https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/1955-Mercedes-Benz-W196-F1-Racer.jpg
خودرو های کلاسیک مسابقه ای موتور وسط و موتور عقب - بخش اول
در دهه 1960, بسیاری از خودرو سازان دریافتند که محل نصب موتورها از جلو به موقعیت عقب یا وسط می تواند سود قابل توجهی برای آن ها داشته باشد. توزیع بهتر وزن خودرو تنها یکی از مزیت های این تغییر به شمار می رفت. برند هایی که از این تنظیمات جدید در مدل های مسابقه ای خود استفاده کردند, خیلی زود نتیجه کار خود را, که هندلینگ و عملکرد بهتر بود , در پیست مشاهده کردند.
Maserati Tipo61 “Birdcage” 1959
ساخت کشور ایتالیا با حجم موتور 2890 سی سی چهار سیلندر خطی با حداکثر سرعت 285 کیلومتر بر ساعت.
این خورو دارای شاسی لوله ای پیچیده بوده و از این جهت به عنوان "قفس پرنده" شناخته می شد. تیپو 61 در فاصله سال های 1959 تا 1961 در مسابقات استقامتی مختلفی چون لمان حاضر بود.
Ford GT40 MKII 1966
ساخت کشور آمریکا با حجم موتور 6997 سی سی V8 با حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعت.
GT40 تنها دو سال پس از معرفی اش, در سال 1964 ارتقا پیدا کرد. در نتیجه این خودرو توانست در مسابقات 24 ساعته لمان فرانسه در سال 1966 برنده از زمین خارج شود.
Simca Abarth GT 1962
ساخت کشور فرانسه-ایتالیا با حجم موتور 1288 سی سی چهار سیلندر خطی با حداکثر سرعت 230 کیلومتر بر ساعت.
شرکت تیونینگ ایتالیایی آبارث از یک موتور جدید 1300 سی سی در مدل فرانسوی سیمکا 1000 استفاده کرد و آن را به یک قهرمان مسابقه در سال های 1962 تا 1963 بدل نمود.
Lola T70 1965
ساخت کشور انگلستان با حجم موتور 4736-5735 V8 با حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعت.
T70 که در سرزمین مادری خود یعنی بریتانیا و همینطور سراسر آتلانتیک به موفقیت های بی شماری در مسابقات دست یافت, از پیشرانه های V8 فورد یا شورولت برای رقابت بهره می برد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/24/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%da%a9-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d9%87-%d8%a7%db%8c/
No comments:
Post a Comment