Monday, January 23, 2017

متد های حرفه ای در طراحی دکوراسیون و چیدمان مبلمان منزل - بخش دوم

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/bold-red-elegant-grey-and-whimsical-white-interior-designs-for-you-2.jpg

چیدمان حرفه ای مبلمان - بخش دوم


این مقاله را پیرو مقاله نخست در خصوص چیدمان مبلمان به بررسی این موضوع, از جوانب متنوع تری می پردازیم.

اصل تقارن

برای اتاق های رسمی بهترین شکل چیدمان, چیدمانی است که اصل تقارن در آن رعایت شده باشد. این نوع چیدمان در واقع عملکرد اتاق را تا درصد زیادی ارتقا می دهد. این در حالی است که چیدمان نامتقارن احساسی بس غیر رسمی به اتاق می دهد.

مبلمان

ترافیک

به جریان رفت وآمد و عبور و مرور ها در اتاق ها توجه کنید. دقت کنید که در صورت امکان این مسیر ها را با اسباب بزرگ و مبلمان مسدود نکنید. این مسیر های عبور و مرور معمولا مسیر بین در هاست. اجازه دهید این مسیر ها حداقل در عرض تا 1.20 متر خالی از قطعات بزرگ باشد.

در چیدمان سعی شود مسیر هدایت ترافیک به سمت جایگاه نشستن مبلمان و نشیمن باشد نه وسط آن. اگر این ترافیک به سمت وسط اتاق هدایت و تقسیم می شود بهتر این است که به دو فضای بزرگ منتهی شود تا یک فضای بزرگ. این فضا ها, فضاهایی ست که شما باید طراحی کنید.

مبلمان

تنوع اجزا

اندازه مبلمان باید با هم تفاوت داشته باشد, در واقع باید به گونه ای باشد که وقتی به اتاق می نگرید چشمتان هنگام نظارت وبررسی بالا و چایین برود. با قرار دادن یک آیتم مبلمانی بلند در یک طرف و قطعه ای کوچک در طرف دیگر و یا قطعات متوسط در اطراف و یا وسط بسته به سلیقه ی خود این تعادل را برقرار کنید. و یا می توانید از یک اثر هنری , تابلو, گلدان ها به همراه گیاهان آپارتمانی و مجسمه نیز برای نمایش این تنوع و توازن بهره گیرید. توجه فرمایید که وسایل هم اندازه را ترجیحا کنار هم قرار ندهید.

مبلمان

تضاد اجزا (کنتراست)

برای ایجاد کنتراستی مناسب خطوط منحنی و صاف را با هم ترکیب کنید. برای مثال اگر مبلمان شما مدرن و خطی است آنها را می توانید برای ایجاد کنتراست دور یک میز گرد بچینید. یا بلعکس اگر مبلمانتان منحنی شکل است آن ها را با اسباب گوشه دار ست کنید. با همین الگوریتم ذهنی ادامه دهید و برای قطعات دیگر و نحوه ی چیدمان آنها تصمیم بگیرید. مثلا صندلی های پایه بلند و میزهای معمولی و همینطور صندلی معمولی را با میز های پایه دار ست کنید.

مبلمان مبلمان

توجه به سهولت استفاده

میزتان را به گونه ای بچینید که استفاده از آن فرد را پشیمان نکند و بتوان به را حتی از همه ی صندلی ها استفاده کرد. نکته ی دیگر که می توان مثال زد قرار دادن آباژور در کنار میز مطالعه یا قرار دادن چراغ خواب کنار تخت است. فاصله میز عسلی ها نه باید از مبلمان آن قدری زیاد باشد که به سختی به آن دسترسی پیدا کرد نه آنقدر کم که نتوان پا ها را پشت آن قرار داد. فاصله توصیه شده 35 تا 45 سانتی متر است.

مبلمان

چرخش

میزان فواصل اسباب و لوازم منزل از هم باید طبق اصولی خاص باشد مثلا در فضای پذیرایی حداقل باید 120 سانتی متر بین هر یک از لبه های میز با نزدیک ترین دیوار ها و یا مبلمان و یا قطعات آن فاصله باشد.ولی خوب اگر به هر دلیلی رفت و آمد از پشت صندلی ها انجام نمی پذیرد این فاصله تا 80 سانتی متر هم کفایت می کند.

در اتاق خواب حداقل نیم متر بین تخت با میز کناری تخت یا دیوار باید فاصله قرار داد و اقل کم یک متر بین تخت و دربی که کنار آن باز و بسته می شود باید فاصله انداخت.

مبلمان مبلمان

نقشه کشی پیش از اجرا

پیش از اجرای هر گونه دکوراسیون داخلی و قبل از آوردن مبلمان و اسباب به فضای مورد نظر, طرح خود را با رعایت متراژ اتاق و ابعاد مبلمان و وسایلی که می خواهیم بیاوریم روی کاغذ رسم کنید. محل درب ها, پنجره ها, بخاری یا شومینه, پریز های برق و همه المان های کلیدی را روی نقشه ی خود مشخص کنید؛ این کار را همچنین می توان روی برنامه های آنلاین موجود انجام داد. ترسیم نقشه به این نحو هم کار را ساده تر می کند هم دقیق تر علاوه بر این ها کاری سرگرم کننده است.

مبلمان
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/23/%d9%85%d8%aa%d8%af-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%88-%da%86%db%8c%d8%af/

No comments:

Post a Comment