Thursday, January 26, 2017

آشنایی با مدارک رسمی مایکروسافت MCP

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/Untitled-1-3.jpg

آشنایی مختصر و مفیدی با مدارک رسمی مایکروسافت MCP


مدارک رسمی مایکروسافت اختصارا MCP نامیده شده و اختصار یا فته عبارت زیر است

MICROSOFT CERTIFIED ROFESSIONAL

این مدارک ,  طی امتحانات استانداردی که در همه نقاط جهان به یک شیوه برگزار می شود, به افرادی که در بکارگیری یا پیاده کردن یکی از محصولات یا فناوری های مایکروسافت مهارت کافی کسب کرده اند داده می شود. کسب این مدارک نشان دهنده ی آن است که دارنده مدرک می تواند به بعضی از اطلاعات فنی موجود در سایت مایکروسافت دسترسی مستقیم داشته باشد, همچنین مایکروسافت دارندگان این مدرک را به کنفرانس ها و سمینار های فنی خود دعوت می کند و مجله ای را هم مخصوص این افراد منتشر می کند.

حجره نما به بررسی تک تک این مدارک می پردازد.

مدرک MCSA

این مدرک به افرادی داده می شود که در زمینه مدیریت شبکه و محیط های سیستمی مبتنی بر سیستم عامل های ویندوز, مهارت کافی داشته باشند. پس برای کسب آن باید از توانایی های مدیریت این سیستم عامل و مدیریت شبکه با استفاده از آن برخوردار بود. کسی که نامزد دریافت این مدرک می شود و برای دریافت آن در آزمون شرکت می کند , باید 6 تا 12 ماه تجربه پیاده کردن و هم چنین مدیریت کردن یک سیستم عامل بر روی شبکه و مدیریت یم سیستم عامل بر روی کامپیوتر شخصی و یا پیاده کردن و مدیریت یک سیستم عامل بر روی شبکه هایی با بیش از 200 کاربر را داشته باشد.

مدرک MCSE

افرادی که به تحلیل نیاز های یک طرح تجاری و طراحی و پیاده کردن یک زیر ساخت مبتنی بر محصولات وسیستم عامل های مایکروسافت می پردازند و بر این اساس راه حل هایی را به کارفرمایان ارائه می دهند, مدرک MCSE را بع عنوان تایید توانایی هایشان اخذ می کنند. در واقع این مدرک برای مهندسان سیستم , مهندسان پشتیبان فنی, تحلیل گران سیستم و تحلیل گران شبکه مناسب است.

لازم به ذکر است که این مدرک یکی از پر طرفدار ترین مدارک رسمی مایکروسافت به حساب می آید و کسی که برای دریافت این مدرک اقدام می کند, باید دست کم تجربه ای یک ساله در پیاده کردن و مدیریت یک سیستم عامل تحت شبکه  با 2000 کاربر و در 5 نقطه فیزیکی داشته باشد. علاوه بر آن نامزد دریافت MCSE باید دست کم یک سال تجربه در زمینه پیاده کردن و مدیریت سیستم عامل بر روی کامپیوتر شخصی و طراحی زیر ساخت شبکه داشته باشد.

مدرک MCDBA

این مدرک به مدیران پایگاه داده های SQL اختصاص دارد که به طراحی پیاده سازی و مدیریت این کار در سرور مشغولند. در حال حاضر این مدرک روی SQL SERVER 2000 ارائه می شود.

مدرک MCT

دارندگان این مدرک استادانی هستند که از سوی مایکروسافت برای تدریس و آموزش دوره های مایکروسافت تایید شده اند. برای دریافت این مدرک باید یکی دیگر از مدارک MCP را داشت. و داشتن این مدرک به تنهایی کافی نیست. باید با تکیه بر آن مدرک دیگر باشد تا بتوان امکان تدریس مدارک مایکروسافت ممکن شود.

مدرک MCAD

MCAD مدرکی است برای کسانی که از فناوری های مایکروسافت برای توسعه و نگهداری برنامه های کاربردی و برنامه های تحت وب و سرویس های داده ای استفاده می کنند. افرادی که به XML و NET تسلط دارند و از آنها برای ارائه برنامه های مختلف استفاده می کنند.

کسانی که برای دریافت این مدرک نامزد می شوند , باید یک یا دو سال تجربه در این زمینه داشته باشند. برنامه نویسان و تحلیلگران برنامه و تولید کنندگان نرم افزار می توانند برای کسب این مدرک اقدام کنند.

مدرک MCSD

دارنگان این مدرک افرادی هستند که با علم بر فناوری ها , سیستم های عامل و معماری ویندوز , راهکار های مناسبی را برای صاحبان صنایع و تجارت طراحی کرده و توسعه می دهند. برای اخذ این مدرک , دست کم دو سال تجربه کاری در حوزه مربوط مورد نیاز است. داشتن این مدرک را به مهندسان نرم افزار و تولید کنندگان برنامه های کاربردی و مشاوران فنی توصیه می کنیم.

مدرک MOS

این مدرک به کسانی داده می شود که در کار با برنامه های آفیس مهارت کافی داشته باشند. از آنجا که مجموعه آفیس در بیش از 100 کشور و به 18 زبان در اختیار کاربران قرار میگیرد, می توان آن را فراگیر ترین مدارک رسمی مایکروسافت دانست. بد نیست بدانید که ماهانه 32 هزار نفر در سراسر دنیا این مدرک را دریافت می کنند.

مدرک MOSMI

این مدرک به کسانی داده می شود که برای تدریس بخش های مختلف OFFICE مهارت کافی داشته باشند. جهت دریافت این مدرک باید دست کم 2 سال تجربه تدریس در این زمینه را داشته باشید.

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/26/%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d8%b1%d8%b3%d9%85%db%8c-%d9%85%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa/

No comments:

Post a Comment