Wednesday, January 25, 2017

فرش های تاریخی مطرح در دنیا

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/Untitled-9.jpg

KHAMSEH


[caption id="attachment_2284" align="alignright" width="205"]کتیبه فرش کتیبه در دنیا[/caption]

پیچیدگی  جالب در بافت، ترکیبی از رنگ ها و نقاشی از این پوشش اسب واقعا منحصر به فرد در دنیا است .یک هشدار در کتیبه، که می گوید که هر کس اقدام به سرقت این پوشش اسب کند به شدت مجازات خواهد شد، دیده می­شود.

سن: در حدود 1870

رنگ­ها: قرمز، بنفش کم رنگ، آبی آسمانی، آبی تیره، زرد روشن، سبز زمردی، قهوه­ای مشکی، عاج هشت رنگ

تعداد گره: 16 H x 18 V = 288 KPSI

وضعیت: برخی از مناطق  دچار  ساییدگی و پارگی شده است، و در هر دوانتها ناقص به پایان رسیده است.

 

BAYBURT | ERZURUM


[caption id="attachment_2285" align="alignleft" width="203"]محراب محرابی خاص در دنیا[/caption]

این kizilbas  بر اساس ویژگی­های یک الگوی خاص و ترسیم چهره یک انسان بافته شده است. قبایل آناتولی Kızılbaş امروز متعلق به شاخه ای از علویان است.که  در باور خود، آنها ایده ها و فلسفه های مذهبی مخلوط را به یک جهان بینی جدید با نفوذ عمده ای از تصوف و شمنیسم می­­دانند.

درخت جهان یا درخت زندگی از محرابی پر از قلاب و پایانی در یک لوزی با تصویر چهره انسان مطرح می شود. لوزی که به وضوح تقسیم به یک پوشش سرشده است که سنگ نماز و تصویر چهره انسان را نشان می­دهد.در این لحظه از آغاز فریضه ستایش، کف دست اشاره به تشریفات آیین پرستش دارد ( همانند حالت دست در هنگام دعا کردن). این تصویر می تواند به برکت آب فرقه، که در قرن 19 هنوز هم در میان Kızılbaş به آن اعتقاد داشتند اشاره کند. شکل در مرکز بالایی درنتیجه این بحث می­تواند به قطره آب اشاره داشته باشد.

که از ویژگی های مطرح این فرش در تمام دنیا است.

سن: قرن 19

اندازه: 179 * 123سانتی­متر

رنگ­ها: قرمز، قرمز روشن، آبی، آبی تیره، زرد، سفید، سبز، سبز تیره، قهوه­ای،قهوه­ای مایل به قرمز، بنفش

وضعیت:کامل ، نشانه های از استفاده وجود دارد

 

KUBA


[caption id="attachment_2287" align="alignleft" width="253"]کوبا کوبا[/caption]

این کوبای غیر عادی تخیل زنده بافنده که  توجه خاصی  به جزئیات در طراحی داشته است را نشان می­دهد. حاشیه اصلی یک رندر واقع بینانه از گل درخت مو را نشان می دهد ، در حالی که مرکز تحت تاثیر با آرایش هندسی و طراحی آن قرار دارد.خطوط تراز سفید رنگ، زمینه را  مانند کاشی و اشکال شش ضلعی پوشش می­دهند.  شش ضلعی کوچکتر با یک درخت نقوش زندگی در طرح جاسازی شده است.

این کوبا ترکیبی از یک طراحی هندسی سخت با یک تصویر گل­دار است و در نتیجه نمونه برجسته ای از چگونگی جذاب ترکیب عناصر متضاد می تواند باشد.این فرش از Schürmann در اواخر سال 1970 خریداری شد و تا سال گذشته متعلق به بخشی از یک مجموعه خصوصی بوده است.

سن: اواسط قرن نوزدهم

اندازه: 100 * 118 سانتی­متر

وضعیت: عالی

 

TÜLÜ


[caption id="attachment_2288" align="alignright" width="300"]تولو تولو[/caption]

در بسیاری از فرهنگ­ها در دنیا پیچیدگی قالی، پرزهای آن تقلیدی از اثر گرمایی پوست حیوانات می­باشد. تولو نسخه آناتولی از یک فرش گرم است. پشم الیاف بلندی که حتی ممکن است تابیده نشود، به پایه بافت با چندین ردیف که در بین آن هست، درج می­شود. عایق هوایی در بین ردیف های فردی پرزها قرار می­گیرد.

این تولو نادر یک رنگ قرمز روشن، محراب سه لایه و شماتیک مرتب درخت زرد و قرمز از نقوش زندگی به تصویر می کشد. درجه بالایی از انتزاع را در گل و نقوش معماری و آرایش هیجان انگیز خود را در یک نیمه شب، زمینه آبی این فرش را شبیه به یک نقاشی مذهبی مدرن کرده است.

سن: اواخر قرن نوزدهم

اندازه: 117 * 126 سانتی­متر

رنگ: رنگ­های طبیعی

وضعیت: دوخته شده بر روی یک پشتوانه کتان
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/26/%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d8%ae%d8%a7%d8%b5-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7/

No comments:

Post a Comment