Monday, January 23, 2017

متد های حرفه ای در طراحی دکوراسیون و چیدمان مبلمان منزل - بخش اول

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/Beautiful-Attic-Penthouse-by-Jordens-3.jpg

چیدمان حرفه ای مبلمان - بخش نخست


پیرو بحث چیدمان مبلمان, حجره نما در این مقاله این بحث را از جنبه های متنوع تر و به صورت حرفه ای تری دنبال می کند.

یک اتاق خالی , یک چاردیواری همانند بوم یا صفحه ای سفید است که منتظر رسم طرحی نو است. حال می توان در آن منظره ای زیبا و حیرت آور پدید آورد و یا نه منظره ای رقم زد که جلوه ی چندان مناسب و زیبایی نداشته باشد. به هر حال مقصود از این تشبیه وصول به این قضیه بود که راه های مختلفی برای رسم طرح و نقش مورد نظر وجود دارد, حال این سوال مطرح می شود که چطور و از کجا باید شروع کرد؟

با توجه به قوانین پایه ی چیدمان به این مسئله می پردازیم که هر چیزی را کجا قرار دهیم, اولویت بندی وسایل به چه صورت است. یا در انتخاب طرح ها و بخصوص رنگ ها به چه نکاتی باید توجه کنیم. از چه ترکیب رنگهایی باید در چه طور فضاهایی استفاده کرد, هرچند یک شبه و فقط با ده, پانزده مقاله نمی توان طراح داخلی شد؛ اما در این مطلب به برخی از موارد بالا که کاربردی هم هستند اشاره خواهد شد که از منظر های مختلف به آن می پردازیم.

کارایی فضا

همواره باید به این موضوع توجه شود که اتاق یا محوطه و فضایی که می خواهد دکور شود برای چه منظوری کاربری دارد؟ یا مهم تر از آن اینکه چه تعداد افراد معمولا از آن استفاده می کنند. دانستن این موضوع به انتخاب نوع مبلمان و نکته ی حائز اهمیت تز از آن, تعداد جای لازم برای نشستن کمک می کند.

مبلمان

نقطه ی ثقل اتاق

برای شروع به یک چیدمان مناسب باید نقطه ی کانونی و کلیدی اتاق را پیدا کرد. این نقطه از خانه به خانه مختلف است؛ می تواند یک منظره, یا قاب خاصی, شومینه, تلویزیون و ... باشد. پس از تعیین نقطه ی کلیدی خانه است که بقیه مبلمان چیده می شود.

اگر شما تلویزیون را انتخاب می کنید و قصد دارید که در این اتاق به تماشای تلویزیون کشغول شوید, نکته ای که باید به آن توجه کنید رعایت فاصله مناسب بین دستگاه و جای نشستن است و این فاصله چیزی در حدود سه برابر سایز صفحه نمایش (توجه شود که برای اندازه گیری اینچ صفحه نمایش باید قطر آن اندازه گرفته شود). با این اوصاف اگر تلویزیون شما برای مثال 50 اینچ است فاصله تا محل نشستن باید 150 اینچ چیزی در حدود 3.5 الی 4 متر در نظر گرفته شود.

مبلمان

الویت بندی در چیدمان

ابتدا سعی کنی اسباب اصلی و بزرگ را در جای مناسب خود در اتاق قرار دهید. مثلا در اتاق خواب تخت و در اتاق نشیمن مبل است که به عنوان اولین اسباب در آنها جای می گیرد.

در بیشتر ارنج اسباب و وسایل باید به گونه ای باشد که این لوازم نقاط کانونی اتاق باشند. صندلی ها و مبل ها نباید بیش از 2.5 متر باشد بدیهی است که اگر از این مقدار بیشتر شود مکالمه بین افراد دشوار خواهد شد. فقط در یک صورت مجاز خواهید بود مبلمان را به دیوار تکیه دهید آن هم وقتی است که اتاق مد نظر خیلی کوچک باشد.

مبلمان
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/23/%da%86%db%8c%d8%af%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%a8%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa/

No comments:

Post a Comment