Monday, January 23, 2017

ولکان 2016 نابودگر شرکت استون مارتین ( قسمت دوم )

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/01/ولکان-3.jpg
[caption id="attachment_1664" align="alignright" width="300"]نابودگر نابود گر[/caption]

زاویه پشت ولکان ، استون  مارتین بودن آن را بیشتر نشان می دهد . بارزترین ویژگی که نشان از یک استون مارتین دارد ، نحوه ی طراحی چراغ های ترمز است . چراغ هایی که از 27 LED   مجزا تشکیل شده است و در کنار هم ظاهر خیره کننده ای به خودرو داده اند ، اما به حدی در پشت خودرو از فیبر کربن استفاده شده است که در نگاه اول سرتان گیج خواهد رفت .

مهندسین استون مارتین در نمای عقب به دیفیوزر اکتفا نکرده و اسپویلر باورنکردنی را بر پشت خودرو سوار کرده اند . پهنای این اسپویلر از عرض ولکان بیشتر بوده و بر روی سازه ای فیبر کربنی که از میان چراغ های ترمز بیرون آمده ، سوار شده است  .

با توجه به این که پیشرانه ولکان در جلو ، و این دیفیوزر و اسپویلر در عقب آن قرار گرفته اند ، نیروی عمودی و چسبندگی ای که به وجود می آید سرسام آور خواهد بود و امکان فرمان پذیری با بالاترین سرعت ها را در اختیار راننده قرار می دهد .

در پشت استون مارتین ولکان تمامی عناصر با یکدیگر قرینه هستند به جز حفره ای که در زیر چراغ ترمز سمت راست به چشم میخورد . این حفره در واقع ورودی پمپ باد است .

 

از آنجایی که ارتفاع ولکان از سطح زمین بسیار کم می باشد ، مهندسین استون مارتین در زیر آن چهار جک هیدرولیکی مجزا تعبیه کرده اند .

کافی است پمپ باد را به پشت خودرو متصل کنید . مشاهده خواهید کرد که خودرو به خودی خود بالا رفته و برای تعویض تایر ها آماده می شود .

فضای کابین استون مارتین ولکان اگر چه به خودرویی مسابقه ای تعلق دارد ، اما توجه به جزئیات در طراحی آن کاملا مشخص است . به هر کجای کابین که توجه کنید فیبر کربن را خواهید دید . در تمامی فضای کابین از فیبر کربن مشکی رنگ استفاده شده است و تنها خطوط نارنجی نقش بسته روی در ها و یک خط نارنجی قرار گرفته بر روی کنسول میانی تضاد چشم نوازی را به وجود آورده اند .

ادامه در پست بعدی
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/01/23/%d9%88%d9%84%da%a9%d8%a7%d9%86-2016-%d9%86%d8%a7%d8%a8%d9%88%d8%af%da%af%d8%b1-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c%d9%86-%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-2/

No comments:

Post a Comment