Monday, January 30, 2017

طراحی آشپزخانه به سبک جدید 2017

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/sh-4.jpg

آشپزخانه رويايي خود رو با به روز ترين ترفندهاي ٢٠١٧ خلق كنيد
قسمت دوم


پیرو بخش اول آشپزخانه رویایی یعنی بافت صنعتی به مطالعه ی مبحث کلاسیک-مدرن و کمی و کاستی های آن می پردازیم.

٢)كلاسيك-مدرن
آشپزخانه هاي زيبا و تكان دهنده ،از جمله فضاهايي هستند كه هميشه جذاب و دوست داشتني به نظر مي آيند و هيچ وقت از مد خارج نميشوند ، چه با امكانات ساده و قديمي پر شوند و چه با وسايلِ (هاي-تك ) و پيشرفته ديجيتالي چيده بشوند .محبوبيت بسيار زياد اين فضاهاي خاص از آن جهت است كه با هر گونه بودجه و هزينه اي قابل تنظيم است و نياز به لوكس بودن تمامي اجزاي آن نيست تا متفاوت به نظر بيايند بلكه به راحتي با تغييراتي به سزا و موثر ميتوان نمايي به روز به محيط بخشيد.

الف) مدرن تر عمل كنيد

چوب هاي ساده و رنگ هاي ارام از جمله بهترين انتخاب ها براي تبديل يك كابينت قديمي و از مد خارج شده به كابينت هايي مدرن و جذاب است.از چوب هاي پر نقش و گره مثل چوب گردو در تركيب با چوب بلوط دوري كنيد و در عوض از پالت هاي رنگي مثل آبي و يا سايه هايي از طرح و نقوش سنگها استقاده كنيد.به ياد داشته باشيد كه رنگ ها به راحتي توانايي تغيير جو و فضا را دارند و از جمله مهم ترين عناصر در نور محيط هستند.هميشه سراغ رنگ هايي برويد كه در روز بسيار تازه و پر انرژي به نظر بيايند و در شب فضايي گرم و محيطي دوست داشتني براي شما و خوانوادتان را فراهم كند.

ب) ظاهر را تاثير گذار انتخاب كنيد

ظاهر اجزا و آنچه در نگاه اول ديده ميشوند را هيچ وقت دست كم نگيريد. فرقي نميكند ، چه چوب طبيعي را براي آشپز خانه خود انتخاب كنيد و چه به دنبال محدود بودن بودجه به دنبال روكش هايي مصنوعي با طرح چوب باشيد، هر دو با اين اختلاف بسيار زياد دروني، اما از بيرون به يك اندازه حائز اهميت هستند.نمايي كه چوب طبيعي دارد و يا پرداختي كه ميتوان براي روكش هاي مصنوعي ايجاد كرد، هر دو خبر از تاثير گذاري ظاهري عناصر ميدهد. گاهي اوقات با در نظر گرفتن جزئيات روستيك و سنتي هم ميتوان به همين اندازه زيبايي را علني كرد.

ج)ورقه هاي سبك را جايگزين كنيد

ورقه ها و پروفايل هايي كه براي طراحي كابينت و محيط آشپز خانه خود انتخاب ميكنيد بايد نازك و سبك باشند، ضخامت ١٠ ميليمتري از بهترين گزينه ها براي ايجاد مقطع هاي متفاوت و لبه هاي مناسبي است. كامپوزيت هايي كه جديدا. توليد شدند از جمله بهترين انتخاب ها هستند يا مثلا ميتوان از ورقه هاي استيل ضد زنگ در طراحي كلي محيط استفاده كرد

د)وسايل مورد نياز خود را انتخاب كنيد

آشپز هاي محدودي هستند كه نقطه اي كانوني در آشپز خانه خود انتخاب ميكنند و گرماي محيط رو معطوف همان نقطه ميكنند.شما هم هميتوانيد همين كار را انجام دهيد، رنگي معمولي را انتخاب كنيد تا بارنگ سفيد و يا طوسي كنتراست خوبي داشته باشد و يا در نقاطي خاص صفحات استيل را قرار دهيد تا نقطه عطف آشپزخانه خود را نمايان كنيد.بقيه وسايل غير ضروري را از جلوي چشم دور كنيد .

آشپزخانه

ه)بيشتر ذخيره كنيد

فضاي مشخصي در آشپزخانه را به ذخيره كردن مواد خوراكي و مواد لازم آشپزي و يا وسايل و ابزارآلات پخت و پز خود اختصاص دهيد.سعي كنيد تضاد خوبي بين فضاي داخلي و فضاي خارجي خود براي ايجاد محيطي مدرن تر ايجاد كنيد.از چوب هاي مسن براي گرمابخشي بيشتر آشپزخانه خود انتخاب كنيد.

و)چشم نواز تر چيدمان كنيد

نشيمن هايي از تناليته قرمز درست در وسط آشپزخانه از بهترين گزينه ها براي ايجاد پالت رنگي متناسب و گردش چشم در محيطي دوست داشتني است. ايجاد جزيره در وسط آشپز خانه و دكور كردن نور پردازي هاي مدرن در بالاي جزيره حس و حالي خاص به آشپزخانه شما خواهد بخشيد.

آشپزخانه
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/30/%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d8%a8%da%a9-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-2017/

No comments:

Post a Comment