Tuesday, January 31, 2017

ویژگی های فرش دستبافت ایران ( بخش دوم )

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/farsh7.jpg

 فرش دستبافت ایران


 

[caption id="attachment_3084" align="alignright" width="300"]فرش ایرانی فرش ایرانی[/caption]

ویژای آنچه در پی می آید ، بخش دوم اشاراتی کوتاه به برخی مزیت های فرش دست بافت ایران است :

 
  • وجود نیروی کار ماهر در هنر – صنعت فرش دست بافت


حرفه متعددی در امر تولید فرش دستبافت دخالت دارند که شاخص ترین آن ها عبارت اند از : طراح ، نقشه کش ، رنگرز ، ریسنده ، چله کش ، بافنده ، رفوگر ، که بهترین های این حرفه را در ایران مشغول به کارند و هنوز خانواده های فراوانی را می توان یافت که به صورت اجدادی به این امور مبادرت می ورزند .

 
  • نیاز به حداقل سرمایه گذاری


برای ایجاد اشتغال و دارا بود ن سهم بالای ارزش افزوده تولید فرش دستبافت اشتغالی کم هزینه و بی نیاز از سرما یه گذاری هنگفت به شمار می آید ، چنانکه با بر پا کردن دار قالی بافی و تامین مواد اولیه کافی قابل تداوم است و پس از اتمام کار ارزش افزوده ی چشم گیری نصیب تولید کننده می شود .

 
  • وجود نشان تجاری فرش دست بافت ایران در بازار جهانی


فرش دستبافت برای بسیاری از بازار های هدف با نام ایران عجین شده اند . افزون بر شهرت کلی فرش ایران ، برخی تولید کنندگان بر سابقه این محصول مانند « شرکت سهامی فرش ایران »  با سابقه ای بیش از هفتاد سال خود صاحب برندی معتبر در بازار های جهانی شده اند .

 
  • تعدد و تنوع روش های بافت ، رفو و مرمت


سبک های گونا گون  بافت در ایران هم اکنون بافت را در شرایط گوناگون از جمله در سفر برای عشایر فراهم کرده است و هم کاربری های متنوعی برای فرش به ارمغان آورده است .

از سوی دیگر ، تبحر و تنوع در شیوه مرمت و رفو نیز مزیت ویژه ای است که خود موجب می شود کشور های خریدار فرش دستباف نیازمند کشور های تولید کننده باشند .

 
  • امکان تولید فرش های بسیار بزرگ


بزرگنرین فرش های دستبافت دنیا به دست ایرانیان تولید شده است . بزرگترین فرش جهان به مساحت 6 عزار متر مربع توسط شرکت سهامی فرش ایران تولید شده و اکنون مسجد شیخ زائد آل نهیان در ابوظبی ( امارات متحده عربی ) را مفروش کرده است .

فرش بزرگ دیگری به مساحت 4500 هزار متر مربع باز هم توسط شرکت سهامی فرش ایران تولید شده و مسجد اعظم سلطان قابوس در مسقط ( عمان ) را مفروش کرده است .

همچنین فرش 2400 متر مربعی دیگری توسط شرکتی سهامی فرش گره در ایران تولید شده و در مسجد محمد الامین گسترده شده است .

 

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/01/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d8%af%d9%88%d9%85/

No comments:

Post a Comment