Monday, January 23, 2017

نگاهی جامع و گذرا به خودرو های کلاسیک دهه ی 70 تا 80 میلادی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/1369-5-2.jpg

خودرو های کلاسیک خانوادگی - بخش اول


در دهه 1960 مهندسان اروپایی و ژاپنی از آزادی عمل قابل توجهی برای خلق خودرو های کلاسیک و خانوادگی برخوردار بودند. خودرو سازان از سه فرمت رایج در محصالاتشان استفاده می کردند؛ موتور جلو همراه با سیستم دیفرانسیل جلو, موتور جلو با دیفرانسیل عقب و یا موتور عقب همراه با دیفرانسیل عقب. در زمینه ی طراحی نیز انعطاف پذیری زیادی وجود داشت؛ موضوعی که منجر به تولید انواع مختلفی از اتومبیل ها با ویژگی های منحصر به فرد شد.

Sunbeam rapier IV 1963

ساخت کشور انگلستان با حجم موتور 1592 سی سی چهار سیلندر خطی با حداکثر سرعت 148 کیلومتر بر ساعت.

این سدان دو در در سال 1955 با یک موتور 1390 سی سی معرفی شد, بر اساس هیلمن مینکس ساخته شده بود و با برخی موفقیت ها در مسابقات رالی , همچنان نام اسپرت سان بیم را زنده نگه داشت.

خودرو های کلاسیک

Hillman Minx/Hunter 1966

ساخت کشور انگلستان با حجم موتور 1725 سی سی چهار سیلندر خطی با حداکثر سرعت 148 کیلومتر بر ساعت.

گروه روتس از زیر مجموعه های کرایسلر این سدان خانوادگی سرسخت را تولید می کرد که عملکرد مناسبی را نیز داشت. ساخت این مدل در انگلستان به مدت ده سال ادامه داست و پس از آن, با عنوان پیکان برای دهه ها مهمان بازار ایران بود.

خودرو های کلاسیک

Lancia Flavia 1961

ساخت کشور ایتالیا با حجم موتور 1488 سی سی چهار سیلندر تخت با حداکثر سرعت 150 کیلومتر بر ساعت.

فلاویا دارای یک موتور تخت آلومینیومی و ترمز های دیسکی با کنترل دوگانه بود. در سال 1963, حجم پیشران تا 1.8 لیتر افزایش یافت و همچنین در سال 1965, سیستم سوخت رسانی آن انژکتوری شد.

خودرو های کلاسیک

Peugeot 404 1960

ساخت کشور فرانسه با حجم موتور 1618 سی سی چهار سیلندر خطی با حداکثر سرعت 135 کیلومتر بر ساعت.

میزان تولید این مدل برجسته ی خانوادگی به 3 میلیون دستگاه رسید. این خودرو ها که بسیار خوب مهندسی شده و دوام مناسبی داشتند, در سرتاسر دنیا مورد استقبال قرار گرفتند و هنوز هم در برخی از کشورها , نمونه هایی از آنها را می توان یافت.

خودرو های کلاسیک
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/23/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%da%a9-%d8%af%d9%87%d9%87-%db%8c-70-%d8%aa%d8%a7-80/

No comments:

Post a Comment