Tuesday, January 24, 2017

شستن فرش ( قسمت دوم )

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/خشک-کردن-فرش.jpg
بعد از این مرحله محلول شامپوی باقی مانده در روی سطح فرش را به وسیله برس و یا هر وسیله مناسب دیگر جمع آوری نموده و آن گاه پرزهای فرش را در جهت خواب آن ها بگردانید.

[caption id="attachment_1944" align="alignright" width="300"]شستن فرش شستن فرش[/caption]

بعد از شستن فرش سعی کنید آن را در مقابل نور آفتاب و در جای خشک و تمیز یا بر روی دار بست های مخصوص پهن  کنید .  اگر فرش روی داربست پهن  باشد بسیار بهتر است زیرا در این حالت هوا به راحتی از بین الیاف فرش رد و بدل می شود و به هیچ وجه رطوبتی در آن باقی نمیماند .

از آویزان کردن فرش و قرار داد در کنار شومینه و بخاری و لوازم گرمایشی خودداری کنید زیرا حرارت دائمی روغن موجود در الیاف را میخشکاند و درخشندگی و شادابی فرش از بین می رود .

در ضمن توجه داشته باشید اگر فرش جلوی آفتاب سوزنده پهن شود رنگ اصلیش را از دست می دهد و در بعضی مواقع به الیاف فرش آسیب وارد می شود .

بعد از خشک شدن کامل فرش آن را به جای اصلی خود منتقل کنید و پهن کنید توجه داشته باشید که فرش کاملا خشک و بدون رطوبت باشد چون بهمرور باعث پوسیدگی می شود .




نکات حائز اهمیت شست و شوی فرش :


قبل از شستن فرش باید به خوبی گرد و خاک دا از روی آن پاک کرد درصورتی که فرش را تکان نداده شستشو دهید گرد و خاک موجود در جسم فرش هنگام آغشته شدن با آب به صورت گل و سیمان چسبیده ای در می آید و عمل شستشو را مشکل می کند.  این کار در موسسات قالی شویی توسط دستگاه های مکانیکی انجام می شود که در خانه می توان از چوب و یا نی ها ی بزرگ استفاده کرد .

[caption id="attachment_1945" align="alignleft" width="300"]شستن فرش شستن فرش[/caption]

هیچ گاه برای شستشوی قالیچه های کوچک و پادری های دست بافت از ماشین های رخت شوئی که مکانیسم آن ها فقط برای شستشوی پارچه و بافت های ماشینی تنظیم شده است استفاده نکنید چون درجه حررات آب داخل ماشین، میزان لرزش دستگاه و ترکیبات شیمیائی مواد پاک کننده ای که در ماشین های رختشوئی به کار می برند برای الیاف و گره های فرش مناسب نیستند.
اگر فرش شما نیاز به رفو و تعمیرات دارد ابتدا آن را بشویید و سچس به رفو اقدام کنید زیرا این امر علاوه بر تضمین بهداشت کارگر ، تار و پود و تشخیص محجل گره ها را نیز آسان تر می کند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/24/%d8%b4%d8%b3%d8%aa%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d8%af%d9%88%d9%85/

No comments:

Post a Comment