Tuesday, January 24, 2017

نگاهی جامع به خودرو های کلاسیک مسابقه ای دهه ی 70 تا 80 میلادی - بخش دوم

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/1959-Aston-Martin-DBR1-side-view.jpg
خودرو های کلاسیک مسابقه ای موتور وسط و موتور عقب – بخش دوم

پیرو بخش قبلی حجره نما به معرفی چند مدل دیگر از خودرو های مسابقه ای کلاسیک می پردازد.

Jaguar XJ13 1966

ساخت کشور انگلستان با حجم موتور 4994 سی سی V12 با حداکثر سرعت 282 کیلومتر بر ساعت.

از مدل خارق العاده XJ13 تنها یک دستگاه ساخته شد. خودرویی که علی رغم استفاده از پیشرانه جدید V12 به قدرت 502 اسب بخار, توانایی لازم برای فتح مسابقات لمان را نداشت.

ماشین مسابقه ای

Eisert Indy Racer 1964

ساخت کشور آمریکا با حجم موتور 4949 سی سی V8 با حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت.

آیزرت که تحت تاثیر مدل های مسابقه ای فرمول یک لوتوس قرار داشت, به صورت خاص برای حضئر در مسابقات ایندی کار در میانه های دهه ی 1960 ساخته شده بود.

ماشین مسابقه ای

Huffaker-Offenhauser Special 1964

ساخت کشور آمریکا با حجم موتور 4179 سی سی چهار سیلندر خطی با حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت.

تنها سه نمونه از این خودرو برای رقابت در ایندی کار ساخته شد که در آنها از یک سیستم تعلیق روغنی و فرمت موتور عقب استفاده شده بود.

ماشین مسابقه ای

 

Alfa Romeo Tipo 33.2 1967

ساخت کشور ایتالیا با حجم موتور 1995 سی سی V8 با حداکثر سرعت 261 کیلومتر بر ساعت.

تصمیم آلفا رومئو مبنی بر توسعه یک نمونه اولیه اسپورت جدید در دهه ی 1960, منجر به ساخت تیپو 33.2 شد؛ خودرویی که در اولین مسابقه اش در سال 1967, در جایگاه نخست قرار گرفت.

ماشین مسابقه ای

Lotus 49 1967

ساخت کشور انگلستان با حجم موتور 2993 سی سی V8 با حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت.

نحوه ی همکاری لوتوس, فورد و کاسورث, مدل افسانه ای 49 بود که در اواخر دهه 1960, برخی از بهترین رانندگان گرندپری با آن رانندگی می کردند.

ماشین مسابقه ای

Porsche 917K 1970

ساخت کشور آلمان با حجم موتور 4494 سی سی 12 سیلندر تخت با حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت.

با هدف پیروزی در رقابت های 24 ساعته لمان سال 1970, در اواخر دهه ی شصت متولد شد. ضمن دستیابی به هدف تعیین شده, موفقیت 917K در سال 1971 نیز تکرار شد.

ماشین مسابقه ای
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/24/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%da%a9-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%88/

No comments:

Post a Comment