Monday, January 30, 2017

پارکت و الگو های مختلف آن

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/Parquet-Flooring-3-2.jpg

پارکت به زبان ساده !


 

[caption id="attachment_2877" align="alignright" width="300"]کف پوش کف پوش[/caption]

پارکت ، پوششی از جنس چوب است که از گذشته تا کنون رایج بوده است که این چوب هم می تواند سخت و یا حتی نرم باشد که از آن برای پوشش کف های مسطح استفاده می کردند .

امروزه این تکه چوب ها در ابعاد و طرح های مختلفی وجود دارد که با کنار هم قرار دادن آن ها در یک سالن مسطح می توانید کل کف آن را بپوشانید .

 

 

پارکتهای  الگو دار و موزائیکی :

تاربخ دقیقی از زمان استفاده پارکت برای پوشش سطح نمی توان گفت اما اگر بخواهیم آن را به صثورت حدودی بررسی کنیم تقریبا در سال 1700 میلادی برای کاخ ورسای در فرانسه از پارکتها  برای پوشش کف استفاده شد .

 

پارکتهای الگو دار به پارکت هایی گفته می شود که قطعات چوب آن با یک نظم هندسی در کنار هم قرار گرفته و بصورت بلوک های آماده نصب به بازار عرضه می شوند .

 شکلهای پارکتهای الگو دار عبارت اند از:

الف: حصیری

ب) جناغی

[caption id="attachment_2878" align="alignleft" width="300"]کف پوش موزاییکی کف پوش موزاییکی[/caption]

یکی از زیباترین و معمول ترین نوع پارکتهای دنیا کف پوش موزائیکی است که در سال 1935 به نام H Hofer  ثبت شد  . قطعات کوچک چوب در یک اندازه (16×2.9×0.9 سانتیمتر ) و در قالب تایلهای بزرگتری ( 34×68 سانتیمتر ) که آماده نصب هستند .

این پارکت ها بسیار ارزان تر از انواع دیگر پارکت است زیرا چوب این نوع پارکت ، از قطعات ریز تر که معمولا حاصل ساخت پارکت های با سایز بزرگتر است یا قطعات کوچکتر چوب خام که در بازار صنعت چوب ارزانتر است تهیه میشود !.

بنابر این چوبهای به دست آمده از نظر کیفیت با چوب بقیه درخت تفاوتی ندارد ؛ اما به دلیل امکان تولید گسترده تر ؛ ارزانتر است .
این پارکتها که از چوب خالص درست شده اند.

 

[gallery td_select_gallery_slide="slide" masterslider="true" ids="2884,2883,2882,2881,2877,2878"]


این ویژگی های عبارتند از :


چوب خالص :

کف پوش های ساخته شده از چوب خالص حس خوب چوب را برای استفاده کننده آن تدائی میکند .
تنوع در نوع چوب :
پارکتهای موزائیک شرکت Bauwerk همان زیبائی و بافت طبیعی گرما بخش زندگی ها خواهند بود .زیرا از انواع چوبهای مناسب و فرآوری شده درست شده‌اند . چوبهای زیبای بلوط ؛ مربائو ؛ آکاسیا و ...

 

راحتی و سرعت در نصب :

موزاییک های آماده یه از طریق پوشش سطحی به ههم متصل اند و هر نصاب تازه کاری هم می تواند آن را کار گذاری کند .
 

قیمت ارزان :

امروزه بسیاری از مردم علاقه ی شدیدی به استفاده از پارکت در محل زندگی و و یا محیط کار دارند زیرا پارکت طراوت و نشاط و صمیمیت را به زندگی می بخشد .

اما قشری از مردم به دلیل گرانی پارکت از استفاده از آن اجتناب می کنند ولی با تولید پارکت های موزاییکی پارس آرای که قیمت آن ارزان تر از ما بقیه این محصول است امکان استفاده از این پوشش در سط وسیعی گسترده شده است .
 

استحکام و دوام فوق العاده :
پارکتهای موزائیکی همه مزایای چوب خالص و فرآوری شده با روشهای ویژه را دارد . که از آن می توان برای پوش سطح های شلوغ و پر رفت و آمد هم استفاده کرد .

 

راحتی نگهداری ، ترمیم و باز سازی :

اگر کف پوش موزائیکی شما دچار مشکل شد به راحتی می توانید با استفاده از دستگاه مخصوص ساب بدهید و لاک بزنید و حداقل تا چهل سال از آن به راحتی استفاده کنید .
 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/30/%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%88-%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%d8%a2%d9%86/

No comments:

Post a Comment