Monday, January 30, 2017

پرورش و نگهداری بنسای

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/sh2-1.jpg

نکات حائز اهمیت در پرورش و نگهداری بنسای


آب و هوای مناسب برای نگهداری بنسای , گرم و مرطوب است. بهتر است برگ های بنسای در روز یک یا دو بار در روز برای تامین رطوبت با اسپری خیس شوند. همچنین مناسب ترین دما برای بنسای می تواند همان دمای اتاق باشد. نور مستقیم خورشید برای بنسای سم است و باعث سوختن درخچه می شود. نور غیر مستقیم از پشت پرده با فاصله ی حداقل یک متر می تواند برای درخچه شما مناسب باشد. البته توچه داشته باشید این مواردی که ذکر شد برای آن دسته از بنسای های آپارتمانی است ولی خوب گونه هایی هم وجود دارند که برای فضای بیرون هستند.

نگهداری بنسای

از دیگر موارد با اهمیت در نگهداری بنسای خاک آن است. خاک بنسای معمولا از نوع کوکوپیت است که رطوبت را در خود نگه می دارد پس لازم نیست هر روز به آن آب بدهید, هرزگاهی چک کنید اگر خاک رطوبت خود را از دست داده بود آب بدهید ولی توجه کنید که نباید بگذارید خاک زیاد خشک بماند. زمان های آبیاری در زمستان و تابستان متفاوت است که لازم است به آن توجه شود. از آب یاری بیش حئ جدا خودداری کنید. بهترین زمان نیز برای آبیاری بنسای بعد از غروب آفتاب است. چرا که آب تا فردا صبح تبخیر نمی شود و همچنین نور باعث سوختن برگ ها نمی شود.

نگهداری بنسای

بنسای ها برای تامین مواد غذاییشان به کود نیاز دارند. در ایران این کود, کریستالون یا آهن می باشد یه مورد استفاده بامبو و برخی گل و گیاه دیگر نیز است. که یک قاشق چایخوری از آن را باید در یک لیتر آب حل کرد و در فاصله هر 15 روز یک بار به گیاه داد. توجه کنید که هر دو کود را با هم برای گیاه استفاده نکنید. اگر از هر دو استفاده می کنید در فاصله تقریبا یک هفته ای از هم این کار را انجام دهید. آب کود دار را دور نریزید و برای استفاده ی دفعات بعد نگهداری فرمایید.

نگهداری بنسای
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/31/%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d9%88-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d9%86%d8%b3%d8%a7%db%8c/

No comments:

Post a Comment