Sunday, January 22, 2017

معرفی پورشه 911R ( بخش دوم )

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/1.jpg

معرفی پورشه 911R


 

پورشه 911R نیز با الگوهای ویژه پورشه در بالای لبه های کناری بدنه ونوار های مسابقه ای به رنگ قرمز یا سبز همراه است . این نوار های رنگی به صورت استاندارد ارائه می شوند ، ولی مشتریانی که ظاهر استاندارد تر را ترجیح دهند ، می توانند آن هارا از لیست گزینه های انتخابی حذف کنند .

اسپویلر جمع شونده عقب ، مشابه مدل های کررا و یک دیفیوزر زیر بدنه مخصوص مدل های R  ، نیروی رو به پایین لازم را در سرعت های بالا ایجاد می کنند .

لوگو های پورشه در کنار بدنه خودرو و خطوط رنگی پیوسته به صورت سراسری، رابطه آن را با مدل گذشته نامدارش بیشتر نشان می دهد . همچنین تایر های پرفورمنس با ابعاد 245 میلی متر در جلو و 305 میبی متر در عقب ، وظیفه تماس با سطح جاده  را بر عهده دارند و بر روی چرخ های 20 اینچی آلومینیومی کشیده شده اند .

 

کابین


کابین 911R با درنظر گرفتن حال و هوای پیست مسابقه طراحی شده است . صندلی های عقب برداشته شده اند و این در حالی است که صندلی های جلو با فریم فیبر کربنی در پوششی از پارچه تارتان پیچیده شده اند ؛ مشخصه ای که سادآور مدل اولیه 911R است .

به منظور کاهش هرچه بیشتر وزن کلی خودرو ، پورشه دستگیره های در هارا با زبانه های سبک تر جایگزین کرده و هر دو سیستم کولر و رادیو را نیز کنار گذاشته است. همچنین غربیلک فرمان با پوشش سیاه رنگ ارائه شده و طرح های آلومینیومی و  نوار زرد رنگ موچود در GT3 RS   را از دست داده است .

سیستم اطلاعات و سرگرمی ،همینطور مجموعه ابزار ها  هر دو برای این مدل بازنگری شده اند . در این میان ، سیستم اطلاعات  و سرگرمی صاحب نمایش گری HUD   با پروفایل و نشان 911R شده است .

 

 

 

 

پیشرانه و مشخصات فنی


در حالی که زارش های اولیه از کاربرد پیشرانه 3/8 لیتری شش سیلندر تخت GT3   در 911R خبر می داد ، ولی پورشه تصمیم گرفت که از پیشرانه بزرگ تر 4 لیتری  GT3 RS  برای پیشرانه در این مدل استفاده کند .

در نتیجه ، خروجی سیستم پیشرانه 911R فرق چندانی با RS  نخواهد داشت . شاید بزرگترین تغییر در پیشرانه 911R نسبت به مدل های GT3 , GT3 RS  این است که موتور شش سیلندر با یک نسخه سفارشی از جعبه دنده  6 دنده دستی پورشه همراه است و امکان انتخاب گیر باکس اتوماتیک PDK  برای آن وجود ندارد . این خودرو با گیر باکس دستی اش ، تجربه رانندگی بسیبار خوبی برای کسی که در پشت فرمان آن نشسته است ایجاد می کند . با این  وجود ، زمان شتابگیری صفر تا صد آن برابر 3/7 ثانیه است که در سطحی پایین تر از مدل های GT3 , GT3 RS  مجهز بهجعبه دنده PDK  ، به ترتیب با زمان های 3/3 و 3/1 ثلنیه قرار میگیرند .

این در حالی است  که حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعت ، باعث می شود که 911R موقعیت بهتری نسبت به GT3 , GT3 RS   داشته باشند .

 

پورشه 911R خودرویی است که برای پیچ های تند ساخته شده اند .سیستم فرمان محور عقب ، موجب بهبود کنترل حرکت در پیچ ها و هندلینگ دقیق می شود و در عین حال ، سطح بالایی از پایداری را ایجاد میکند . این در حالی است که قفل دیفرانسیل مکانیکی در عقب ، موجب ایجاد حداکثر کشش ممکن می شود .

 

کسانی که به مصرف سوخت در چنین خودروهایی نیز اهمیت می دهند ، بهتر است بدانند که R   با مصرف 3/13 لیتر در هر 100 کیلومتر شرایط اقتصادی تری نسبت به GT3  دارد .

تعویض دنده ها به شکل سنتی با استفاده از یک دسته دنده کوچک ویژه  R  و پدال کلاچ صورت می گیرد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/22/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%b4%d9%87-911r-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d8%af%d9%88%d9%85/

No comments:

Post a Comment