Sunday, January 29, 2017

باغچه خانه و 10 کار مهم برای آن قبل از بهار

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/Garden-1.jpg
مهم ترین کار برای باغچه خانه پس از فصل پاییز جمع آوری برگ ها می باشد. برخی از کارها باید پیش از فصل زمستان انجام گیرد و گل کاری در فصل بهار در روز های نسبتا گرم انجام گیرد. در اینجا به برخی از نکاتی که باید برای باغچه خانه پیش از سفید پوش شدن باغچه توسط بارش برف انجام دهید، می پردازیم.

1-باغچه سبزیجات و صیفی جات خود را تمیز کنید



محصولات باقی مانده از سبزیجات را از باغچه خانه خود پاک کنید.  در آخر فصل مواد خوراکی دارای هاگ هایی می باشند که تا آخر زمستان در آنجا باقی می مانند. سبزیجات را در آخر فصل از ریشه از خاک بیرون بکشید. این کار برای سلامت باغچه مفید است.

2-همه گیاهان را خارج نکنید


باغچه خانه


در طول زمستان برخی از گیاهان هم نباید از ریشه در آورده شوند و بوته های آنها باید رها شوند.  زیرا که این بوته ها از جوانه ها و نهال های کوچک در برابر سرمای زمستان محافظت می کنند.

3-کود ارگانیک بریزید


باغچه خانه


سه تا هفت سانت کود ارگانیک را بر سطح باغچه خانه خود گسترده کنید. کود ارگانیک خواص ارگانیک خاک را در آن نگه می دارد و مانع از جابه جا شدن آن توسط باد می گردد. با این کار از ریشه گیاهانی که در داخل خاک می ماند در برابر دمای پایین هوا محافظت می کنید.

4-خاک را آزمایش کنید


باغچه خانه


اگر باغچه شما این سال محصولات خوبی نداشته است اوایل پاییز بهترین زمان برای نمونه برداری از خاک باغچه شما می باشد، و می توانید نمونه خاک باغچه خود را برای اصلاحات بذر و سازمان کشاورزی محل سوکونت خود بفرستید تا به شما بگویند که خاک باغچه شما چه خواصی را کم دارد و نیاز به چه چیزهایی دارد تا به آن اضافه کنید. در این صورت کاملا آگاه خواهید بود که برای بهار آینده چه برنامه هایی برای تقویت خاک باغچه خود داشته باشید.

5-باغچه خانه خود را تقویت کنید


باغچه خانه



بعد از تمیز کردن باغچه سبزیجات به اندازه 5 الی 6 سانت تقویت کننده خاک باغچه بر روی خاک آن برزید تا خواص تقویت کننده ها بستر خاک را برای بذر ها وگیاهانی که در بهار آینده می خواهید بکارید آماده کنند.

6-گیاهان پیاز دار


باغچه خانه


اگر تمایل به کاشت گیاهان پیاز دار و یا سبزیجات پیاز دار دارید باید پیش از اینکه زمین یخ بزند آنها را در خاک بکارید.

7-گلدان های خود را جمع کنید


باغچه خانه


 یخ بندان در فصل زمستان باعث ترک خوردن و شکستن گلدان ها می گردد. اگر در گلدانی خاک باقی مانده حتما آن را خالی کنید و به هیچ عنوان تا سال بعد آن را نگه ندارید.

8-ابزار باغبانی خود را تمیز و مرتب نگه دارید


باغچه خانه


 از یک برس برای از بین بردن خاک ها و گل های باقی مانده بر روی ابزار استفاده نمایید و در انتها ابزار خود را با روغن کمی چرب نمایید تا از زنگ زدن آنها در طول فصل سرما جلوگیری کرده باشید. در انتها از مواد ضد عفونی کننده برای ابزار استفاده نمایید تا در صورت وجود هر گونه بیماری مربوط به گل ها و گیاهان از بین برود.

9-از یخ زدگی شیر آب جلوگیری کنید


باغچه خانه


در بسته نگه داشتن شیر آب دقت داشته باشید زیرا اگر شیر آب به صورت کامل بسته نباشد احتمال یخ زدن آن بسیار زیاد است. حتما برای شیرالاتی که در حیات و باغچه ها هستند پوشش مناسب را پیش از فصل سرما مهیا نمایید. اگر شیر یخ بزند ممکن است حتی تا اواسط فصل بهار این یخ زدگی باقی بماند.

10-به روز باشید


باغچه خانه


اگر به کار باغبانی علاقه دارید و به باغچه خود اهمیت می دهید حتما از ژورنال های به روز استفاده نمایید. زیرا که شما را با متد ها و مدل های به روز آشنا می کنند و به شما نکات خوبی را یاد خواهند داد.

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/29/%d8%a8%d8%a7%d8%ba%da%86%d9%87-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88-10-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d9%87%d9%85/

No comments:

Post a Comment