Monday, January 23, 2017

«نابودگر» استون مارتین ولکان 2016 ( قسمت پایانی)

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/ولکان.jpg

پیشرانه و مشخصات فنی ولکان


[caption id="attachment_1705" align="alignright" width="471"]نابودگر نابودگر[/caption]

استون مارتین ولکان 2016 از پیشرانه ای 12 سیلندر بهره می برد . پیشرانه ای که سیلندر ها ی آن V  شکل بوده و حجم آن در مقایسه با نسل قبل یعنی ونتیج GT  از 5/9 به 7 لیتر رسیده است .

این تغییر در حجم پیشرانه باعث شده تا توان خروجی پیشرانه به رقمی بیش از 800 اسب بخار برسد . اما هنوز شرکت استون مارتین عدد و رقم رسمس آن را از توان خروجی و گشتاور ولکان اعلام نکرده است .

از تغییرات دیگر این پیشرانه نباید چشم پوشی کرد . در واقع باید پیشرانه استون مارتین ولکان را کاملا جدید دانست زیرا در آن از پیستون ، سیلندرها ، سر سیلندر ها ، میل لنگ  و قطعات بسیاری به روز رسانی شده اند .

یکی از دلایل بلند بودن بیش از اندازه کاپوت استون مارتین ولکان محل قرار گیری پیشرانه است . پیشرانه این خودرو اگرچه در جلو خودرو واقع شده ، اما مهندسین استون مارتین به منظور تقسیم وزن بهتر این پیشرانه را پشت محور جلو انتقال داده اند .

یکی از برجستگی های استون مارتین ولکان سیستم خروج دود های حاصل از احتراق یا همان اگزوز آن است . اگزوز های این خودرو از آلیاژ بسیار منحصر به فرد ماده ای به نام اینکونل و تیتانیوم ساخته اند .

اینکونل خود از ترکیب نیکل و کروم به وجود می آید و برابر اکسیداسون و خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد .

مهندسین استون مارتین خروجی های اگزوز را به کناره های خودرو انتقال داده اند تا علاوه بر کاهش وزن بیشتر ، از اختلال در دیفیوزر عقب نیز جلوگیری کنند .

وظیفه انتقال قدرت سرسام آور پیشرانه ولکان به چرخ های عقب را جعبه دنده ای 6 سرعته بر عهده دارد . این جعبه دنده همانند خودرو های فرمول یک سکوئنشال بوده و Xtrac  نام دارد .

جعبه دنده ای که در کسری از ثانیه خودرو را از جای خود به سمت جلو پرتاب می کند و به لطف بدنه تماما آلومینیومی وزن آن از 70 کیلوگرم بیشتر نمی شود .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/23/%d9%88%d9%84%da%a9%d8%a7%d9%86-2016-%d9%86%d8%a7%d8%a8%d9%88%d8%af%da%af%d8%b1-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c%d9%86-%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-3/

No comments:

Post a Comment