https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/sh-1.jpg
معرفی ماشین های اسپورت و جریان ساز
این شاخه جدید از سدان ها, خودرو هایی بودند که شرایط رانندگی سخت و افراطی را در نظر می گرفتند. این خودرو ها قادر بودند در حالت تخت گاز سبقت بگیرند و در همین حال, آرامش خود را در سرعت های بالای رانندگی حفظ کنند. این درد حالی بود که همتایان اولیه آن ها, لرزش های زیادی در این شرایط داشتند و اینکه موتورشان داغ می کرد. بسیاری از جزئیات و مشخصات پشت پرده ی این ماشین های اسپورت مستقیما از دنیای پیست های مسابقه می آمدند؛ جایی که مهندسان توجه ویژه ای به سدان ها پیدا کرده بودند.
Daimler 2.5-litre V8-250 1962
ساخت کشور انگلستان با حجم موتور 2548 سی سی V8 با حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت.
پ از تصاحب مالکیت دایملر توسط جگوار در سال 1960, این مدل لوکس و جمع و جور با بهره گیری از پیشرانه مدل SP250 و بدنه جگوار MKII ساخته شد. تقریبا تمام نسخه های این خودرو از جعبه دنده های اتوماتیک استفاده می کردند.
Isuzu Bellett 1963
ساخت کشور ژاپن با حجم موتور 1991 سی سی چهار سیلندر خطی با حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت.
بلت که کمتر در بازار های غرب شناخته شده بود, یکی از اولین سدان های اسپورت ژاپنی به شمار می رفت و نسخه GT-R آن از خودرو های مسابقه ای برتر ساخت ژاپن بود. بیش از 170 هزار دستگاه از این مدل تولید شد.
Austin/Morris Mini Cooper 1961
ساخت کشور انگلستان با حجم موتور 1275 سی سی چهار سیلندر خطی با حداکثر سرعت 161 کیلومتر بر ساعت.
مینی هیچ گاه قصد نداشت که به عنوان یک خودرو پرفورمنس مطرح شود, ولی جان کوپر از مهندسین برتر فرمول یک پتانسیل های آن را تشخیص داد تیونینگ موتور ها و ترمز های دیسکی موجب عملکردی خارق العاده در هندلینگ مینی کوپر شده بودند.
Ford Falcon 1964
ساخت کشور استرالیا با حجم موتور 3277 سی سی شش سیلندر خطی با حداکثر سرعت 169 کیلومتر بر ساعت.
فاکون اولین خودرویی است که در خاک استرالیا و برای بازار این کشور, طراحی و تولید شد. در این مدل, ویژگی های ساختاری اولیه برای استفاده در یک خودرو اسپورت بهبود یافت.
Nissan Skyline GT-R 1969
ساخت کشور ژاپن با حجم موتور 1998 سی سی شش سیلندر خطی با حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت.
موتور با دو میل بادامک در GT-R , سدان خسته کننده اسکای لاین را تبدیل به یک مدل قدرتمند در رقابت های اتومبیل رانی کرد؛ تا جایی که این خودرو در 3 سال اول حضور در مسابقات توانست 50 پیروزی بدست آورد.
Jaguar Mk II 1959
ساخت کشور انگلستان با حجم موتور 3781 سی سی شش سیلندر خطی با حداکثر سرعت 201 کیلومتر بر ساعت.
برای بسیاری از علاقمندان صنعت خودرو , این جگوار لاغر اندام نمادی خلاصه شده از سدان های اسپرت دهه 1960 است. در حالی که نسخه با موتور 3.8 لیتری, یک سدان مسابقه ای بی نظیر بود, ولی مدل با موتور 3.4 لیتری محبوبیت بیشتری داشت.
Humber Hawk MkIV 1964
ساخت کشور انگلستان با حجم موتور 2267 سی سی چهار سیلندر خطی با حداکثر سرعت 134 کیلومتر بر ساعت.
بزرگترین خودرو تشریفاتی هامبر, برای 3 سال پایانی عمرش, یک بازنگری در طراحی پیرامون پنجره عقب دریافت کرد. هنوز هم می توان برخی از این خودرو ها را با دسته دنده عجیبشان که بر روی ستون فرمان قرار داشت, در خیابان ها دید.
Holden Monaro 1968
ساخت کشور استرالیا با حجم موتور 5736 سی سی V8 با حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت.
مونارو یک کوپه اسپورت چهار سرنشینه بود که مستقیما بر اساس سری HK سدان کینگزوود/بروگهام ساخته شد. بالاترین سطح مونارو , مدل GTS 327 بت هرست نام داشت که از یک موتور 5.7 لیتری استفاده می کرد.
Volvo 1225 1961
ساخت کشور سوئد با حجم موتور 1778 سی سی چهار سیلندر خطی با حداکثر سرعت 161 کیلومتر بر ساعت.
بالاترین گزینه پیشرانه در این سدان زمخت اما با قابلیت های بالا, یک موتور 100 اسب بخاری بود. 1225 عملکردی الهام بخش در رانندگی داشت و در سوئد با نام آمازون شناخته می شد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/30/%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d9%88-%d8%ac%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d8%b9%d8%b5%d8%b1-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%da%a9/
No comments:
Post a Comment