کننده ی اعصابزرد چوب در درمان بیماری آلزایمر بسیار مناسب است آلزایمر در هر فرد امکان دارد به وجود بیاید زیرا در بدن امسان سلول های ایمنی ای به نام ماکروفاژ وجود دارد ک وظیفه یاین ها دفع کردن ذرات خارجی می باشد و زمانی که این ماکروفاژ ها کار خئد را به درستی انجام ندهند فرد دچار آلزایمر می شود اما زرد چوبه با مواد و املاح معدنی ای که داراست ، به راحتی سیستم انجام کار ماکروفاژ هارا تقویت می کند و باعث چلوگیری از آلرزایمر می شود . .

مریم گلی

گیاهان دارویی تقویت کننده ی اعصابیکی از گیاهان دارویی تقویت کننده ی اعصاب و بهبود بخش به حافظه ی هر انسان گیاه مریم گلی می باشد . گیاه مریم گلی توانایی این را دارد که آنزیم های مهم مغز را تحریک نماید و باعث بهتر شدن و تقویت حافضه می گردد.

نکته بسیار مهم : در هنگام مصرف گیاه مریم گلی برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند اصلا توصیه نمی شود زیرا این گیاه باعث بالا رفتن فشار خون می شود .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/02/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%db%8c-%d8%a7%d8%b9%d8%b5%d8%a7%d8%a8/

No comments:

Post a Comment