Monday, January 23, 2017

اینگوار کمپارد مردی که با طرح های ساده اش در چیدمان میلیاردر شد-IKEA-قسمت اول

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/ikea-mulhouse.jpg

در معرفی کمپانی بزرگ Ikea


در اقصی نقاط دنیا , زمانی که مردم برای خرید مبلمان و کلا اقلام و وسایل دکوراسیون داخلی منازل خود به فروشگاه می روند اصلا هیچگونه توجهی به صاحب فروشگاه و اینکه چه کسی مالک آنجاییست که آنها خرید می کنند نمی کنند. و بیشتر به دنبال کالایی هستند با قیمتی مناسب؛ بنابراین می توان گفت نام اینگوار کمپارد صاحب کمپانی IKEA اصولا چیزی را به یادشان نمی آورد.

کمپارد موسس شرکت IKEA یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای مبلمان خانه است. این فروشگاه زنجیره ای بزرگ در سرتاسر دنیا شعبه دارد و هنوز هم شعب آن در حال رشد و اضافه شدن است.

IKEA

در حال حاضر می توان گفت اینگوار کمپارد, با ثروت چیزی در حدود 22 میلیارد دلار در بین ثروتمند ترین های جهان رتبه ی پنجم را به خود اختصاص داده است.

کمپارد در سال 1926 در لیونگبای سوئد متولد شد. وی حتی در انفوان جوانی شمی کاملا تجاری داشت و آن کاملا برای همه مشهود بود. او با دوچرخه به گشت در محله و فروختن چوب کبریت به پسرهای همسایه روزگار می گذراند. او حتی قبل از یاد گیری خواندن و نوشتن و اصول دستور زبان, اصول عرضه و تقاضا را آموخته و از بر بود.

گسترش کار او با فروش ماهی, لوازم و تزئینات درخت کریسمس ادامه یافت تا کمی بعد تر به فروش خودکار و مداد در مدرسه سپری شد. کمپارد علاوه بر اینکه همیشه به شغل فروشندگی مشغول بود اما این باعث نشد که در مدرسه دانش آموز رتبه بالایی نباشد. پدرش که به رتبه ی وی در مدرسه بسیار افتخار می کرد در زمان 17 سالگی پسرش پاداش نقدی خوبی را به او داد.

او این پول را صرف راه اندازی فروشگاه کوچک مبلمانش کرد. IKEA حروف اول نامش و همچنین نام مزرعه ی خانوادگی ای که در آن بزرگ شده بود و همچنین روستای نزدیک محل سکونتش (Ingvar Kampard Elmtaryd Agunnaryd) نامی بود که وی برای فروشگاهش انتخاب کرده بود.

کمپارد از بیماری ای به نام دیسلکسیا رنج می برد و همچنین از به خاطر سپردن نام های طولانی عاجز بود. به همین دلیل این اسم را انتخاب کرد که همچنین آوایش هم سوئدی بود.

IKEA خیلی به سرعت مثل بمب ترکید و در سرتاسر جهان کارش را گسترش داد. این شرکت طبق تعهداتی که با مشتریانش دارد مبلمانی با کیفیت را ارائه می دهد در عین حال با قیمتی مناسب که اغلب مردم قادر به خریدن آن هستند.

در حال حاظر شهرت IKEA در جهان به علت طراحی های خارق العاده نوین و همچنین مدل های خاص و ویژه اش است.

IKEA

IKEA
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/23/%da%a9%d9%85%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d9%85%d9%88%d8%b3%d8%b3-ikea-%d9%85%d8%b1%d8%af%db%8c-%d8%ab%d8%b1%d9%88%d8%aa%d9%85%d9%86%d8%af/

No comments:

Post a Comment