Monday, January 23, 2017

نکات بسیار مهم در زمینه ی خرید قالی و فرش ( قسمت پایانی)

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/rare_historical_tabriz-4seasons.jpg
در قسمت خرید قالی و فرش همیشه دقت کنید که هیچ وقت پود های یک قالی به چشم نمیخورد قالی ای که به هنگام بافت ردیف های بافته شده بهتر و منظم تر کوبیده شده باشد پود ها اصلا به چشم نمیخورد .

[caption id="attachment_1810" align="alignleft" width="311"]خرید قالی خرید قالی[/caption]

برای تشخیص بهتر قسمت های ترمیم و رفو شده فرش بهت است به پشت قالی مراجعه کنید چون در پشت قالی همه چیز آشکارا نمایان می شود .
قسمت های رفو شده معمولا زبرتر ومحکم تر از دیگر نقطه های فرش است و با کمی دقت علائم سوزن خوردگی را در آن می توان مشاهده کرده و همچنین هرگاه به قسمتی از فرش مشکوک شدید آن قسمت را تا کنید قسمت های پوسیده صدای شکستگی می دهد .
اصل بعدی ای که در هنگام بررسی فرش باید آن را مد نظر قرار دهیم توجه به پرزهای فرش  است که   توجه داشته باشید ارتفاع پرز معیار ظرافت فرش نیست.برای کنترل پرز های فرش در هنگام خرید قالی با دست آن را لمس کنید در تمام نقاط قالی باید ارتفاع پرز ها یه یک اندازه باشد .
هیچ وقت از جایی که مطمن نیستید خرید نکنید و از مراکز معتبر قالی بافی خرید خود را انجام دهید .

برای از دست ندادن نقدینه خود و جلوگیری از گرفتاری های بعدی منطقی تر است حتی با قیمت های بالاتر فرش را ازتجارت خانه های معتبر و با سابقه و شهرت خوب و یا از فروشندگان مجاز این مؤسسات خریداری کنید.

 

در صورتی که با مکانیسم حراج آشنائی ندارید فرش مورد نظر خود را از این طریق خریداری نکنید چه ابتیاع فرش ازسالنهای حراج کاری است پیچیده و فنی که انجام آن از عهده افراد معمولی بر نمی آید و به علاوه به هیچ وجه امکان پس دادن فرش میسر نیست.
بالاخره مهم ترین توصیه مااین است که هیچ گاه  فرش را از طریق آگهی های تلوزیونی و لمس نکرده و ندیده تخت هیچ شرایطی خریداری نکنید .

 

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/23/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%82%d8%a7%d9%84%db%8c-%d9%88-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86%db%8c/

No comments:

Post a Comment