https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/photo_2017-01-16_07-13-36.jpg
هیولایی در بین خودرو های آفرود - بخش دوم
پس از بررسی کلی و همچنین طراحی خارجی رپتور در بخش اول به نقدی پیرامون پارامتر های دیگر این خودرو در این بخش می پردازیم.
کابین خودرو
طرح کابین رپتور تقریبا مشابه نسخه استاندارد F150 است , با این تفاوت که مواد و متریال مرغوب تری در بخش های گوناگون آن به کار رفته و در عین حال , به برخی از جزئیات انحصاری نیز مجهز شده است. در میان کنسول یک قاب بسیار پهن نصب شده که در روی آن ادوات و ابزار هایی همچون سامانه اطلاعات – سرگرمی , کنترلر های تهویه مطبوع , سیستم صوتی و ... جای گرفته اند. در یک جمع بندی کلی , کابین رپتور از بسیاری از خودرو های سواری نیز به مراتب لوکس تر و مجهز تر است و کاملا در راستای رضایت خطر مردمان مشکل پسند آمریکای شمالی ساخته و پرداخته شده است.
یک کتونل میانی پهن نیز بین راننده و سرنشین جلو فاصله می اندازد که در سمت راست آن دو عدد جالیوانی بزرگ تعبیه شده است. فضای موجود در این کابین برای چهار بزرگسالکفایت می کند و در مدل SUPERCREW به سبب طول بیشتر, این فضا افزایش هم کی یابد.
صندلی های رپتور از راحتی و زیبایی خاصی برخوردارند و ساپورت های جانبی در آنها با نوار سفید رنگی آراسته و تزیین شده است. بر روی این نوار های سفید رنگ نام رپتور با حروف لاتین درج شده است.
[caption id="attachment_1265" align="aligncenter" width="421"]

پیشرانه و مشخصات فنی خودرو
رپتور 2017 از زمره نخستین خودرو های فورد است که از پیشرانه ی کاملا جدید 3.5 لیتری اکوبوست بهره می برد. این پیشرانه که نسل دوم این سری محسوب می شود از نیروی بیشتر و کارایی به نسبت بهتری به پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری که سابقا در نسل پیشین رپتور به کار می رفت , برخوردار است. توان این پیشرانه معادل 411 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 588 نیوتون متر است. در کل, امکان رانندگی در شش حالت مجزا در رپتور وجود دارد از جمله : NORMAL, STREET, WEATHER, MUD AND SAND, BAJA و ROCK .
[caption id="attachment_1261" align="aligncenter" width="300"]

برای کارایی و استقامت بهتر در مسیر های سخت و ناهموار , در سیستم تعلیق رپتور یک مسیر فرعی ( BY PASS ) ضخیم داخلی تعبیه شده است. افشانه های نصب شده در سیستم تعلیق جلو و عقب این خودرو می تواند بین 2.5 تا 3 اینچ فضای مانور را برای بازی فنربندی آن ایجاد کنند , عملی که در هنگام تردد در مسیر های صعب العبور و کوهستانی سخت کار ساز است.
وظیفه انتقال نیرو در این پیشرانه را یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک عهده دار است, گیربکسی که به اشتراک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه و تکوین یافته و در خودرو های دیگری همچون شورولت کامارو ZL1 هم به کار می رود
در هنگام گزینش حالت BAJA در این خودرو , سامانه چهار چرخ متحرک آن آماده شده و سیستم ضد لغزش پیشرفته آن نیز کمتر در امر رانندگی دخالت می کند و در همان حال , پسخ پدال گاز نیز افزایش می یابد . از طرفی , گیربکس هم تعویض های سریعتری اعمال نموده و در راستای دستیابی به حداکثر توان پیشرانه , مدت زمان تعویض را طولانی تر می کند.
[caption id="attachment_1260" align="alignnone" width="589"]

مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/21/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%81%d9%86%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-ford-150-raptor-%d9%87%db%8c%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%af/
No comments:
Post a Comment