Tuesday, January 24, 2017

بررسی فضای اتاق پذیرایی از جنبه های متفاوت

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/living-room.jpg

اتاق پذیرایی در نگاه های مختلف


نور اتاق پذیرایی

وجود نور طبیعی (پنجره) در محیط پذیرایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. معمولا زیبا ترین پنجره, نورگیر و زیبا ترین منظره در ساختمان به اتاق پذیرایی اختصاص داده می شود. استفاده از انواع نور های مصنوعی نظیر نور های مخفی, لوستر و غیره و همچنین پرده های مختلف نقش موثر و بسزایی در زیبایی فضای پذیرایی ایفا می کند.

پذیرایی

ارتباط اتاق پذیرایی با قسمت های دیگر خانه

فضای پذیرایی در ارتباط نزدیک با غذا خوری و ورودی بوده و با اتاق خواب و آشپزخانه ارتباط غیر مستقیم دارد. به  نوعی می توان گفت فضای پذیرایی با همه ی قسمت های خانه ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم دارد.

پذیرایی

کف پوش اتاق پذیرایی

از آن جایی که معمولا مهمان ها با کفش وارد اتاق پذیرایی می شوند استفاده از سنگ یا سرامیک برای این فضا به دلیل رعایت مسائل بهداشتی توصیه می شود. چرا که استفاده از پارکت علاوه بر مقامت کمش به علت قابلیت جذب کنندگی بالایش در جذب گرد و غبار مناسب نیست. سنگ و سرامیک مورد استفاده در کف پذیرایی باید بزرگ باشند, همچنین دارای رنگ های روشن باشند تا درز بین آنها محل جا خوش کردن و تجمع میکروب ها و آلودگی ها نشود.

[caption id="attachment_2031" align="aligncenter" width="376"]پذیرایی پذیرایی[/caption]

[caption id="attachment_2032" align="aligncenter" width="379"]پذیرایی پذیرایی[/caption]

تزئین فضای پذیرایی

یکی مهم ترین و موثر ترین کارها در تزئین این فضا استفاده از گل و گیاه است. وسایل سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده در این فضا باید صرف نظر از کارایی آن ها از زیبایی لازم برخوردار باشند.مبلمان باید با دقت انتخاب شوند و نفیس و شیک باشند و احتیاجی به تعویض کوتاه مدت آن نباشد. چیدمان مبلمان, رعایت نکات چیدمان و ایجاد توازن و یا کنتراست در زیبایی و همچنین افزایش یا کاهش وسعت این فضا بسیار تاثیر گذار است. از این فضا معمولا برای مطالعه استفاده نمی شود, از کتاب خانه در تزئین اتاق خواب استفاده کنید.

پذیرایی
منبع : طراحی داخلی منازل مسکونی – دکتر رضا شاطریان

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/24/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%aa%d8%a7%d9%82-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c/

No comments:

Post a Comment